Banekjøring 29/3 på Rudskogen med Trackday

Hva skjer av aktiviteter, både NSKs treff og andre relevante ting! Spørsmål til styret kan du også stille her!

Moderators: inge, NoBrain, Lotus Type-72

Post Reply
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Banekjøring 29/3 på Rudskogen med Trackday

Post by mazdafun »

Hei.

Lurte på å stikke ned på dette.

- Noen flere som skal?
- Hvordan er Trackday-treffene? (Godt arrangert, farlig, etc..?)

Kjører fra Årnes om noen vil "kjøre tog" :D

Sakset fra trackday.no (er det Lørdag eller søndag??)

Trackday.no ønsker ønsker en tidlig vår velkommen, og ønsker således å invitere dere alle til vårslipp på Rudskogen Motorsenter!
Dato: Lørdag 29. mars

Kun for kjøring med REGISTRERTE biler!

Vi arrangerer banetreff for ALLE som ønsker å prøve sin egen bil på bane i trygge og sikre omgivelser. Kun for deltagere som kjører med vanlige registrerte biler. Det blir også kjøring i egne heat for nybegynnere eller andre med liten erfaring slik at man kan prøve seg med likesinnede rundt banen.

Her kommer foreløpig program, vi presiserer at det kan komme endringer.

Tidsskjema:

Søndag:

10.00 Portene åpnes
10.00 Teknisk kontroll og påmelding starter
10.45 Førermøte
11.00 Frikjøring registrerte biler
11.45 Heat for nybegynnere
12.00 Frikjøring registrerte biler
12.45 Heat for nybegynnere
13.00 Frikjøring registrerte biler
13.45 Heat for nybegynnere
14.00 Frikjøring registrerte biler
14.45 Heat for nybegynnere
15.00 Frikjøring registrerte biler
15.45 Heat for nybegynnere
16 .00 Kjøringen avsluttes
17.00 Alle må være ute av anlegget

Priser:

Inngang: GRATIS

Kjøring en dag kroner 1.000,-
Ekstra sjåfør kroner 400,-
Passasjer kroner 200,-

Som alltid er det bare å møte opp på våre arrangement og betale når en melder seg på! Husk å ta med kontanter da vi IKKE tar kort!
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Banekjøring 29/3 på Rudskogen med Trackday

Post by PeR4 »

Min oppfatning er at treffene deres er mest for erfarne, med bra forsikring, og uansett så må man følge svært godt med i speilene hele tiden. Det er populært å bremse seg forbi, og noen har lange horn og arrangøren tar ikke tak i dette.. Kanskje tar jeg feil..? Ellers er det effektive treff med mye kjøring!!

Et søk på dem her vil nok gi noen treff
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Re: Banekjøring 29/3 på Rudskogen med Trackday

Post by mazdafun »

PeR4 wrote:Min oppfatning er at treffene deres er mest for erfarne, med bra forsikring, og uansett så må man følge svært godt med i speilene hele tiden. Det er populært å bremse seg forbi, og noen har lange horn og arrangøren tar ikke tak i dette.. Kanskje tar jeg feil..? Ellers er det effektive treff med mye kjøring!!

Et søk på dem her vil nok gi noen treff
Søkte på dem her, men fant ikke så mye treff. Jeg skal skrive litt når jeg har kjørt.

Skal pusse speilet ;-)
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Banekjøring 29/3 på Rudskogen med Trackday

Post by alfheim »

Vil storst sett si meg enig det PeR4 skriver. dette er helt greie treff, men være klar over at det er en del som kommer litt fra alle sider. Det er en del kjøring på Trackday sine treff som ville ha blitt slått ned på på våre treff, men det betyr ikke nødvedigvis at det er et problem i seg selv, bare at vi ønsker et litt mindre aggresivt fokus på våre treff.

Hvis du er komfortabel med banekjøring, og greier å følge med i speilene har jeg ingen problemer med å anbefale trackday sine treff. Er du mer nybegynner ville jeg brukt våre treff en del først for å få opp komfornivået.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Re: Banekjøring 29/3 på Rudskogen med Trackday

Post by mazdafun »

Hei.

Ville bare gi en tilbakemelding på Trackday.no.

Dette var en topp dag. Fint vær, bra bane og masse kjøring.

Varsellysene var ikke i funksjon (gul/rød), men flaggvaktene gjorde en grei jobb. Ca 70 biler var der, og man fikk kjøre så mye man orket. Opplevde ikke trafikken eller situasjoner som noe verre enn en normal kjøring i Oslo rushet :wink:

Så folk bli svartflagget for bred/aggressiv kjøring, etc (..men det var generelt veldig fin oppførsel på banen)

Første gangen på nye skogen for meg på 4 hjul, og dette var moro. Angsten er utrolig utfordrende å få rett, og banen har mange andre utfordrende partier. Gleder meg til neste gang!

Tror jeg velger et annet verktøy ved neste anledning - Original Evo 8 var vel mye "båt" i svingene.

Image
Post Reply