Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Hva skjer av aktiviteter, både NSKs treff og andre relevante ting! Spørsmål til styret kan du også stille her!

Moderators: inge, NoBrain, Lotus Type-72

Post Reply
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by atledreier »

Vi prøver å få istand et treff i samarbeid med Toyota Sørvest. Det begynte som en uformell GT86-samling, men alle Toyota og Lexus er velkomne! Er nok ingen som blir sure om det kommer annet gromt heller!

På søndagen leier vi Reve og kjører fra oss litt!
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
User avatar
mailman1
Posts: 22
Joined: 03 Feb 2011 10:18
Location: Stavanger, eiganes

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by mailman1 »

Komme te holda deg me selskap eg Atle. Så du isje står heilt aleina på treffet :P
I don't understand bus lanes!
Why do poor people need to get to places quicker than I do?

-Jeremy Clarkson
_____________________
91' NSX 3.0 Coupè
93' MR2 GTI Targa -solgt-
92' 626 2,5i V6
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by atledreier »

Flott, mailman! Tøft med NSX ved siden av de puslete GT86'ene.. ;-)

Håper flere tar turen! Skal nevne det på lokaltreffet neste gang.
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
Frank H Herfjord
Posts: 116
Joined: 25 May 2012 13:16

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by Frank H Herfjord »

Holder det med Toyota motor? :P
2012 Nissan Leaf.
x: 2005 Smart Roadster Brabus Xclusive Coupe, 2010 Lotus Evora
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by atledreier »

Jada! Bare å stille opp!
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by vids »

Frank H Herfjord wrote:Holder det med Toyota motor? :P
En artig observasjon er jo at din lotus blir alene om å ha toyotamotor, siden GT86 ikke har det (vel, innsprøytningssystemet er fra toyota da). Kanskje det faktisk er mer toyotateknologi i en moderne lotus enn i GT86? Sistnevnte er bygd på subarus fabrikk av nesten utelukkende subarudeler. Dog har nok toyota mye med designet på GT86 å gjøre...
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by atledreier »

Toyotas sjefsdesigner og pådriver bak dette prosjektet har åpenhjertig utredet forholdet mellom Toyota og Subaru i arbeidet med FT86-plattformen. Man kan vel trygt si at det ikke hadde vært verken GT86, FR-S eller BRZ uten BEGGE parter, i omtrent lik grad. Ja, man har brukt en del Subaru deler i bilen, det gjør det ikke mindre Toyota av den grunn. Om man designer et flott byggverk og bygger det i LEGO betyr ikke det at det er LEGO som har laget det.... Samtidig hadde man sannsynligvis ikke kunnet bygget verket uten LEGO.... Ser du hvor jeg vil?

Rart ingen skal stille Skoda, VW og Audi opp mot hverandre på samme måten.

Uansett, Lotus må gjerne komme, Toyotamotor eller ikke! Det kommer jo til og med en Honda!
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by vids »

Prøvde på ingen måte å stille merkene opp mot hverandre. Var bare en morsom bemerkning siden det skulle komme en lotus med toyotamotor/girkasse til et treff hvor det var en toyota uten toyotamotor/girkasse. Man kunne jo se for seg at lotus hadde stukket av med alle motorene til toyota ;)
Slett ikke noe galt i det! (Og jeg er forøvrig veldig sugen på en GT86/BRZ etter å ha testet en på vinterføre nylig.)

Familiebilen min er en Dodge med Audi/VW motor/girkasse, så har fenomenet i min bilpark også!
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by atledreier »

Nå er banen bekreftet, så da er det bare å møte opp søndag 5. mai!
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by alfheim »

Og uten at det blir noen direkte konfilikt kan vi vel nevne at for de som befinner seg nermere det indre østland er det muligheter for kjøring på Vålerbanen også den dagen.

Det blir med andre ord kjøring både på vest og østsiden av landet. Da skulle det ikke lenger være noen unskyldninger for ikke å ha vært på bane den dagen :-)
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
Gunnarj
Posts: 7
Joined: 21 Apr 2011 17:35

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by Gunnarj »

atledreier wrote:Nå er banen bekreftet, så da er det bare å møte opp søndag 5. mai!
Er jeg hjemme så stiller jeg gjerne med min Nissan, har aldri kjørt på Reve før, ser for meg mye rattbruk på den korte banen.
2004 Nissan 350Z
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by atledreier »

Det rattes iherdig på Reve, det er sikkert. Samtidig er det en veldig teknisk bane, det kreves en del for å sette gode tider. Veldig lett å bli for ivrig, i alle fall synes jeg det.

Det er også kjøring 21.4 på Reve i regi av trim-4-eldre.
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by Yukikaze »

atledreier wrote:Toyotas sjefsdesigner og pådriver bak dette prosjektet har åpenhjertig utredet forholdet mellom Toyota og Subaru i arbeidet med FT86-plattformen. Man kan vel trygt si at det ikke hadde vært verken GT86, FR-S eller BRZ uten BEGGE parter, i omtrent lik grad. Ja, man har brukt en del Subaru deler i bilen, det gjør det ikke mindre Toyota av den grunn. Om man designer et flott byggverk og bygger det i LEGO betyr ikke det at det er LEGO som har laget det.... Samtidig hadde man sannsynligvis ikke kunnet bygget verket uten LEGO.... Ser du hvor jeg vil?
Kan vi ikke bare være enige i at denne bilen i bunn og grunn er en Toyota bygget av Subaru? Uansett hvem som har gjort hva, så tror jeg ikke Subaru selv ville kommet med en bakhjulsdrevet bil. I tillegg tror jeg de hadde bygget affæren rundt en NA sekser eller turbo-firer i første omgang. Og evt. droppet baksetene og gjort den betydelig styggere. La oss håpe at partene drar denne plattformen hver sin vei fremover og at bilene :)

Lykke til på treff :)
SVX - VTD
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: Coffe&Cars 4. mai, Reve 5. mai

Post by Yukikaze »

Yukikaze wrote:
atledreier wrote:Toyotas sjefsdesigner og pådriver bak dette prosjektet har åpenhjertig utredet forholdet mellom Toyota og Subaru i arbeidet med FT86-plattformen. Man kan vel trygt si at det ikke hadde vært verken GT86, FR-S eller BRZ uten BEGGE parter, i omtrent lik grad. Ja, man har brukt en del Subaru deler i bilen, det gjør det ikke mindre Toyota av den grunn. Om man designer et flott byggverk og bygger det i LEGO betyr ikke det at det er LEGO som har laget det.... Samtidig hadde man sannsynligvis ikke kunnet bygget verket uten LEGO.... Ser du hvor jeg vil?
Kan vi ikke bare være enige i at denne bilen i bunn og grunn er en Toyota bygget av Subaru? Uansett hvem som har gjort hva, så tror jeg ikke Subaru selv ville kommet med en bakhjulsdrevet bil. I tillegg tror jeg de hadde bygget affæren rundt en NA sekser eller turbo-firer i første omgang. Og evt. droppet baksetene og gjort den betydelig styggere. La oss håpe at partene drar denne plattformen hver sin vei fremover og at bilene forblir like suverene som distinkte :)

Lykke til på treff :)
SVX - VTD
Post Reply