Rød Scimitar
Rød Scimitar
Mulig feilstavet, men ikke helt usannsynlig at det var hr. Riise som ble observert i godt tempo på RV159 forbi mækker'n på Lørenskog i går, på vei mot Lillestrøm.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Rød Scimitar
Det var ikke meg ihvertfall og meg bekjent så er det bare to slike i landetwebmaster wrote:Mulig feilstavet, men ikke helt usannsynlig at det var hr. Riise som ble observert i godt tempo på RV159 forbi mækker'n på Lørenskog i går, på vei mot Lillestrøm.
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Re: Rød Scimitar
Jeg så Bjørn jeg også, da nærmere Helsfyr lenge siden sist egentligwebmaster wrote:Mulig feilstavet, men ikke helt usannsynlig at det var hr. Riise som ble observert i godt tempo på RV159 forbi mækker'n på Lørenskog i går, på vei mot Lillestrøm.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Rød Scimitar
Hei Alf har du sett denne filmsnutten
GTE carchase
http://www.youtube.com/watch?v=KhP-xPla ... re=related
mvh
GTE carchase
http://www.youtube.com/watch?v=KhP-xPla ... re=related
mvh
Bjørn Riise
briise@getmail.no
if you run yours fingers over my car
i will run my car over your fingers.
briise@getmail.no
if you run yours fingers over my car
i will run my car over your fingers.
Godt Nyttår Bjørn!
Jepp, har sett den.
Har du sett denne?
http://www.youtube.com/watch?v=QY5_T59MceY
Jepp, har sett den.
Har du sett denne?
http://www.youtube.com/watch?v=QY5_T59MceY
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Ja den er nydelig.
satt i hele går og tittet på alt om scimitar på youtube.
venter bare på våren nå så jeg for kjørt litt SS1
mvh
satt i hele går og tittet på alt om scimitar på youtube.
venter bare på våren nå så jeg for kjørt litt SS1
mvh
Bjørn Riise
briise@getmail.no
if you run yours fingers over my car
i will run my car over your fingers.
briise@getmail.no
if you run yours fingers over my car
i will run my car over your fingers.
Kjører du ikke hele året altså?
Min har fått sitt første sett vinterdekk og hardtop, så den er helårsbil. Fungerer faktisk meget bra på vinteren. Godt varmeapparat, bra feste, lite glass å skrape om morgenen. Får forhåpentligvis montert diffbremsen min snart og det vil vel ikke gjøre den mindre morsom.
Håper å få fjernet §1.15 fra vognkortet i år, da kan det hende det blir litt mer motor også. Hadde ikke vært dumt.
Min har fått sitt første sett vinterdekk og hardtop, så den er helårsbil. Fungerer faktisk meget bra på vinteren. Godt varmeapparat, bra feste, lite glass å skrape om morgenen. Får forhåpentligvis montert diffbremsen min snart og det vil vel ikke gjøre den mindre morsom.
Håper å få fjernet §1.15 fra vognkortet i år, da kan det hende det blir litt mer motor også. Hadde ikke vært dumt.
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
SCIMITAR SS1
Har brukt den en vinter faktisk. kjøpte meg el varmesette trekk og nokia piggdekk. Det fungerte helt fint. Men jeg måtter være meget forsiktig med gasspedalen da den spinner seg løs veldig lett. jeg ønsker meg en difbrems ser at du har noe på gang? hva er det nytt eller brukt ?
mvh
mvh
Bjørn Riise
briise@getmail.no
if you run yours fingers over my car
i will run my car over your fingers.
briise@getmail.no
if you run yours fingers over my car
i will run my car over your fingers.
Det er en brukt en fra Ford Scorpio. Det eneste andre du trenger for å montere den er de indre universalleddene på stikkakslingene fra scorpioen. Disse passer på originaldrivakslene på SS1`en. I tillegg må innfestingshullene i bilen forstørres ca.2mm. Flere har gjort denne modifikasjonen med meget godt resultat.
Må legge til at dersom du tar klumpen fra en Diesel-Sierra, så har denne 3.6x:1 utveksling. Bensinbilene har 3.92, samme som Scimitaren.
Kunne tenkt meg å få tak i en slik, for å "parre sammen" med diffbremsen jeg har...
Må legge til at dersom du tar klumpen fra en Diesel-Sierra, så har denne 3.6x:1 utveksling. Bensinbilene har 3.92, samme som Scimitaren.
Kunne tenkt meg å få tak i en slik, for å "parre sammen" med diffbremsen jeg har...
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
jeg mener å ha lest i rssoc medlemsbladene mine at hvis du satte inn en diff fra sierra 2,3 så datt rpm med ca 500 omdreinger pga utveklsingen.
jeg har ingen proplem med og kjøre ut turtallsperra på 5 gir. så den kunne vært greit med en annen utveksling på diffen. oppnår man det samme med disel sierra diffen også tro?
men det går utover akselrasjonen også blir jo slappere og det er jo ikke ønskelig heller da er diff brems mere ønskelig. da sitter den bedre ut av slaktern på rudskogen, mindre hjulspinn.
Bjørn
jeg har ingen proplem med og kjøre ut turtallsperra på 5 gir. så den kunne vært greit med en annen utveksling på diffen. oppnår man det samme med disel sierra diffen også tro?
men det går utover akselrasjonen også blir jo slappere og det er jo ikke ønskelig heller da er diff brems mere ønskelig. da sitter den bedre ut av slaktern på rudskogen, mindre hjulspinn.
Bjørn
Bjørn Riise
briise@getmail.no
if you run yours fingers over my car
i will run my car over your fingers.
briise@getmail.no
if you run yours fingers over my car
i will run my car over your fingers.
For mitt vedkommende er det ønskelig å få ned turtallet en del, simpelthen for å gjøre bilen mer behagelig på langkjøring. Med tanke på aksellerasjon... tja. 1400 cc, 78 hk... trenger jeg si mer?
Jeg har hørt om den 2.3 sierra diff. modifiseringen, men så langt jeg har klart å finne ut er den mer sjelden en hønsetenner med gullplombering. Den diffen var visst "optional" og de fleste sierra 2.3`er var visstnok levert med standard 3.92-utveksling. Jeg skal ikke banne på dette, men det er det jeg har fått vite etter å ha snakket med diverse Ford-folk. Forsker videre på saken
Jeg har hørt om den 2.3 sierra diff. modifiseringen, men så langt jeg har klart å finne ut er den mer sjelden en hønsetenner med gullplombering. Den diffen var visst "optional" og de fleste sierra 2.3`er var visstnok levert med standard 3.92-utveksling. Jeg skal ikke banne på dette, men det er det jeg har fått vite etter å ha snakket med diverse Ford-folk. Forsker videre på saken
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax