Pussig Caterham selges.........vet ikke helt hva modellen heter.
Er det en ekte "Supertight" ?
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde
Med Biltilsynets pragmatiske tilnærming blir nok ikke registrering i Norge
særlig vanskelig............Den har jo vært på "full kontroll" og er godkjent for 2 år.
Løp og kjøp - bli buttf@$£%&
Caterham med genefeil
Caterham med genefeil
Last edited by alfa on 18 Sep 2008 11:52, edited 1 time in total.
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Come to the dark side - we have cookies!
"Bilen er i meget bra forfatning, og er en replica, men den er finere enn den orginale, og derfor er prisen selvfølgelig halvparten av den orginale"
Ikke er'n pen, og ikke er'n billig til å være en replica...
Og norske skilter er kul umulig å få.
Lykke til......
Ikke er'n pen, og ikke er'n billig til å være en replica...
Og norske skilter er kul umulig å få.
Lykke til......
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Jeg er helt sikker på at den har vært på EU-kontroll. Det hjelper imidlertid ikke, fordi Biltilsynet i Norge tror at en bil som er bygd av en privatperson og deretter godkjent i et EU-land automatisk blir trafikkfarlig når den ankommer Norge. De nekter simpelthen å godkjenne den fordi det ikke er et fabrikkbygg. Det er den eneste begrunnelsen.henning wrote:Superteit er vel betegnelsen på den som biter på kroken.
Ganske frekt å lede folk til å tto den har vært på EU kontroll.
La oss håpe den forblir i Alicante området.
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Synd dersom det er en entusiast som biter på her, og som deretter står med en uregistrerbar bil her i Norge = er det noen mulighet for å få informert FINN om at det her er en kar som prøver seg, og at de kanskje burde fjerne annonsen ??henning wrote:Superteit er vel betegnelsen på den som biter på kroken.
Ganske frekt å lede folk til å tto den har vært på EU kontroll.
La oss håpe den forblir i Alicante området.
Are
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Istedenfor å rapportere til finn ga jeg ham beskjed direkte:Are wrote:Synd dersom det er en entusiast som biter på her, og som deretter står med en uregistrerbar bil her i Norge = er det noen mulighet for å få informert FINN om at det her er en kar som prøver seg, og at de kanskje burde fjerne annonsen ??henning wrote:Superteit er vel betegnelsen på den som biter på kroken.
Ganske frekt å lede folk til å tto den har vært på EU kontroll.
La oss håpe den forblir i Alicante området.
"
Hei,
som sportsvognsentusiast føler jeg at jeg må si fra om at denne bilen ikke vil kunne bli registrert i Norge. Biltilsynet har satt foten ned med hensyn på Kit cars og dessverre betegnes din bil som en slik. Beklager å melde dårlig nytt. Det er synd for flere, deriblant meg som har veldig lyst på en Caterham.... Sjekk gjerne med biltilsynets spesialavdeling i Drammen, der er det en kar som heter Rune Meland, som trolig kan gi deg mer informasjon om dette. "
Så får vi se om han følger opp.
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Hei folkens, jeg fikk svar fra Lasse:
"Det er tvister om denne sak, da Norge har måtte bøye av for biler som er registrert i EU land, og som går på Europeiske skilter, kan også registreres Norge...
Mange rettsaker som har vært oppe i rettsystemet i Norge, der biltilsynet har vært den saksøkte, har nå endt med at de har vært nødt til å krype til korset, å gi etter for dette, å ha måtte gi lov til registrering...
Det er jo også ett paradoks, at biler som er registrert i resten av verden ikke skal få lov til å registreres i Den totalitære staten Norge, det er jo ganske så rett som en svensk minister utalte seg at Norge er det eneste Komunistiske (røde) land igjen i Europa, og vi gjør som vi vil, og ikke som resten av verden...
NB! Måtte bare få lov til å svare på dette, da jeg selv undersøkte dette for 2 år siden, og jeg fikk beskjed
om at hvis bare papirer og ellers alt annet var i orden, så kunne den registreres...
Bilen er nettopp EU godkjent uten noen prikker, den var i meget bra tilstand i følge Spansk biltilsyn...
Med vennlig hilsen i fra Lasse..."
"Det er tvister om denne sak, da Norge har måtte bøye av for biler som er registrert i EU land, og som går på Europeiske skilter, kan også registreres Norge...
Mange rettsaker som har vært oppe i rettsystemet i Norge, der biltilsynet har vært den saksøkte, har nå endt med at de har vært nødt til å krype til korset, å gi etter for dette, å ha måtte gi lov til registrering...
Det er jo også ett paradoks, at biler som er registrert i resten av verden ikke skal få lov til å registreres i Den totalitære staten Norge, det er jo ganske så rett som en svensk minister utalte seg at Norge er det eneste Komunistiske (røde) land igjen i Europa, og vi gjør som vi vil, og ikke som resten av verden...
NB! Måtte bare få lov til å svare på dette, da jeg selv undersøkte dette for 2 år siden, og jeg fikk beskjed
om at hvis bare papirer og ellers alt annet var i orden, så kunne den registreres...
Bilen er nettopp EU godkjent uten noen prikker, den var i meget bra tilstand i følge Spansk biltilsyn...
Med vennlig hilsen i fra Lasse..."
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Men det er flere andre biler med papirer som skulle tilsi norske skilter som har tatt veien ut av Norge igjen, da det viser seg umulig - selv etter anke til Veidirektoratet - å få registrert den i Norge.
Og ja, vi er enig om at $1-15 ikke praktiseres i tråd med hensikten, men hva kan vi gjøre...?
Og ja, vi er enig om at $1-15 ikke praktiseres i tråd med hensikten, men hva kan vi gjøre...?
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track