Lotus Elise S2 camber
Lotus Elise S2 camber
Noen som har endret cambervinkel på sin S2 ? Jeg så etter en dag på banen, at mine Toyo R888 foran, var mest slitt fra midten og utover, og bilen understyrer litt. Tenkte på å fjerne camber shimsene (2 stk, som vistnok skal gi 0,5gr mere negativ camber) for å gjevne ut dette, å forhåpentligvis få litt mindre understyring. Tenker på å bare ha denne innstillingen til både gate og banebruk (er jo tross alt leketøyet mitt)
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
- Lotus Type-72
- Posts: 205
- Joined: 03 Mar 2003 14:46
- Location: Follo
Re: Lotus Elise S2 camber
Du burde kanskje sjekke spissingen ?T.Lund wrote:Noen som har endret cambervinkel på sin S2 ? Jeg så etter en dag på banen, at mine Toyo R888 foran, var mest slitt fra midten og utover, og bilen understyrer litt.
Jeg har både smale gatedekk og brede banedekk, og alle slites perfekt med det originale oppsettet
Jeg har latt "proff sjåfører" kjøre bilen min på bane. Konklusjonen er mer førertrening fremfor å endre på noe som er bra.
"det er skjeldent trompetens skyld at det låter surt"
Espen Alm
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS
Tror ikke at spissingen er feil, ettersom de gamle dekkene, som sto foran, og var over halvveis utslitt, var slitt helt gjevnt. Var ute å prøvde en tur nå etter å ha tatt bort shimsene (det er jo gjort på en halvtime) å jeg synes at den med bare "litt" aktiv kjøring på svingete veier, hadde noe bedre grep foran. Jeg har kjørt litt på bane (ca 50-60 runder på våler, 150 runder på rudskogen, og 500+ runder på vår lokale gokartbane) , men er nok ikke den største "ringreven" her på forumet, så det er greit med litt erfaringer / utvekslinger omkring dette.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Husk å sjekke spissing etter camber justering, for denne vil også endre seg.
Så det kan hende det er det du merket størst forskjell på ved din lille prøvetur etter at du fjerna shimsene for dette vil gi deg mer toe out som igjen fører til raskere turn in i svingene.
Men som sagt før her så er temp måler din beste venn for å finne ut om du har riktig camber, hvis spissinga er på stell.
Så det kan hende det er det du merket størst forskjell på ved din lille prøvetur etter at du fjerna shimsene for dette vil gi deg mer toe out som igjen fører til raskere turn in i svingene.
Men som sagt før her så er temp måler din beste venn for å finne ut om du har riktig camber, hvis spissinga er på stell.
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi
Spissingen endrer seg ikke ved justering av camberen på Lotus Elise.Sjobing wrote:Husk å sjekke spissing etter camber justering, for denne vil også endre seg.
Så det kan hende det er det du merket størst forskjell på ved din lille prøvetur etter at du fjerna shimsene for dette vil gi deg mer toe out som igjen fører til raskere turn in i svingene.
Men som sagt før her så er temp måler din beste venn for å finne ut om du har riktig camber, hvis spissinga er på stell.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport