Eksosspjeld 355

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
F355GTB
Posts: 18
Joined: 12 Jul 2008 12:59
Location: Valdres

Eksosspjeld 355

Post by F355GTB »

Mitt har en skranglelyd. Autostradasport sier det ikke er noe vits i å bytte det fordi lyden kommer igjen med en gang.

Andre som har dette problemet??
Artig å sladde litt....
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Eksosspjeld 355

Post by inge »

F355GTB wrote:Mitt har en skranglelyd. Autostradasport sier det ikke er noe vits i å bytte det fordi lyden kommer igjen med en gang.

Andre som har dette problemet??
Jeg har byttet mitt. Problemet er at vakumklokken som styrer spjeldet slutter og virke, og da vil spjeldet bare stå og rasle. Jeg satte på ett Capristo spjeld i stedet. Hvis vakumklokken på det ryker, vil spjeldet stå helt åpen , og vil da ikke lage denne skrangle lyden.

For å unngå skranglelyden kan du tvinge spjeldet til åpen posisjon ved hjelp av for eksempel en slangeklemme eller litt ståltråd. Nytt spjeld koster i størrelsesorden 7-8 tusen (Capristo) og mener å huske at det er ca 12 tusen for ett orginalt Ferrari spjeld.

Synes det høres rart ut at Autostrada sport mener det ikke er noe vits i å bytte spjeld..... Men det er klart, man kan jo bare bare bruke trikset med ståltråd/slangeklemme. Da får man også mere lyd under 4700 (eller så) omdreininger......
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
F355GTB
Posts: 18
Joined: 12 Jul 2008 12:59
Location: Valdres

Post by F355GTB »

Tror ikke naboene mine vil ha enda mer lyd, har allerede capristo!!

Autostradasport mener nok det er unødvendig fordi det er de som skal betale det, reklamasjonsak.

Ville bare sjekke...
Artig å sladde litt....
Post Reply