For de av dere som tukler litt med motorstyring og evt. har planer om å kjøre på E85 kan jeg anbefale første post i denne tråden:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061
Mye BS rundt omkring angående E85 på nettet men her er det meget godt forklart.
Jeg kjører selv på E85 nå (utelukkende for å få mer effekt) men har en del tuning av tenning igjen før jeg er i mål.
På bensin har man kommet langt om man tuner tenning til det banker for så å safe med -1 grad + regulere A/F til EGT ser bra ut.
E85 banker ikke før effekten er på vei ned igjen så da er det vanskeligere å få det optimalt bare ved å tune på veien.
Men når det klaffer er det masse effekt å hente, spes på turbobiler.
Tuning med E85
Genialt! Bra link!
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Kjører selv med E85 på tanken og har bare positiv erfaring med dette.Er jo bare en fryd og stå og fylle på statoil til en pris av 8,59 pr literr når du ser naboen fyller for 12 kr literen.
Har fått hjelp av Tom og Erik på Ski motorverksted med den siste tuningen på rulle og den ble perfekt.Dem har jo fått en del erfaring med og kjøre race og mere standar motorer på denne fantastiske drivstoffe.
Kan det bli bedre en og få racefuel på pumpe.!!!!
Har fått hjelp av Tom og Erik på Ski motorverksted med den siste tuningen på rulle og den ble perfekt.Dem har jo fått en del erfaring med og kjøre race og mere standar motorer på denne fantastiske drivstoffe.
Kan det bli bedre en og få racefuel på pumpe.!!!!