Caterham Super Seven, SOLGT!
Caterham Super Seven, SOLGT!
REDIGERT: Bilen er nå solgt
Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av min Caterham. Etter 2 år med racing i en Locost seven, så kjøpte jeg en Caterham i høst. Siden jeg ikke er helt enig med første eier om hvilket ekstrautstyr bilen burde ha, så har det blitt noen timer på bilen i vinter. Bilen trengte også en generell service og oppgradering. Dette har jeg ikke tatt bilder av (kjedelig!?)
Vel slik så den ut til å begynne med:
(Redigert med nye før og etter bilder)
Før
Etter
Pen bil, men jeg hadde krysset av for korte skjermer og lakk på ekstrautstyr listen om jeg fikk velge.
Truls Moholdt
Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av min Caterham. Etter 2 år med racing i en Locost seven, så kjøpte jeg en Caterham i høst. Siden jeg ikke er helt enig med første eier om hvilket ekstrautstyr bilen burde ha, så har det blitt noen timer på bilen i vinter. Bilen trengte også en generell service og oppgradering. Dette har jeg ikke tatt bilder av (kjedelig!?)
Vel slik så den ut til å begynne med:
(Redigert med nye før og etter bilder)
Før
Etter
Pen bil, men jeg hadde krysset av for korte skjermer og lakk på ekstrautstyr listen om jeg fikk velge.
Truls Moholdt
Last edited by super7 on 04 Sep 2006 21:30, edited 2 times in total.
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
Pen bil! Det kommer bilder av hvordan den ser ut nå?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Planer og oppgraderinger
Bilen på plass i Furtebua. Planer er som følger. Full gjennomgang av motor og understell, slik at bilen kan kjøres frem og tilbake til Rudskogen og ikke minst tåle kjøringen på bane. Siden hodet mitt stikker på oversiden av veltebøylen, så må den endres.
Grublet lenge på om jeg ville lakkere bilen. Alu'en på bilen var blankpolert og fin.... Men jeg må si at korte skjermer er mer etter min smak, så noe må gjøres.
En "sportsvognkompis" som hjelper til her...
Et annet dilemma har vært om jeg trenger reservehjul eller ikke. Har kikket på utrolig mange biler på nettet og synes det var vanskelig å si hva som ser best ut..
Fjerne bøylen eller ei...
Grublet lenge på om jeg ville lakkere bilen. Alu'en på bilen var blankpolert og fin.... Men jeg må si at korte skjermer er mer etter min smak, så noe må gjøres.
En "sportsvognkompis" som hjelper til her...
Et annet dilemma har vært om jeg trenger reservehjul eller ikke. Har kikket på utrolig mange biler på nettet og synes det var vanskelig å si hva som ser best ut..
Fjerne bøylen eller ei...
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
Først av alt gratulerer med ny bil.
Enig i at sykkelskjermer kler bilen best. Problemet er at du sitter igjen med hull langs siden på bilen, men det ser jeg du har funnet ut allerede
Du er forøvrig i de beste hender når du får hjelp fra Jan Flomark. Kanskje han som hjalp deg med å skaffe bilen ?
Vært hyggelig med noe mer info om bilen, og evt. hvilke planer du har for den.
Husk at vi nå har forhåndspåmelding til banekjøring.
Max. 60 biler, og først til mølla...
Er allerede en Caterham Superlight R400 påmeldt til 25. april.
Enig i at sykkelskjermer kler bilen best. Problemet er at du sitter igjen med hull langs siden på bilen, men det ser jeg du har funnet ut allerede
Du er forøvrig i de beste hender når du får hjelp fra Jan Flomark. Kanskje han som hjalp deg med å skaffe bilen ?
Vært hyggelig med noe mer info om bilen, og evt. hvilke planer du har for den.
Husk at vi nå har forhåndspåmelding til banekjøring.
Max. 60 biler, og først til mølla...
Er allerede en Caterham Superlight R400 påmeldt til 25. april.
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Påmelding til banekjøring er sendt pr e-post. (Har ikke fått medlemsnummer enda)
Jeg ville ikke sitte igjen med dårlig skjulte hull etter lange skjermer. Undersøkte med de som har peiling på sveise alu, men ble anbefalt "flytende alu" fra Locktite. Svindyrt produkt, men det funker veldig bra. Det tar litt tid å jobbe med det, men resultatet var utrolig. Sveising i så tynne plater var ikke å anbefalle.
Bilen er forøvrig en 1600 sprint fra 1984. Planen er å gjøre bilen 100% strøken samt bytte og oppgradere alle slitedeler osv. Utseende på bilen skal vel gjennom den største forandringen (se tideligere melding). Motoren som sitter i disse er enkle og ikke minst billig å vedlikeholde, så selv om det er fristende med motorbytte så satser jeg på den jeg har. Skal legge ut flere bilder i kveld.
Truls Moholdt
Jeg ville ikke sitte igjen med dårlig skjulte hull etter lange skjermer. Undersøkte med de som har peiling på sveise alu, men ble anbefalt "flytende alu" fra Locktite. Svindyrt produkt, men det funker veldig bra. Det tar litt tid å jobbe med det, men resultatet var utrolig. Sveising i så tynne plater var ikke å anbefalle.
Bilen er forøvrig en 1600 sprint fra 1984. Planen er å gjøre bilen 100% strøken samt bytte og oppgradere alle slitedeler osv. Utseende på bilen skal vel gjennom den største forandringen (se tideligere melding). Motoren som sitter i disse er enkle og ikke minst billig å vedlikeholde, så selv om det er fristende med motorbytte så satser jeg på den jeg har. Skal legge ut flere bilder i kveld.
Truls Moholdt
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
Da er som du vet medlemsnummer ordnet og du er på listen over påmeldte (under Racinggruppa).super7 wrote:Påmelding til banekjøring er sendt pr e-post. (Har ikke fått medlemsnummer enda)
Jeg ville ikke sitte igjen med dårlig skjulte hull etter lange skjermer. Undersøkte med de som har peiling på sveise alu, men ble anbefalt "flytende alu" fra Locktite. Svindyrt produkt, men det funker veldig bra. Det tar litt tid å jobbe med det, men resultatet var utrolig. Sveising i så tynne plater var ikke å anbefalle.
Bilen er forøvrig en 1600 sprint fra 1984. Planen er å gjøre bilen 100% strøken samt bytte og oppgradere alle slitedeler osv. Utseende på bilen skal vel gjennom den største forandringen (se tideligere melding). Motoren som sitter i disse er enkle og ikke minst billig å vedlikeholde, så selv om det er fristende med motorbytte så satser jeg på den jeg har. Skal legge ut flere bilder i kveld.
Truls Moholdt
Hyggelig at noen faktisk trimmer bil uten å øke effekten. Men nå er sikkert du mer kjent med viktigheten av skikkelige fjærer, dempere, hjulstillig, dekk etc. enn folk flest.
Min bil var forresten en 1600 GT da den var ny og ubesudlet i 1987
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Hvis jeg husker sånn nogenlunde riktig, så forbedret jeg rundetidene på Rudskogen med omtrent 1-2 sekunder etter at jeg oppgraderte Locost'en for 60-70' kr. Da ble effekten økt fra 140 til +190hk. Bedre fjører, bedre sperre, andre dekk, bedre oljekjøling/tørrsump osv... Jeg vurderte en stund en Ford Zetec motor, men går for sprint motoren som sitter i. Utrolig kul lyd i bilen nå.
Medlemsnummer ble ordnet på omtrent 15 minutter så det er bare å bukke å takke.
Her er forøvrig et bilde av Locosten min før den ble solgt. Kanskje noen husker den:
Truls Moholdt
Medlemsnummer ble ordnet på omtrent 15 minutter så det er bare å bukke å takke.
Her er forøvrig et bilde av Locosten min før den ble solgt. Kanskje noen husker den:
Truls Moholdt
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
Bilen er ferdig demontert og kjørt til lakkerer. Bøylen til reservehjul sitter fremdeles på. Grublet mye på om den skulle fjernes, men synes det ser bra ut med reservehjul på. Tror vel (håper!) det vil hjelpe om man skulle bli påkjørt bakfra.
Så skal bilen syregrunnes
Fyller
Så var det ut igjen og slipe over hele bilen en gang til
Fargen jeg har valgt på bilen er transparent og derfor måtte alt først lakkeres sølv.
Til slutt ett par omganger med fargen jeg har valgt
På med hjula igjen. Så måtte bilen stå noen dager før jeg kunne transportere den hjem igjen.
Truls Moholdt
Så skal bilen syregrunnes
Fyller
Så var det ut igjen og slipe over hele bilen en gang til
Fargen jeg har valgt på bilen er transparent og derfor måtte alt først lakkeres sølv.
Til slutt ett par omganger med fargen jeg har valgt
På med hjula igjen. Så måtte bilen stå noen dager før jeg kunne transportere den hjem igjen.
Truls Moholdt
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
Jeg forsøker vel egentlig ikke å trimme bilen på noen måte. Motor og drivverk settes bare i skikkelig stand. Jeg tror at en orginal Caterham trolig er rask og morsom nok i orginal tilstand. Ihvert fall til å begynne medHyggelig at noen faktisk trimmer bil uten å øke effekten.
Alle forandringer jeg gjør på bilen er med orginale deler, så man kan vel heller si at jeg oppgraderer den noe...
Montering av bilen er i skrivende stund godt i gang, og jeg håper på første testkjøring i morgen.
Noen problemer har jeg dog hatt. Jeg har fjernet de gamle ryggelysene og "bygd om" det ene tåkelyset til ryggelys (som på nyere biler). Alle ledninger ble behørlig merket ved demontering, men etter at jeg monterte dette sammen, så hadde jeg konstant ryggelys når tenning var på..
Da er det godt å kalle inn ekspertisen:
30-40 års erfaring i gang med å rydde opp i ledningsrotet mitt..
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
Nydelig vær i dag gjorde at jeg måtte tidlig opp å fikse de siste tingene før testkjøring.
Har holdt på de siste dagene med å støpe inn fester i forskjermene for å slippe synlig bolt
Dette var første støp. Brakettene ble senere pakket bedre inn.
Skjermer fikset innen klokka var 11 og vi er klare for jomfruturen i det gode været.
Kjørte ett par mil før det var på tide å kjenne etter på alle bolter osv
Ingen feil, motoren går som en klokke. Står her å prater med Jan Flomark som var raskt på pletten for å inspisere
Den eneste større (kostbare?) operasjonen nå er å bytte ut eller sy nye seter. De gamle er like fine, men jeg kunne trenge noen ekstra cm
Truls Moholdt
Har holdt på de siste dagene med å støpe inn fester i forskjermene for å slippe synlig bolt
Dette var første støp. Brakettene ble senere pakket bedre inn.
Skjermer fikset innen klokka var 11 og vi er klare for jomfruturen i det gode været.
Kjørte ett par mil før det var på tide å kjenne etter på alle bolter osv
Ingen feil, motoren går som en klokke. Står her å prater med Jan Flomark som var raskt på pletten for å inspisere
Den eneste større (kostbare?) operasjonen nå er å bytte ut eller sy nye seter. De gamle er like fine, men jeg kunne trenge noen ekstra cm
Truls Moholdt
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
-
- Posts: 10
- Joined: 01 Apr 2006 19:04
- Location: Krokstadelva
Heisann
Gratulerer med et vellykket prosjekt!!!
Bilen har blitt råfin! Takk for prøveturen, bilen fungerer perfekt!!
Morsomt å se forandringen underveis.... Stor forandring med korte
skjermer og supert fargevalg
Denne blir det nok mye glede med i sommer og mange fine turer i
sammen!!!
PS! Jeg skal legge ekstra jobb med poleringen bak på mine biler.
for det kommer vel du til å se mye av.
Hilsen Fam. Torgersen.
Gratulerer med et vellykket prosjekt!!!
Bilen har blitt råfin! Takk for prøveturen, bilen fungerer perfekt!!
Morsomt å se forandringen underveis.... Stor forandring med korte
skjermer og supert fargevalg
Denne blir det nok mye glede med i sommer og mange fine turer i
sammen!!!
PS! Jeg skal legge ekstra jobb med poleringen bak på mine biler.
for det kommer vel du til å se mye av.
Hilsen Fam. Torgersen.
1998 Caterham Roadsport.
Nydelig bil! Stå på.
Nydelig farge, å så blank og fin den blei og'a gitt...
Håper detta blir en nydelig sessong med litt fart og spenning..
Nydelig farge, å så blank og fin den blei og'a gitt...
Håper detta blir en nydelig sessong med litt fart og spenning..
Last edited by Shadow_iX on 04 Apr 2006 19:14, edited 1 time in total.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!