Elise S2, 2001
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Elise S2, 2001
Her er mitt lille prosjekt med min kjære Elise. Pri 1 er å sørge for "handling" egenskapene til bilen er best mulig,dvs dempere, foringer etc.
I det litt lengre løpet er noe mer "guffe" på motorfronten ett ønske.
Jeg har ett annet sted i forumet ytret min bekymring for en lettere lekkasje i kjølesystemet på bilen. Denne er identifisert til en av slangene/slangeklemmene i kjølesystemet, lokalisert i motorrommet ved siden av toppen på motoren, og er nå fikset med skifte til ny slangeklemme.
For tiden (dvs Jan 2009) ar prosjektet vært i stillstand grunnet boligkjøp, samboer m.m. Men håpet er å få til noe av det som er listet nedenfor.
Utført:
[X] Induction Kit, bygget på K&N konfilter (Kollevold)
[x] Nye Kjørelys (Elise parts) - skiftet grunnet sprekker
[X] Nytt batteri
Planlagt:
[ ] Nye dekk + ekstra felger for 2009
[ ] Nye Brake Pads foran og bak for 2009
[ ] SAMCO silikonslanger til kjølesystem.
[ ] Stålomspunnede bremseslanger
[ ] Nylatrons/Polybushes
[ ] Short/Quick Shifter Kit (Eliseparts)
[ ] Öhlins Road & Track Suspension (Kollevold)
[ ] Radiator med bedre kapasitet/kvalitet (Komo Tec/Elise parts/Hangar111)
[ ] Tuning av bil f.eks Komo Tec performance stage 7
[ ] Downforce Kit Mk2 (Komo Tec)
[ ] Lotus Sport Carpet Set (Hangare 111)
[ ] Diverse vektbesparende tiltak - carbon body panels:
- Motordeksel (Hangar 111/Elise-Shop/Sector 111/Reverie)
- Rear Diffuser (Hangar 111/Reverie)
- Bunnplate (Hangar 111/Reverie)
- Lotus Sport Lightweight Carbon Fibre Cam Cover (Hangar 111)
- Carbon cover for dørkantene (Komo Tec)
[ ] Elise S2/111S/111R Carbon Side Scoops (Hangar 111/Reverie)
[ ] Elise S2, Boost Tube, For Airbox/Throttle Bodies (Reverie/R01SB0036)
[ ] Quicksilver Titanium Ultralight Sports Exhaust Kit - Elise S2 (Hangar 111)
[ ] Harness Bar
[ ] Racing Harness
[ ] Sportseter - Reverie Carbon-Sportsitz Mulsanne C
[ ] Oljekjøler
I det litt lengre løpet er noe mer "guffe" på motorfronten ett ønske.
Jeg har ett annet sted i forumet ytret min bekymring for en lettere lekkasje i kjølesystemet på bilen. Denne er identifisert til en av slangene/slangeklemmene i kjølesystemet, lokalisert i motorrommet ved siden av toppen på motoren, og er nå fikset med skifte til ny slangeklemme.
For tiden (dvs Jan 2009) ar prosjektet vært i stillstand grunnet boligkjøp, samboer m.m. Men håpet er å få til noe av det som er listet nedenfor.
Utført:
[X] Induction Kit, bygget på K&N konfilter (Kollevold)
[x] Nye Kjørelys (Elise parts) - skiftet grunnet sprekker
[X] Nytt batteri
Planlagt:
[ ] Nye dekk + ekstra felger for 2009
[ ] Nye Brake Pads foran og bak for 2009
[ ] SAMCO silikonslanger til kjølesystem.
[ ] Stålomspunnede bremseslanger
[ ] Nylatrons/Polybushes
[ ] Short/Quick Shifter Kit (Eliseparts)
[ ] Öhlins Road & Track Suspension (Kollevold)
[ ] Radiator med bedre kapasitet/kvalitet (Komo Tec/Elise parts/Hangar111)
[ ] Tuning av bil f.eks Komo Tec performance stage 7
[ ] Downforce Kit Mk2 (Komo Tec)
[ ] Lotus Sport Carpet Set (Hangare 111)
[ ] Diverse vektbesparende tiltak - carbon body panels:
- Motordeksel (Hangar 111/Elise-Shop/Sector 111/Reverie)
- Rear Diffuser (Hangar 111/Reverie)
- Bunnplate (Hangar 111/Reverie)
- Lotus Sport Lightweight Carbon Fibre Cam Cover (Hangar 111)
- Carbon cover for dørkantene (Komo Tec)
[ ] Elise S2/111S/111R Carbon Side Scoops (Hangar 111/Reverie)
[ ] Elise S2, Boost Tube, For Airbox/Throttle Bodies (Reverie/R01SB0036)
[ ] Quicksilver Titanium Ultralight Sports Exhaust Kit - Elise S2 (Hangar 111)
[ ] Harness Bar
[ ] Racing Harness
[ ] Sportseter - Reverie Carbon-Sportsitz Mulsanne C
[ ] Oljekjøler
Last edited by Lille Trille on 13 Jan 2009 10:43, edited 23 times in total.
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Indeed!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
et par smptips
-justerbare coilovers (Nitrons eller Øhlins er å anbefale)
-justerbart stabilisator stag foran med jsuterbare lenkarmer (eliseparts)
-4pkt seler eller bedre om mulig (eliseparts / en eller annen motorsport sjappe)
-gateslicks/semislicks evt bredere felger (dekk/felg forhandler)
-inductionkit
-sportseksos, gjerne med sports cat (komo-tec/eliseparts; gjerne grenrør og om mulig)
-chip/programerbar chip, eksempel, emrald3d eller dta (selges hos komo-tec/eliseparts)
etter dette så vil bilen oppleves en del mer spenstigere og ikke fullt så mye astma som den kan ha i orginal-stand.
Så vil den jo sitte bedre på banen og med det oppgraderte understellet.
Bare tips til å få en mer morsommere Elise (ikek nødvendigvis alle som er like billige men, kan iallefal lgruble over det)
Ser virkelig fram til å se hvordan din elise blir med tiden spennende dette her.
-justerbare coilovers (Nitrons eller Øhlins er å anbefale)
-justerbart stabilisator stag foran med jsuterbare lenkarmer (eliseparts)
-4pkt seler eller bedre om mulig (eliseparts / en eller annen motorsport sjappe)
-gateslicks/semislicks evt bredere felger (dekk/felg forhandler)
-inductionkit
-sportseksos, gjerne med sports cat (komo-tec/eliseparts; gjerne grenrør og om mulig)
-chip/programerbar chip, eksempel, emrald3d eller dta (selges hos komo-tec/eliseparts)
etter dette så vil bilen oppleves en del mer spenstigere og ikke fullt så mye astma som den kan ha i orginal-stand.
Så vil den jo sitte bedre på banen og med det oppgraderte understellet.
Bare tips til å få en mer morsommere Elise (ikek nødvendigvis alle som er like billige men, kan iallefal lgruble over det)
Ser virkelig fram til å se hvordan din elise blir med tiden spennende dette her.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Hjertelig takk for tips
Har tenkt på stort sett de samme punktene som du har listet opp som de første stegene på veien til ett enda større smil om munnvikene, og da eksos, induction kit og 4-punkt seler som første av disse igjen.
Deretter coilovers, stab stag og slicks som neste. Og tilslutt chip'n.
Hva jeg får gjort i år kommer litt an på skattefuten og hva han sier om skatteoppgjøret mitt. Går det i negativ retning blir det å bruke pengene på skatt isteden for til bilmorro.
Har tenkt på stort sett de samme punktene som du har listet opp som de første stegene på veien til ett enda større smil om munnvikene, og da eksos, induction kit og 4-punkt seler som første av disse igjen.
Deretter coilovers, stab stag og slicks som neste. Og tilslutt chip'n.
Hva jeg får gjort i år kommer litt an på skattefuten og hva han sier om skatteoppgjøret mitt. Går det i negativ retning blir det å bruke pengene på skatt isteden for til bilmorro.
En skjebne verre enn...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Det drypper og det drypper...
Da ser det ut til at lekkasjen i kjølesystemet endelig er funnet. Det er en slange i motorrommet som begynner å bli dårlig. Så da er det bare å sette prosjektet med Elise ut i livet, med bytte av alle slanger i kjølesystemet som første gjøremål.
jeg har samtidig oppdatert første innlegget mitt under prosjektråden med noen fler konkrete planer a la måten Shadow IX har gjort.
jeg har samtidig oppdatert første innlegget mitt under prosjektråden med noen fler konkrete planer a la måten Shadow IX har gjort.
Så bra - detta blir moro!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Om du har råd, bytt gjerne til en hel-alu radiator som har alu inn/utløp og... de plast utløpene på orginale radiatoren sprekker med årene.
Bare ett lite hint, og er du smågal som meg, så kjøper du en radiator ifra en løps-variant som kjøler sykt bra
Bare ett lite hint, og er du smågal som meg, så kjøper du en radiator ifra en løps-variant som kjøler sykt bra
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Hvor får jeg tak i en radiator fra en løps-variant? Hadde planer om å kjøpe en alu-radiator fra elisparts.Shadow_iX wrote:Om du har råd, bytt gjerne til en hel-alu radiator som har alu inn/utløp og... de plast utløpene på orginale radiatoren sprekker med årene.
Bare ett lite hint, og er du smågal som meg, så kjøper du en radiator ifra en løps-variant som kjøler sykt bra
Den de selger har alu inn/utløp og samtdig så kjøper vel den 30% bedre enn stock så den vil fungere utmerket.Lille Trille wrote:Hvor får jeg tak i en radiator fra en løps-variant? Hadde planer om å kjøpe en alu-radiator fra elisparts.Shadow_iX wrote:Om du har råd, bytt gjerne til en hel-alu radiator som har alu inn/utløp og... de plast utløpene på orginale radiatoren sprekker med årene.
Bare ett lite hint, og er du smågal som meg, så kjøper du en radiator ifra en løps-variant som kjøler sykt bra
Jeg fikk min ifra KOMO-TEC. ksota ca 1200EUR ferdig montert. (en litt mer effektiv variant, men jeg har motor som lager litt mer varme da, så da måtten slå til, og eliseparts kunne ikke levere radiatoren jeg bestilte av de tidsnokk så blei den avbestilt og kjøpt ifra en som hadde en på lager..)
Uansett, bra det ikke skjedde noe med bilen din under "lekkasjen" da..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!