Jada, ikke sportsvogn relatert, men alikevel..
Skal bytte fremre hjullager på Micra'n, men opplever noe jeg ikke er vandt til fra andre biler.
Når alt er løsnet, og avdrageren strammes mot akslingtappen for å trekke av hjullager huset - da tvinges akselen innover istedenfor at hjullagerhuset/hub'en trekkes av...
Er dette normalt på Micra?
Jeg turte ikke fortsette, men skrudde ting pent sammen igjen....
Er dte noen som har gjort dette før på Nissan (Micra) og kan gi et (godt?) råd??
bytte hjullager - Nissan Micra
bytte hjullager - Nissan Micra
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Micra
Hørtes litt snålt ut det der, men ta deg en tur innom dette forumet: http://forum.200sx-ogn.org/viewforum.php?f=6
200SX klubben har mange dyktige medlemmer, så spør under emnet
"annet" for diverse tekniske spørsmål. Du får som regel svar nesten med en gang, siden Nissan klubben har over 3000 medlemmer. Forumet er gratis og registrere seg på.
Lykke til
Mvh Torgeir
200SX klubben har mange dyktige medlemmer, så spør under emnet
"annet" for diverse tekniske spørsmål. Du får som regel svar nesten med en gang, siden Nissan klubben har over 3000 medlemmer. Forumet er gratis og registrere seg på.
Lykke til
Mvh Torgeir
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Jeg trodde selve lageret satt med clips inne i navet, mens akslingen bare ble ført igjennom på disse bilene?
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Mulig, men jeg får heller ikke presset akslingen langt nok inn til at den 'faller' ut på baksiden. Kanskje den rett og slett må skrues helt av fra girkassen?
Det skal da ikke være så mye kål for å skifte et hjullager???
Det skal da ikke være så mye kål for å skifte et hjullager???
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Dette høres kjent ut for en som er vant med franske gnagere
Jeg kan selvsagt ikke garantere at det er likt på Micra, men jeg vil anta det.
Lageret(kulelager) sitter mellom huben og en "lagerholder" nederst på fjærbeinet.
Du må ta av fjærbeinet og presse huben og evt ytterbane av lageret ut med hydraulisk presse. Se etter om det sitter en låsering på innersiden av lageret.
Dersom innerbanen fremdeles sitter på huben kan denne svekkes med et skråsnitt med kappskive og så "knuses" av med meisel. Alternativt kan en slipe ned innerbanen med slipeskive. Siden det er pressfatning vil veggen sprekke før en har slipt helt inn til materialet i huben.
Jeg kan selvsagt ikke garantere at det er likt på Micra, men jeg vil anta det.
Lageret(kulelager) sitter mellom huben og en "lagerholder" nederst på fjærbeinet.
Du må ta av fjærbeinet og presse huben og evt ytterbane av lageret ut med hydraulisk presse. Se etter om det sitter en låsering på innersiden av lageret.
Dersom innerbanen fremdeles sitter på huben kan denne svekkes med et skråsnitt med kappskive og så "knuses" av med meisel. Alternativt kan en slipe ned innerbanen med slipeskive. Siden det er pressfatning vil veggen sprekke før en har slipt helt inn til materialet i huben.
106Rallye