Mitt har en skranglelyd. Autostradasport sier det ikke er noe vits i å bytte det fordi lyden kommer igjen med en gang.
Andre som har dette problemet??
Eksosspjeld 355
Eksosspjeld 355
Artig å sladde litt....
Re: Eksosspjeld 355
Jeg har byttet mitt. Problemet er at vakumklokken som styrer spjeldet slutter og virke, og da vil spjeldet bare stå og rasle. Jeg satte på ett Capristo spjeld i stedet. Hvis vakumklokken på det ryker, vil spjeldet stå helt åpen , og vil da ikke lage denne skrangle lyden.F355GTB wrote:Mitt har en skranglelyd. Autostradasport sier det ikke er noe vits i å bytte det fordi lyden kommer igjen med en gang.
Andre som har dette problemet??
For å unngå skranglelyden kan du tvinge spjeldet til åpen posisjon ved hjelp av for eksempel en slangeklemme eller litt ståltråd. Nytt spjeld koster i størrelsesorden 7-8 tusen (Capristo) og mener å huske at det er ca 12 tusen for ett orginalt Ferrari spjeld.
Synes det høres rart ut at Autostrada sport mener det ikke er noe vits i å bytte spjeld..... Men det er klart, man kan jo bare bare bruke trikset med ståltråd/slangeklemme. Da får man også mere lyd under 4700 (eller så) omdreininger......
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)