Omtrent som et realt barnfind.......

Sett en sportsvogn ute i trafikken? Noen herfra kanskje? Legg inn observasjonen her!

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
grappa speziale
Posts: 217
Joined: 19 Jul 2007 11:02

Omtrent som et realt barnfind.......

Post by grappa speziale »

Egentlig nesten et realt barnfind!
Min venn har kjøpt denne Jaguaren av sin far. Bilen ble restauret for over 20-tjue-20 år siden og har ikke vært brukt etter dette. Jaguaren ble rygget inn i garasjen og der har den stått! Bilen har samlet et nesten tommetykt støvlag og stått på bukker siden restaureringen. Nå er den ned på hjulene igjen og det var virkelig morsomt og spennende å åpne porten i formiddag.

Bilen må nok sees over både hist og her, men det er ikke de store greiene, noen bremseskiver med lagringsrust og en clutchpedal som står i bånn er vel det verste. Bilen ble lakkert under restaureringen med celluloselakk og lakkbøtta med resten sto på hylla bak, morsomt!

Min venn har klinket til og har nylig(i forigårs) kjøpt en gammel prestegård i Oslo, derfor vurderer han å selge unna denne og en nyere Porsche.

Det er en XK 150 FHC fra 1957 eller 1958.

Her er noen sådär bilder, værsågod:

Image

Image

Image

Image
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Lekkert :D

Hvilken prestegård er det snakk om? Jeg spør av faglig interesse. Driver litt med forvaltning av slike.....

BTW: Dukker du opp på Moholt kl 11.30 i morgen lørdag 15. med bmw'n? Det gjør jeg, dog ikke med BMW, men med ett annet tysk adelsmerke :)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
grappa speziale
Posts: 217
Joined: 19 Jul 2007 11:02

Post by grappa speziale »

Den ligger i Ekebergveien!
Moholt sier du?
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Jepp, Moholt. NSK trøndelag har en vårmønstring. Moholt (gammle Esso motorholtell) kl 11.30. Så blir det tur til nedre Elvehavn, og etter hvert, tur rundt Byneset om jeg husker riktig.

Ich komme mit der "fastbackbole" alias 911 turbo
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Post Reply