NSK og sosiale medier

Hva skjer av aktiviteter, både NSKs treff og andre relevante ting! Spørsmål til styret kan du også stille her!

Moderators: inge, NoBrain, Lotus Type-72

Post Reply
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

NSK og sosiale medier

Post by NoBrain »

NSK har tre offisielle kanaler:
Vi prøver å kunngjøre all viktig informasjon fra klubben i de tre offisielle kanalene. Vi minner om at en full terminliste er tilgjengelig på vår hjemmeside http://www.sportsvogn.no/sitepageview.a ... ageid=1033. Samtidig sendes det ut nyhetsvarsling på epost til alle våre medlemmer 1-2 dager før hvert eneste treff.

I tillegg til de tre offisielle kanalene har klubben også blitt mer synlig på sosiale medier. Per dags dato bruker vi følgende:
Facebook brukes veldig aktivt og alle våre treff blir også promotert der. Vår Facebook side er helt åpen (offentlig) og kan fritt leses uten at man har en Facebook-konto. Derfor vil vi av og til peke videre til en offentlig Facebook event med ytterligere informasjon om treffet fra en av våre andre offisielle kanaler.

ALLE viktige kunngjøringer fra NSK vil bli postet på hjemmesiden, forumet og sendt per epost via den offisielle nyhetsvarslingen. Samtidig innrømmer vi at forumet har blitt litt glemt den siste tiden som skyldes at aktiviteten på forumet er veldig lav. Tilsvarende utvikling har vi også sett på andre forum hvor mye av trafikken har flyttet seg over på bl.a. Facebook. Vi skal prøve å bli litt flinkere til å kunngjøre på forumet i tiden framover.

Policyen vår er at du IKKE trenger å være Facebook-bruker for å få med deg viktige kunngjøringer, men mindre mer sporadiske ting som f.eks. øyeblikksbilder fra treff vil du kun finne på Facebook.

Mvh Styremedlem 1, ansvarlig for sosiale medier :wink:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: NSK og sosiale medier

Post by NoBrain »

Til opplysning så ble denne tråden opprettet som svar på kommentaren gjengitt under opprinnelig postet i tråden phpbb3/viewtopic.php?f=31&t=4229. De som måtte ønske å ytre sin mening om temaet kan fortsette diskusjonen her :!:
Rudolf wrote:Jeg, og mange med meg, liker ikke Facebook.
Så langt I livet har jeg klart å holde meg unna.

Det er greit nok at klubber og annet informerer om aktiviteter på Facebook i tillegg til hjemmesidene.
Men nå skjønner jeg at NSK i flere tilfeller kun bruker Facebook som informasjonsside/kontaktpunkt.

Jeg vet jo ikke hvor mye jeg går glipp av siden jeg ikke er på Facebook, men jeg får stadig høre at:
"Leste du ikke om det på Facebook siden da?"

Er dette er bevisst policy fra klubben?
Skal man legge ned forumet etter hvert?
Blir forumet en sekundær infoside for de sære?
Eller prøver man å "kjøre parallellt" (hvilket er umulig)?

Erik
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Post Reply