Elise S2, 2001
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Er det dette man kaller "lappeteppe"? Skrudde det sammen ved midnatt natt til lørdag. Sto på hodet i motorrommet på Elise fra halv 9 frem til 10 på 10 lørdag formiddag, og var klar til å dra på tur til CSM fra Olavsgård 10 på halv 11
Den psykologiske virkningen uteble ikke oppover til Vålerbanen. Godlyd og innbiller meg merkbart bedre respons. Gleder meg til investering av ny eksos engang på nyåret
Mangler fortsat et alu rør som skal monteres mellom den originale svarte gummimansjetten som sitter montert på trottlebody og den blå silikon overgangen på bildet som skal monteres fast i selve filteret. Håper å få laget alu røret imorgen eller på onsdag.
Den psykologiske virkningen uteble ikke oppover til Vålerbanen. Godlyd og innbiller meg merkbart bedre respons. Gleder meg til investering av ny eksos engang på nyåret
Mangler fortsat et alu rør som skal monteres mellom den originale svarte gummimansjetten som sitter montert på trottlebody og den blå silikon overgangen på bildet som skal monteres fast i selve filteret. Håper å få laget alu røret imorgen eller på onsdag.
Lyd er undervurdert trimming!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Spørsmål om bremser på Elise S2;
- På bakhjulene sitter det bremser fra Brembo, og ifølge med skifte av klosser skal stemplet i calipern skyves tilbake. I Manualen til S2'n er det referert til en type verktøy for å gjøre dette. Er dette ett standard verktøy slik man får kjøpt på Biltema/Torshov, eller er det et spesielt verktøy for Brembo calipere ?
- På bakhjulene sitter det bremser fra Brembo, og ifølge med skifte av klosser skal stemplet i calipern skyves tilbake. I Manualen til S2'n er det referert til en type verktøy for å gjøre dette. Er dette ett standard verktøy slik man får kjøpt på Biltema/Torshov, eller er det et spesielt verktøy for Brembo calipere ?
http://www.biltema.no/products/product. ... mId=103902
Har dette og det går på de aller fleste biler, Elise inkludert.
Har dette og det går på de aller fleste biler, Elise inkludert.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Det der så faktisk aldeles genialt ut...hmmm, schøpe sånn.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Endelig er filteret på plass.
Ett K&N dobbelt konet filter modellnummer RR- 2802, montert på ett aluminiumsrør på ca. 35 cm m(indre diameter 60 mm som i sin tur er montert på den originale gummislangen fra innsuget til motoren.
Filteret er festet i braketten der den originale kaldluftslangen var festet.
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde043.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde045.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde052.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde044.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde051.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde053.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde054.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde055.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde056.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde058.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde059.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde060.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde063.jpg
Synes bilen har en bedre respons etter at filteret ble montert. lyden er ihvertfall noe som gir gåsehud fra hårfestet i nakken og ned til der sola aldri skinner. Tror nesten at det er fullt vakum på venstre side av bilen ved gasspådrag.
Ett K&N dobbelt konet filter modellnummer RR- 2802, montert på ett aluminiumsrør på ca. 35 cm m(indre diameter 60 mm som i sin tur er montert på den originale gummislangen fra innsuget til motoren.
Filteret er festet i braketten der den originale kaldluftslangen var festet.
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde043.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde045.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde052.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde044.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde051.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde053.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde054.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde055.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde056.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde058.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde059.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde060.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... lde063.jpg
Synes bilen har en bedre respons etter at filteret ble montert. lyden er ihvertfall noe som gir gåsehud fra hårfestet i nakken og ned til der sola aldri skinner. Tror nesten at det er fullt vakum på venstre side av bilen ved gasspådrag.
Tøft!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Et ordtak sier : " If it works, don't fuck with it!"
Noen bilder av hvordan det kan gå, når man skal feilsøke etter uvante lyder
Skrueklipset vist på et av bildene ramlet selvfølgelig ned i kanalen der kjøleslangene går, idet jeg tok av dekslet på venstre side av rattet.. Resultatet var en god del banning for å få tak i kipset igjen.
Men på den andre siden, nå vet jeg hvordan det ser ut på baksiden av panelet
Og her er synderen;
Noen bilder av hvordan det kan gå, når man skal feilsøke etter uvante lyder
Skrueklipset vist på et av bildene ramlet selvfølgelig ned i kanalen der kjøleslangene går, idet jeg tok av dekslet på venstre side av rattet.. Resultatet var en god del banning for å få tak i kipset igjen.
Men på den andre siden, nå vet jeg hvordan det ser ut på baksiden av panelet
Og her er synderen;
Nei da, må ikke demonteres for å bytte clutchslangen.
Manualen anbefaler det dog, men det skal være mulig uten å gjøre det. Fikk Person til å bytte min i høst, rimelig sikker på at han ikke var nedi der. Rent bortsett fra det var det vist en del herk, så vis ikke du er veldig lysten på det tror jeg at jeg vil anbefale å ikke gjøre det selv.
Manualen anbefaler det dog, men det skal være mulig uten å gjøre det. Fikk Person til å bytte min i høst, rimelig sikker på at han ikke var nedi der. Rent bortsett fra det var det vist en del herk, så vis ikke du er veldig lysten på det tror jeg at jeg vil anbefale å ikke gjøre det selv.
Ugh...har et sånt liggende på passasjersiden i min, har ligget der siden jeg kjøpte bilen. Uuuuuutrolig irriterende, men jeg klarer ikke en gang å få løs oppbevarings-'koppen' som sitter limt fast, så...Lille Trille wrote:Skrueklipset vist på et av bildene ramlet selvfølgelig ned i kanalen der kjøleslangene går, idet jeg tok av dekslet på venstre side av rattet.. Resultatet var en god del banning for å få tak i kipset igjen.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Du har fått gjort det, ja? Kan man spørre sånn ca. hva den jobben koster?alfheim wrote:Manualen anbefaler det dog, men det skal være mulig uten å gjøre det. Fikk Person til å bytte min i høst, rimelig sikker på at han ikke var nedi der. Rent bortsett fra det var det vist en del herk, så vis ikke du er veldig lysten på det tror jeg at jeg vil anbefale å ikke gjøre det selv.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Funker nok, men jeg har fremdeles ikke fått av oppbevarings-'koppen'...skhaheim wrote:Hva med å bruke en lang tynn sak med magnet på for å fiske opp igjen klipset? (forutsetter at klipset kan magnetiseres da men...)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no