NSK Sørlandet inviterer til Ferdighetskjøring!

Hva skjer av aktiviteter, både NSKs treff og andre relevante ting! Spørsmål til styret kan du også stille her!

Moderators: inge, NoBrain, Lotus Type-72

Post Reply
User avatar
TC
Posts: 107
Joined: 05 Sep 2011 21:10
Location: Kristiansand

NSK Sørlandet inviterer til Ferdighetskjøring!

Post by TC »

NSK Sørlandet inviterer til Ferdighetskjøring på Skandinavisk Trafikksenter i Sørlandsparken i Kristiansand onsdag 27. juni kl. 17:00 - 21:00.

(Adresse: Skibåsen 25, 4636 Kristiansand)

Vi har vært på befaring og funnet en løypetrasé som blir både morsom og utfordrende, selv om baneanlegget ikke tillater like høye hastigheter som f.eks. Rudskogen.

Reglementet blir tilsvarende som for andre NSK banetreff med noen små justeringer tilpasset baneanlegget.
Det er ingen forhåndspåmelding.
Teknisk kontroll og førermøter blir tatt fortløpende når folk ankommer, ingen faste tidspunkt.
Det blir ingen heat for lisensierte biler, kun gateregistrerte biler får kjøre, prøveskilt tillates ikke.
Prisene er som følger:
Medlemmer betaler kr. 400,-.
Ekstra førere på samme bil koster kr. 200,- pr. fører.
Ikke NSK-medlemmer må betale kr. 600,-.
Kun kontant betaling, vi tar dessverre ikke kort. :shock:

Værmeldingen ser bra ut, så vi håper at så mange som mulig dukker opp, og invitér gjerne med potensielle nye medlemmer!

Vel møtt! :D

http://www.sportsvogn.no/sitepageview.a ... ageid=1090
1998 BMW M Roadster (S50). Lettere frisert frisørbil.

NSK Sørlandet, nsk-sorlandet@sportsvogn.no
User avatar
mowal
Posts: 97
Joined: 15 Feb 2009 11:46
Location: Arendal

Re: NSK Sørlandet inviterer til Ferdighetskjøring!

Post by mowal »

Da er invitasjonen for ferdighetskjøringen på Skandinavisk Trafikksenter, Sørlandsparken lagt ut her.

Regsitreringsskjemaet med regler finner du her

Husk hjelm og relativt fersk bremsevæske

Vel møtt til en hyggelig banedag! :D
User avatar
birkbak
Posts: 2
Joined: 13 Jun 2012 14:51

Re: NSK Sørlandet inviterer til Ferdighetskjøring!

Post by birkbak »

Godt initiativ!
Det ser ud til at blive en kjæmpe fin bane og med en kjempefin vejrudsigt, så må det blive et kjæmpegreit arrangement! :lol:
Italien Cars Forever!
User avatar
mowal
Posts: 97
Joined: 15 Feb 2009 11:46
Location: Arendal

Re: NSK Sørlandet inviterer til Ferdighetskjøring!

Post by mowal »

Da er ferdighetskjøringen ved Skandinavisk Trafikksenter i Sørlandsparken, Kristiansand gjennomført for denne gang. Det møtte opp om lag 15 biler hvorav 11 deltok på ferdighetskjøringen. Alle så ut til å kose seg i det flotte været både på banen og i depoet. Vi hadde ingen uhell på banen og banetraseen var morsom og utfordrende.

Vårt første "store" arrangement må sies å være vellykket, selv om vi trengte noen flere betalende deltakere for å gå i balanse. Vi i styret har forsatt litt å lære med tanke på å øke markedsføringen og få til en mer effektiv gjennomføring av registrering/teknisk, men alt i alt gav dette mersmak.

Selv om jeg kjørte en av de langsomste bilene (måtte ta min BMW 118D, ettersom Lotus'en her en defekt ECU), kan man får et lite inntrykk av banetraseen her.


Takk til alle i styret som gjorde en kjemflott jobb, og til alle som møtte opp og gjorde dette til en flott dag for sportsvogn interesserte på sørlandet.
User avatar
Speedster
Posts: 109
Joined: 14 Aug 2006 13:02
Location: Sørlandet

Re: NSK Sørlandet inviterer til Ferdighetskjøring!

Post by Speedster »

Aj aj ser kjempegøy ut,veldig lei meg for at jeg jobbet denne kvelden, ganske typisk da.
Håper det blir flere muligheter.
User avatar
TC
Posts: 107
Joined: 05 Sep 2011 21:10
Location: Kristiansand

Re: NSK Sørlandet inviterer til Ferdighetskjøring!

Post by TC »

Vi gjentar suksessen fra juni og inviterer til Ferdighetskjøring søndag 9. september kl. 15-19!

Opplegget blir omtrent som sist men denne gangen med en lengre banetrasé.

Se her for mer info:

http://www.sportsvogn.no/file.axd?fileID=162

http://www.sportsvogn.no/file.axd?fileID=154

http://www.sportsvogn.no/sitepageview.a ... ageid=1090


Vel møtt! :D
1998 BMW M Roadster (S50). Lettere frisert frisørbil.

NSK Sørlandet, nsk-sorlandet@sportsvogn.no
User avatar
TC
Posts: 107
Joined: 05 Sep 2011 21:10
Location: Kristiansand

Re: NSK Sørlandet inviterer til Ferdighetskjøring!

Post by TC »

Møt opp på Ferdighetskjøring i Sørlandsparken søndag kl.15!

Vi prøver en ny og lengre banetrasé og været ser ut til å bli bra! :D

PS! Det er lov å komme selv om man ikke vil kjøre på banen.

Vel møtt!
1998 BMW M Roadster (S50). Lettere frisert frisørbil.

NSK Sørlandet, nsk-sorlandet@sportsvogn.no
Robin
Posts: 6
Joined: 16 Apr 2012 22:44

Re: NSK Sørlandet inviterer til Ferdighetskjøring!

Post by Robin »

Hei, leste gjennom info linkene over og har et spørsmål jeg ikke fant svar på. Ser at i sjekklisten for teknisk kontrollant at det er et punkt som heter "Støy: Ok", men finner ingen informasjon om hva som er tillatt støynivå, eller hvordan dette måles, dvs stillestående eller ute på banen (noen biler, inkl min bråker mer under belastning enn stillestående rusing) ?
95 BMW 318ti Turbo
02 Subaru Impreza WRX
Elise_type_79
Posts: 68
Joined: 26 Oct 2011 14:16

Re: NSK Sørlandet inviterer til Ferdighetskjøring!

Post by Elise_type_79 »

Det var jo skikkelig gøy.
Hadde veldig glatte bakdekk på den blå, fant ut de var fra uke 23 i 1997! Harde som hockeypucker! Ved turn in i svingene ville rompa ut uten annen provokasjon enn at jeg svingte inn i svingen, i nesten uansett hastighet.
Fikk svart flagg på et tidspunkt da vaktene trodde jeg lekte drifting, men saken var det var rett og slett vanskelig å holde baken i sporet og jeg styrte nesten like mye med gassen som rattet så fort bilen var inne i en sving.

En som også fikk rompa ut etterhvert var en uheldig Speedster. God det endte bra med karn og bilen var kjørbar etterpå, om enn litt skjev hjuls VS bak.
When in doubt, flat out!
Post Reply