Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Hva skjer av aktiviteter, både NSKs treff og andre relevante ting! Spørsmål til styret kan du også stille her!

Moderators: inge, NoBrain, Lotus Type-72

Post Reply
User avatar
torlodbe
Posts: 434
Joined: 11 Aug 2003 12:18

Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by torlodbe »

<-TL-> 
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by hmhaga »

Stiller med Lotus Elise, så det går sakte nok på langsidene :mrgreen:
Værmeldingen sier sol og 20 grader, så det passer jo perfekt.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
torlodbe
Posts: 434
Joined: 11 Aug 2003 12:18

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by torlodbe »

Jeg kommer i Fiat med 113 hk og vekt på 1200 kg :shock: :D
<-TL-> 
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by NoBrain »

Stiller i sakte-klassen med Elisen :P Overnatter hos foreldra mine i Askim i kveld slik at jeg får kortere vei til Rudskogen i morgen tidlig.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by Luigi »

Etter at påmeldingsfristen har gått ut (trur eg) er det 42 påmeldte i Corsa Italiana (30), CAR Challenge (9) og BMWCCN Racing (3).
Dog litt merkelig at det i sesong #2 kun er tre deltakere hos BMW-gutta ...
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by rayb »

Skulle veldig gjerne ha vært med her, men bilen er på rehab etter forrige KARN treff ;-)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by hmhaga »

Image

Det er bare å gratulere arrangøren med et bra gjennomført arrangement! :D

Hadde det så gøy med Elise at jeg faktisk må vurdere å oppgradere fra vanlige gatedekk til R-dekk. Kjørte 25 mil (!) på banen, da jeg oppdaget at Elise knapt brukte dekk eller bremser. Bare 2. gang på Rudskogen, så greit med litt mengdetrening :mrgreen: Med Elise ble ikke Rudskogen fullt så skummel, for her ble det å bremse fra 170 km/t - ikke 200 km/t. Og ganske kult at en kliss original bil fungerer så bra...

Mye fin kjøring og mange flinke sjåfører jeg kunne henge meg på for å lære spor, selv om noen forsvant før neste sving - dårlig gjort :lol:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by hagenisse »

Det er jo nesten 80 runder. Imponerende. Jeg logget noen og 50 og syntes egentlig jeg kjørte endel. Fint treff, men skummel stor hastighetsforskjell ute på banen. Blir vel sånn når man blander folk som tydeligvis er første gang på bane med f.eks treffets raskeste bil og flere andre som hadde kjørt fra de fleste i racingen.. Ble mye trafikk på starten, men fikk noen fine heat mot slutten av dagen.. :mrgreen:

Image
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by NoBrain »

Var et meget bra treff. Jeg logget 2,7 timer filming med GoPro, så jeg fikk nok kjørt godt over 2 timer på banen.

Det var vel opprinnelig meningen at man skulle kjøre i to klasser (sakte og raske) fram til lunsj og deretter slå sammen klassene etter lunsj. Men deltakerne var så ivrige med å komme seg ut på banen at klasseinndelingen brøt sammen fra første sekund. Dette resulterte i endel trafikk i begynnelsen (med sakte og raske biler), men utover dagen så ble det vesentlig mer plass på banen. På slutten av dagen så hadde jeg banen nesten for meg selv. Jeg ga meg når jeg så at flaggvaktene begynte å pakke sammen.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by Morten H »

Hørtes ut som en perfekt Banedag 8)
Hvilke BMW,r kjører i Cuppen og vilke dekk benytter de ?
Tider på BMW Racing gutta ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by hagenisse »

De kjører på R-dekk. De tre bilene som var i aksjon nå kjørte på R888 og V700. Raskeste BMW-cup bil (Karl-Magnus) kjørte i klasse 2 og klokket 1.41.1. De to andre kjører i klasse 3 og 4 (vanlige 325) og lå på 1.48-1.50 tror jeg. Tror ingen av de har kjørt spesielt mye.

En ting jeg likte veldig godt er at de faktisk holdt slik programmet sa og ikke stoppet dagen en halvtime før bare fordi det var få igjen. 18:40 kjørte en ikke helt ukjent Z3 Coupe og en Exige ut for å ha banen for seg selv... og jammen fikk man kjøre helt frem til 19:00! Veldig bra!
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by NoBrain »

Rundetider for Corsa Italiana postes på http://corsaitaliana.no/resultater-main ... ainmenu-81

mylaps.com som benyttes er imidlertid nede for øyeblikket :roll:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by NoBrain »

hagenisse wrote:18:40 kjørte en ikke helt ukjent Z3 Coupe og en Exige ut for å ha banen for seg selv... og jammen fikk man kjøre helt frem til 19:00! Veldig bra!
Var det igjen noen flaggvakter på banen da :?: Flaggvaktene begynte vel å pakke sammen ca. 18:30++. Jeg så iallefall noen flaggvakter (svingen etter start/mål, rettstrekka ned mot angsten og 270 gradern) som forlot postene sine når jeg var ute på banen omtrent da, så da bestemte jeg meg for å kjøre inn i depotet ca. 18:40.

De siste 10 minuttene av dette passet så var jeg eneste bil ute på banen - iallefall føltes det sånn :) Idet jeg kjørte inn la jeg merke til at du og Exigen hadde stilt dere opp for en siste tur. Men det holder vel med flaggpost i tårnet, nede i angstkurven, samt start/mål når det bare er 2 biler ute på banen :wink:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by hagenisse »

Kjører helst uten vi. Liker og sitte fundere på livet hvis vi havner i sanda.
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Rudskogen 4/8 - Alfaklubben & Corsa Italiana

Post by NoBrain »

En liten videosnutt fra treffet. hmhaga og hagenisse fanget på video opp slaktern ved 5:30++ :P

Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Post Reply