Impreza 96, fusker på lavt turtall

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
kenssb
Posts: 46
Joined: 13 Jul 2006 12:55

Impreza 96, fusker på lavt turtall

Post by kenssb »

Hei, har et lite problem med fusking. Det oppstår på høygir og lavt turtall (1000-2000rpm) og når jeg gir fullgass. Har byttet luftfilter og plugger, men problemet er der fortsatt. Dette er en 96 mod Impreza 2.0L. Noen som har vært borti lignende?

tipper at den får for mye av enten bensin eller luft. Hva som evt. kommer først. Noen som vet om man kan justere luftmengden?
Har vurdert å bytte pluggledningen også, men litt i tvil om det er problemet her egentlig.

Ken :)

PS! ikke lenge igjen til sommerbilen kommer på veien :D
Definisjon på det perfekte rallyteam: "Føreren er lobotomert og kartleseren tror han er udødelig"
User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 896
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen »

- sjekke luftmengdemåler......??

DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Hadde samme symptomene på V6-ern: hosting og spytting og fjusking ved hardt pådrag og krypekjøring. Det var falskluft mellom filterboksen og luftmengdemåleren, avhengig av sugetrykket.

Tipper du har mager blanding på grunn av lekke luftslanger eller kokelimonke luftmassemåler.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

Tipper også på LMM (luft masse måler).
Mener det fins løse følere å få kjøpt, så slipper du å kjøpe hele boksen.
Logg den inn på www.imprezadriver.com så tror jeg du får delenr opplyst der, event noen som kan låne deg en LMM, så du kan få testa om det er det problemet ligger :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
kenssb
Posts: 46
Joined: 13 Jul 2006 12:55

Post by kenssb »

Feilen var ikke LMM, men tennplugg ledningene. Kjøpte nye og ohmet de gamle og det var MYE motstand i de, mer en det burde. En rask test opp bakken til Ryenkrysset gav de riktige svarene. Så vet dere det ;) men takk for hjelpen uasett :D
Definisjon på det perfekte rallyteam: "Føreren er lobotomert og kartleseren tror han er udødelig"
Post Reply