Alfa Romeo Montreal

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Nei, jeg valgte å ikke være med på den produksjonsbatchen som kjøres nå. Nye felger og dekk er ikke akkurat det som trengs mest nå ;)
User avatar
RaceBreed
Posts: 30
Joined: 16 Mar 2011 22:57
Location: Lierskogen
Contact:

Post by RaceBreed »

Luigi wrote:Har vært i kontakt med et par andre av the usual suspects, men ordrebøkene er fulle og litt til. Er ikke helt overbevist om hvor lurt det er å la noen andre fortsette på denne påbegynte jobben heller. Om du har noen tips om dyktige folk er jeg lutter øre ...
Hvor i landet holder du til Luigi? Har et par kompiser som er endel over gjennomsnittet til å sveise ting på bil :) Kan høre litt rundt, men hva eksakt skal gjøres? Send gjerne PM :)
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Post by Rune R. »

Luigi wrote:Dessverre er det ingen som helst fremgang i prosjektet akkurat nå. Jeg har fått innpass hos Seierstad Veteran for å få fortsatt kanaljobben(e), men å få fraktet en halvstrippet bil uten dører fra Bærum til Larvik er en relativt stor logistikkoperasjon når man ikke hverken har overbygd henger, trekkvogn eller førerkort for å kjøre ekvipasjen.
Dette skulle du ha sagt på Fredag Luigi, hadde ett raid på østlandet med henger på Lørdag, hadde hatt kapasitet til å klemme inn montrealen i retur til Erik.

Då må jo gjerne låne den "fine grønne" corsa hengeren, men den residerer for øyeblikket på sørlandet, så da blir det mye styr å organisere transport til mere sentrale strøk. :shock:
Leie ut en C7? Så gal har man vært
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Prosjektet er nå offisielt terminert og bilen er lagt ut til salgs på relevante steder. Må bare få poengtere at det ikke er mangel på interresse, motivasjon eller tid som gjør dette. Jeg er heller ikke blitt syk, saksøkt, blitt truet med juling av de lokale rånerne eller havnet i noe slags livskrise.

Om noen har lyst til å overta objektet og gjøre det ferdig er det som sagt til salgs for en rimelig penge. Kan inspiseres og beskues i garasjen frem til og med 31. mai om den ikke er vekk før det. Fra juni står den i møllpose bak huset og vil sannsynligvis bli solgt stykkevis og delt på eBay eller andre steder.

Alt jeg har gjort (og enda ikke gjort) med Montrealen fra november 2005 er dokumentert med tekst og bilder i de 600+ postene i bloggen, der du også finner listen med deler som følger med, historikk, teknisk dokumentasjon og diverse annet. Verkstedmanual og full delekatalog med sprengskisser følger selvfølgelig med.

Pene Montrealer selges for tiden for EUR 30.000 - 45.000 nede på kontinentet. Kan være greit å vite hvis du vil sette deg et mål for prutinga ;) Eneste interessenten så langt er fra Brasil (!), og det er forsåvidt greit for meg. Har ingen preferanser i forhold til hvor bilen ender.

Kan kontaktes på telefon 480 62 642 eller twau@broadpark.no.
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed »

huff så trist at jeg ikke får fulgt tråden din til ferdig bil :(

ønsker deg lykke til med salget :)
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Post by arildh »

Dette VAR en av de beste prosjekttrådene. Manglet bare en happy ending.
- 06 MX-5
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Dette er en trist og dyster nyhet... Hadde jeg hatt sted å ha et slik omfattende prosjekt på så hadde jeg kjøpt den på flekken uten å tenke meg om...

*heller ut ei halvflaske på bakken*
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Prosjektet er nå solgt til en herværende ræsersjåfør/hjelmsveismodell fra Rykene og hentes per bilhenger på et nærmere avtalt tidspunkt. Legenden skal ha det til at en Montreal som dro en 30 meter lang burnout var den første Alfa Romeoen som landa på netthinnene hans, og slikt gjør tydeligvis permament inntrykk. Kortslags vinkelåttere på 8000 rpm gjør slikt med folk.

Om du lurer på hvor Rykene er, så starter postnummeret på 4. Resten får komme fra annetsteds ;)

Om prosjekttråden fortsettes kan jeg ikke svare på, men for min del er den, prosjektet og bilen et avsluttet kapittel. Litt rart er det, for det blir etter alt å dømme svært lenge til jeg kjører noe annet enn bruksbil. Er ikke i humør til å henge noe rundt i bilmiljøet heller akkurat nå, så det kan nok også ta noe tid før jeg møter opp på noe og prater hull i hodet på folk ;)

Ins zwischen alles gute!
tw
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed »

håper du slenger innom her avogtil ihvertfall :)
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Jeg kommer til å savne skrivingen din, den var veldig informativ og morsom, og det har nok vært en sterk medvirkende årsak til at jeg blir mere og mere interessert i italienske biler.

Håper du får tilbake gløden snart.

:(
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Som jeg skrev et annet sted; det er jo ikke sånn at jeg er blitt uinteressert i biler og alt det menneskeheten har funnet på med dem opp i gjennom årene. Det er bare det at min altoppslukende hobby (de to og en halv timene per uke jeg har hatt tid til det) er blitt vekk.

Men pytt. Jeg kommer sikkert tilbake med et eller annet håpløst prosjekt som i følge den gemene hop av Audi-eiere er både umulig å gjennomføre, dyrt så det holder og er idiotisk å bruke tid på.

Bare gi meg noen år ;)
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Post by Rune R. »

Da er dyret hentet fra betong bunkeren, selv om den ikke er kommet ordentlig på plass i sitt nye hjem.

Ett lite bilde av en noe alvorstynget selger
Image

Definitivt ikke en selger som var glad for å bli kvitt doningen dette.

Skal prøve å oppretholde byggetråden, men er ikke i nærheten av å besitte samme nivå på ordkløveriet som TW, så blir som å hoppe etter Wirkola dette.

Uansett kommer det ikke til å skje noe før utpå høsten da det er en racerbil og en lengre ferietur som står først i køen.

MGA'en og Alfetta Turboen må nok finne seg i å bli flyttet bakover i restaurerings køen til fordel for denne.
Leie ut en C7? Så gal har man vært
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Post by Rune R. »

Da er dyret hentet fra betong bunkeren, selv om den ikke er kommet ordentlig på plass i sitt nye hjem.

Ett lite bilde av en noe alvorstynget selger
Image

Definitivt ikke en selger som var glad for å bli kvitt doningen dette, men jeg er kjempe glad for å få kjøpt den

Skal prøve å oppretholde byggetråden, men er ikke i nærheten av å besitte samme nivå på ordkløveriet som TW, så blir som å hoppe etter Wirkola dette.

Uansett kommer det ikke til å skje noe før utpå høsten da det er en racerbil og en lengre ferietur som står først i køen.

MGA'en og Alfetta Turboen må nok finne seg i å bli flyttet bakover i restaurerings køen til fordel for denne.
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Gabor K.
Posts: 1
Joined: 04 Jun 2011 12:05
Location: OSLO

Post by Gabor K. »

Hei TW,

Trist at din fine Montreal endte med å bli solgt i deler! Du skulle heller brukt tiden til å bruke den i stedet for et prosjekt som vokste over hodet! Den blir sikkert fin igjen, så da kan du kjøpe den tilbake! :)

Synd ellers at du trapper helt ned på Alfa virksomheten og i Corsaen. Dine Corsa sider var av en langt høyere kvalitet enn det som er idag! Så det savnes!
Håper at ting retter seg opp og at du kommer tilbake sterkere enn noen gang!

G.K.
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Hei Gabor. Isolert sett hadde jeg full kontroll på bilprosjektet og nok av lyst og motivasjon til å fullføre det, men det er ikke alt annet her i verden man har kontroll på. Hjelper ikke å være såkalt etablert med moderat kulemage og grånende hår ;)

Corsa Italiana kan sikkert diskuteres i det vide og brede, men det bør vel skje et annet sted enn her. Prøver å ikke tenke så mye på det. Har nok av frustrasjoner å velge mellom ellers.

Ut over det er det tillatt å skyte meg om jeg observeres i en tysk bil jeg har kjøpt for mine egne penger. Jeg sier ikke mer :lol:
Post Reply