Mazda Mx5 1991 British Racing Green - Stian Friis

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Stian Friis
Posts: 1
Joined: 20 Apr 2006 20:50
Location: Ålgård

Mazda Mx5 1991 British Racing Green - Stian Friis

Post by Stian Friis »

Hei!
Etter å ha lest alle disse flotte trådene om deres grombiler, så tenkte jeg at en tråd om min Mazda Mx5 kunne blitt bra.

Har hatt bilen i 4 uker nå og er temmelig fornøyd, det er en meget morsom bil allerede og kjekkere blir det nok etterhvert som ting blir gjort.

Utgangspunktet er en 1991 BRG M/tan interiør noe jeg synes er temmelig klassisk og tidløst.(Importert i 2001 :/ )
Når jeg først bestemte meg for å kjøpe bil var jeg ikke så fryktelig intrisert i denne farge kombinasjonen men nå elsker jeg den, kansje fordi jeg har blitt fryktelig glad i denne lille masse produserte japaneren - noe jeg aldri trodde var mulig.

Planen var før kjøpet og holde den ca slik den var når jeg fikk den,
bare gjøre kosmetiske ting, men det går nok aldri.
Planene er store.. så får vi nesten bare se hvor det ender.

Hadde vært morro å tvingt noe luft inn i motoren og fått enda mere grep i svinga, kansje fjerna servo for bedre feeling på rattet. store muligheter her :)

Ting som allerede er gjort av forrige eier :

-Justerbare Gule koni i front, usikker hva som står bak(skal finne ut asap.)
-Lavere fjærer av ukjent fabrikat.
- Momo Race Ratt og momo girkule i tradisjonell båt look
- Remus "effekt"anlegg med ganske grei lyd.
(alt er i vognkortet)

Ellers var det med Hardtop med dårlig lakk(bobler, kjent problem på hardtoppene)
Mens tøytaket var av virkelig dårlig stand, har bestilt nytt som ligger på postkontoret nå. Blir nok litt kose jobbing i helga antar jeg.

Image

Image

Image

litt bilder av Flåten.
- Kommer nok en update snart med litt mere detaljer ang. planer fremover


Målet denne sesongen er og tørre å prøve seg på en bane, hvis jeg klarer det så er jeg fornøyd!

Forøvrig vil jeg takke HF som fikk meg inn på rett spor.
Last edited by Stian Friis on 21 Apr 2006 20:56, edited 1 time in total.
- Mazda Mx5 1991 British Racing Green
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Nyydelig bil, drit moromme å kjøre og så sparker det helt greit i ryggen.

Blir artig å se hva som skjer med denne iframtiden og. *skuer litt på HF's prosjekt* hihi...
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Post Reply