Dragrace!

Hva skjer av aktiviteter, både NSKs treff og andre relevante ting! Spørsmål til styret kan du også stille her!

Moderators: inge, NoBrain, Lotus Type-72

Post Reply
Kunnskapsløypa
Posts: 3
Joined: 22 Oct 2013 09:15

Dragrace!

Post by Kunnskapsløypa »

Hei! Jeg jobber for tiden med en videoreportasje for http://www.ungenergi.no, hvor vi ser på el-bilens utvikling. I reportasjen har vi tenkt å fikse et dragrace mellom en Tesla Model S og en bensinbil av omtrent samme kaliber, gjerne en BMW M5. Er det noen som eier en slik eller lignende bil, bor i Trondheimsregionen og kunne tenkt seg å utfordre en Tesla på Lånkebanen i november?
Last edited by Kunnskapsløypa on 24 Oct 2013 10:37, edited 1 time in total.
User avatar
jokkvahl
Posts: 26
Joined: 08 May 2012 10:07
Location: Haugesund

Re: Dragrace!

Post by jokkvahl »

Tesla Model S (P85) vs Bmw M5 (E60/F10) har jo blitt kjørt mot hverandre halv million ganger på youtube/bilblader.
Konklusjonen er jo noenlunde klar, med launch control har BMW`en overtaket i akselerasjon.
Uten vinner tesla akselerasjonskampen opp til sin toppfart, for så å bli frakjørt av bmw`en.

Jeg heier uansett på forbrenningsmotoren ;)
- 2001 Lotus Elise S2
- 2008 Ford Mondeo STV
Kunnskapsløypa
Posts: 3
Joined: 22 Oct 2013 09:15

Re: Dragrace!

Post by Kunnskapsløypa »

Racet er nok gjort før, ja. Målet er å lage et race som er ganske likt, så vi ikke vet på forhånd hvem som vinner. Mer spennende! Poenget er at en el-bil nå faktisk kan konkurrere mot en bensinbil i samme klasse til tre ganger prisen (ikke på alle områder, vel å merke), ikke akkurat noe Th!nk- eller Buddybilene var kjent for...

PS: Racet er blitt utsatt til uti november, så om noen har lyst og er i Trondheimsregionen den perioden, si fra!
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Dragrace!

Post by T.Lund »

Hvis man tar bort avgiftene på M5'en, slik som de har gjort på Duracell bilen, så er vel ikke prisforskjellen så stor.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Re: Dragrace!

Post by Shadow_iX »

Dette hadde vært interesant å teste i mot min bil (lotus elise) :)
Men beistet er pakket bort for sessongen.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Dragrace!

Post by NoBrain »

Tror det er noen i SDCN som har tatt utfordringen (jfr. http://subarudriver.com/phpBB3/viewtopi ... =4&t=26852) :twisted:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Kunnskapsløypa
Posts: 3
Joined: 22 Oct 2013 09:15

Re: Dragrace!

Post by Kunnskapsløypa »

Jepp, jobber med Sigurd nå for å få til et race. Men det begynner å bli høvelig seint på året, så jeg vil gjerne høre meningen deres: tror dere et dragrace fortsatt kan gjennomføres på en god måte, og tror dere bilenes prestasjon er representativ?
Post Reply