Alfa Romeo Montreal
Hvor i landet holder du til Luigi? Har et par kompiser som er endel over gjennomsnittet til å sveise ting på bil Kan høre litt rundt, men hva eksakt skal gjøres? Send gjerne PMLuigi wrote:Har vært i kontakt med et par andre av the usual suspects, men ordrebøkene er fulle og litt til. Er ikke helt overbevist om hvor lurt det er å la noen andre fortsette på denne påbegynte jobben heller. Om du har noen tips om dyktige folk er jeg lutter øre ...
Dette skulle du ha sagt på Fredag Luigi, hadde ett raid på østlandet med henger på Lørdag, hadde hatt kapasitet til å klemme inn montrealen i retur til Erik.Luigi wrote:Dessverre er det ingen som helst fremgang i prosjektet akkurat nå. Jeg har fått innpass hos Seierstad Veteran for å få fortsatt kanaljobben(e), men å få fraktet en halvstrippet bil uten dører fra Bærum til Larvik er en relativt stor logistikkoperasjon når man ikke hverken har overbygd henger, trekkvogn eller førerkort for å kjøre ekvipasjen.
Då må jo gjerne låne den "fine grønne" corsa hengeren, men den residerer for øyeblikket på sørlandet, så da blir det mye styr å organisere transport til mere sentrale strøk.
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Prosjektet er nå offisielt terminert og bilen er lagt ut til salgs på relevante steder. Må bare få poengtere at det ikke er mangel på interresse, motivasjon eller tid som gjør dette. Jeg er heller ikke blitt syk, saksøkt, blitt truet med juling av de lokale rånerne eller havnet i noe slags livskrise.
Om noen har lyst til å overta objektet og gjøre det ferdig er det som sagt til salgs for en rimelig penge. Kan inspiseres og beskues i garasjen frem til og med 31. mai om den ikke er vekk før det. Fra juni står den i møllpose bak huset og vil sannsynligvis bli solgt stykkevis og delt på eBay eller andre steder.
Alt jeg har gjort (og enda ikke gjort) med Montrealen fra november 2005 er dokumentert med tekst og bilder i de 600+ postene i bloggen, der du også finner listen med deler som følger med, historikk, teknisk dokumentasjon og diverse annet. Verkstedmanual og full delekatalog med sprengskisser følger selvfølgelig med.
Pene Montrealer selges for tiden for EUR 30.000 - 45.000 nede på kontinentet. Kan være greit å vite hvis du vil sette deg et mål for prutinga Eneste interessenten så langt er fra Brasil (!), og det er forsåvidt greit for meg. Har ingen preferanser i forhold til hvor bilen ender.
Kan kontaktes på telefon 480 62 642 eller twau@broadpark.no.
Om noen har lyst til å overta objektet og gjøre det ferdig er det som sagt til salgs for en rimelig penge. Kan inspiseres og beskues i garasjen frem til og med 31. mai om den ikke er vekk før det. Fra juni står den i møllpose bak huset og vil sannsynligvis bli solgt stykkevis og delt på eBay eller andre steder.
Alt jeg har gjort (og enda ikke gjort) med Montrealen fra november 2005 er dokumentert med tekst og bilder i de 600+ postene i bloggen, der du også finner listen med deler som følger med, historikk, teknisk dokumentasjon og diverse annet. Verkstedmanual og full delekatalog med sprengskisser følger selvfølgelig med.
Pene Montrealer selges for tiden for EUR 30.000 - 45.000 nede på kontinentet. Kan være greit å vite hvis du vil sette deg et mål for prutinga Eneste interessenten så langt er fra Brasil (!), og det er forsåvidt greit for meg. Har ingen preferanser i forhold til hvor bilen ender.
Kan kontaktes på telefon 480 62 642 eller twau@broadpark.no.
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Dette er en trist og dyster nyhet... Hadde jeg hatt sted å ha et slik omfattende prosjekt på så hadde jeg kjøpt den på flekken uten å tenke meg om...
*heller ut ei halvflaske på bakken*
*heller ut ei halvflaske på bakken*
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Prosjektet er nå solgt til en herværende ræsersjåfør/hjelmsveismodell fra Rykene og hentes per bilhenger på et nærmere avtalt tidspunkt. Legenden skal ha det til at en Montreal som dro en 30 meter lang burnout var den første Alfa Romeoen som landa på netthinnene hans, og slikt gjør tydeligvis permament inntrykk. Kortslags vinkelåttere på 8000 rpm gjør slikt med folk.
Om du lurer på hvor Rykene er, så starter postnummeret på 4. Resten får komme fra annetsteds
Om prosjekttråden fortsettes kan jeg ikke svare på, men for min del er den, prosjektet og bilen et avsluttet kapittel. Litt rart er det, for det blir etter alt å dømme svært lenge til jeg kjører noe annet enn bruksbil. Er ikke i humør til å henge noe rundt i bilmiljøet heller akkurat nå, så det kan nok også ta noe tid før jeg møter opp på noe og prater hull i hodet på folk
Ins zwischen alles gute!
tw
Om du lurer på hvor Rykene er, så starter postnummeret på 4. Resten får komme fra annetsteds
Om prosjekttråden fortsettes kan jeg ikke svare på, men for min del er den, prosjektet og bilen et avsluttet kapittel. Litt rart er det, for det blir etter alt å dømme svært lenge til jeg kjører noe annet enn bruksbil. Er ikke i humør til å henge noe rundt i bilmiljøet heller akkurat nå, så det kan nok også ta noe tid før jeg møter opp på noe og prater hull i hodet på folk
Ins zwischen alles gute!
tw
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Jeg kommer til å savne skrivingen din, den var veldig informativ og morsom, og det har nok vært en sterk medvirkende årsak til at jeg blir mere og mere interessert i italienske biler.
Håper du får tilbake gløden snart.
Håper du får tilbake gløden snart.
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Som jeg skrev et annet sted; det er jo ikke sånn at jeg er blitt uinteressert i biler og alt det menneskeheten har funnet på med dem opp i gjennom årene. Det er bare det at min altoppslukende hobby (de to og en halv timene per uke jeg har hatt tid til det) er blitt vekk.
Men pytt. Jeg kommer sikkert tilbake med et eller annet håpløst prosjekt som i følge den gemene hop av Audi-eiere er både umulig å gjennomføre, dyrt så det holder og er idiotisk å bruke tid på.
Bare gi meg noen år
Men pytt. Jeg kommer sikkert tilbake med et eller annet håpløst prosjekt som i følge den gemene hop av Audi-eiere er både umulig å gjennomføre, dyrt så det holder og er idiotisk å bruke tid på.
Bare gi meg noen år
Da er dyret hentet fra betong bunkeren, selv om den ikke er kommet ordentlig på plass i sitt nye hjem.
Ett lite bilde av en noe alvorstynget selger
Definitivt ikke en selger som var glad for å bli kvitt doningen dette.
Skal prøve å oppretholde byggetråden, men er ikke i nærheten av å besitte samme nivå på ordkløveriet som TW, så blir som å hoppe etter Wirkola dette.
Uansett kommer det ikke til å skje noe før utpå høsten da det er en racerbil og en lengre ferietur som står først i køen.
MGA'en og Alfetta Turboen må nok finne seg i å bli flyttet bakover i restaurerings køen til fordel for denne.
Ett lite bilde av en noe alvorstynget selger
Definitivt ikke en selger som var glad for å bli kvitt doningen dette.
Skal prøve å oppretholde byggetråden, men er ikke i nærheten av å besitte samme nivå på ordkløveriet som TW, så blir som å hoppe etter Wirkola dette.
Uansett kommer det ikke til å skje noe før utpå høsten da det er en racerbil og en lengre ferietur som står først i køen.
MGA'en og Alfetta Turboen må nok finne seg i å bli flyttet bakover i restaurerings køen til fordel for denne.
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Da er dyret hentet fra betong bunkeren, selv om den ikke er kommet ordentlig på plass i sitt nye hjem.
Ett lite bilde av en noe alvorstynget selger
Definitivt ikke en selger som var glad for å bli kvitt doningen dette, men jeg er kjempe glad for å få kjøpt den
Skal prøve å oppretholde byggetråden, men er ikke i nærheten av å besitte samme nivå på ordkløveriet som TW, så blir som å hoppe etter Wirkola dette.
Uansett kommer det ikke til å skje noe før utpå høsten da det er en racerbil og en lengre ferietur som står først i køen.
MGA'en og Alfetta Turboen må nok finne seg i å bli flyttet bakover i restaurerings køen til fordel for denne.
Ett lite bilde av en noe alvorstynget selger
Definitivt ikke en selger som var glad for å bli kvitt doningen dette, men jeg er kjempe glad for å få kjøpt den
Skal prøve å oppretholde byggetråden, men er ikke i nærheten av å besitte samme nivå på ordkløveriet som TW, så blir som å hoppe etter Wirkola dette.
Uansett kommer det ikke til å skje noe før utpå høsten da det er en racerbil og en lengre ferietur som står først i køen.
MGA'en og Alfetta Turboen må nok finne seg i å bli flyttet bakover i restaurerings køen til fordel for denne.
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Hei TW,
Trist at din fine Montreal endte med å bli solgt i deler! Du skulle heller brukt tiden til å bruke den i stedet for et prosjekt som vokste over hodet! Den blir sikkert fin igjen, så da kan du kjøpe den tilbake!
Synd ellers at du trapper helt ned på Alfa virksomheten og i Corsaen. Dine Corsa sider var av en langt høyere kvalitet enn det som er idag! Så det savnes!
Håper at ting retter seg opp og at du kommer tilbake sterkere enn noen gang!
G.K.
Trist at din fine Montreal endte med å bli solgt i deler! Du skulle heller brukt tiden til å bruke den i stedet for et prosjekt som vokste over hodet! Den blir sikkert fin igjen, så da kan du kjøpe den tilbake!
Synd ellers at du trapper helt ned på Alfa virksomheten og i Corsaen. Dine Corsa sider var av en langt høyere kvalitet enn det som er idag! Så det savnes!
Håper at ting retter seg opp og at du kommer tilbake sterkere enn noen gang!
G.K.
Hei Gabor. Isolert sett hadde jeg full kontroll på bilprosjektet og nok av lyst og motivasjon til å fullføre det, men det er ikke alt annet her i verden man har kontroll på. Hjelper ikke å være såkalt etablert med moderat kulemage og grånende hår
Corsa Italiana kan sikkert diskuteres i det vide og brede, men det bør vel skje et annet sted enn her. Prøver å ikke tenke så mye på det. Har nok av frustrasjoner å velge mellom ellers.
Ut over det er det tillatt å skyte meg om jeg observeres i en tysk bil jeg har kjøpt for mine egne penger. Jeg sier ikke mer
Corsa Italiana kan sikkert diskuteres i det vide og brede, men det bør vel skje et annet sted enn her. Prøver å ikke tenke så mye på det. Har nok av frustrasjoner å velge mellom ellers.
Ut over det er det tillatt å skyte meg om jeg observeres i en tysk bil jeg har kjøpt for mine egne penger. Jeg sier ikke mer