På tur i Enebakks dype skoger
På tur i Enebakks dype skoger
Det er åpenbart helt andre arter som lever der ute
(Det er ikke så veldig tydelig her men sjekk hjulstillingen)Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: På tur i Enebakks dype skoger
Det er visst populært i enkelte kretser
Sønnen min har PC-en full av bilder med ekstreme camber vinkler , senket mer enn godt er , og allt for små dekk ..
Liten artikkel om fenomenet fra jalopnik..
http://jalopnik.com/5918475/how-the-hel ... -car-drive
Dagens ungdom altså
Sønnen min har PC-en full av bilder med ekstreme camber vinkler , senket mer enn godt er , og allt for små dekk ..
Liten artikkel om fenomenet fra jalopnik..
http://jalopnik.com/5918475/how-the-hel ... -car-drive
Dagens ungdom altså
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: På tur i Enebakks dype skoger
Holy f-ing crap!!
Dekkstretching er (eller var i alle fall) populært i VW-Audi-kretser.
På spørsmål om hvorfor fikk jeg til svar at de da fikk et stivere dekk som igjen gir mer grep(!). Dette var i alle fall den gang en vedtatt sannhet der i gården og jeg ble nærmest sett på som tilbakestående fordi jeg ikke skjønte dette.
Senere samme sommer fikk jeg anldedning til å treffe en fyr som hadde jobbet for utviklingsteamet til Pirelli. Da fortalte om dette ristet han på hodet og mumlet noe lite pent om denne ideen før han fortalte at dekk gir best grep på den felgbredden de er beregnet for.
Dekkstretching er (eller var i alle fall) populært i VW-Audi-kretser.
På spørsmål om hvorfor fikk jeg til svar at de da fikk et stivere dekk som igjen gir mer grep(!). Dette var i alle fall den gang en vedtatt sannhet der i gården og jeg ble nærmest sett på som tilbakestående fordi jeg ikke skjønte dette.
Senere samme sommer fikk jeg anldedning til å treffe en fyr som hadde jobbet for utviklingsteamet til Pirelli. Da fortalte om dette ristet han på hodet og mumlet noe lite pent om denne ideen før han fortalte at dekk gir best grep på den felgbredden de er beregnet for.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: På tur i Enebakks dype skoger
Jeg trodde tyskerstuket kom av særtyske regler som begrenset endringen i dekkdimensjon (banebredde)?
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Re: På tur i Enebakks dype skoger
Det er vel ikke helt umulig at det var derfor det oppsto, men at det på veien har blitt til "for å få bedre grep"? Eller at man bare synes det ser kuult ut....subwoofer wrote:Jeg trodde tyskerstuket kom av særtyske regler som begrenset endringen i dekkdimensjon (banebredde)?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: På tur i Enebakks dype skoger
Skal vel ikke se bort i fra at det er rasjonalisering ute og går her. Personlig synes jeg det kan se litt tøft ut på an gammal-Golf, men det hjelper neppe på kjøreegenskapene...
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey