Caterham Super Seven, SOLGT!
Jeg tror dekkene sitter riktig vei, og det er sant at jeg mangler sladrespeil. (må få fikset det). Styring på høyre side er ikke noe problem i det hele tatt. (Mange spør om det er merkelig å gire med venstre, hallo har giret i 14 år, det går av seg selv.)
Henning: Jeg har merket meg hjelmpåbudet ditt, og det er forskjellig dimensjon foran og bak 185 foran og 205 bak.
Nei det som var feil, reservedekket må jo selvsagt også byttes. Burde kjøpt 5 nye dekk og ikke 4. Får ta en tur inn på Autogrip igjen....
Forøvrig ble rullediameteren på dekkene mindre, slik at jeg bl.a. må få senket de forskjermene litt. Så greit ut med de forrige, men nå ser det ut som om jeg har parasoller over dekkene mine...
Forøvrig veldig imponert over 2 svar på spørsmålet mitt på fredag kveld (ingen som kikker på TV her?)
Noen som har noe erfaring med polering av eksosmanifoil?
Truls Moholdt
Henning: Jeg har merket meg hjelmpåbudet ditt, og det er forskjellig dimensjon foran og bak 185 foran og 205 bak.
Nei det som var feil, reservedekket må jo selvsagt også byttes. Burde kjøpt 5 nye dekk og ikke 4. Får ta en tur inn på Autogrip igjen....
Forøvrig ble rullediameteren på dekkene mindre, slik at jeg bl.a. må få senket de forskjermene litt. Så greit ut med de forrige, men nå ser det ut som om jeg har parasoller over dekkene mine...
Forøvrig veldig imponert over 2 svar på spørsmålet mitt på fredag kveld (ingen som kikker på TV her?)
Noen som har noe erfaring med polering av eksosmanifoil?
Truls Moholdt
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
Oppsummering
I ren kjedsomhet begynte jeg i dag å oppsummere prosjektet.
Overhalt bakaksel
Nye støtdempere og fjører bak
Ny veltebøyle (høyere og kraftigere)
Spacet ratt (187 cm får plass i short cockpit! )
Nytt batteri
Nytt batterifeste (orginalbatteri var i følge Redline ett racingbatteri som ikke lenger er i produksjon)
Overhalt motor med ny olje, renset luftfilter, ny toppdekselpakning, justert tenning og forgassere.
Nye dekk (Yoko 048)
Byttet lange skjermer i korte
Nye blinklys m/holdere
Hellakkering
Nye foringer (komplett)
Polert eksosmanifoil
Ny dynamo
Ny startmotor
Ny clutchvire
Bygget om lys bak til moderne konfigurasjon
Byttet bremseveske (Castrol racing)
Overhalt bremser rund baut (Nye bremser + bremsepumper bak)
Bytte bremseslanger i stålomspunnede
Har i tilegg kjøpt enda en bakaksel. Har utveklsing 4.1 i dag, noe som skulle være perfekt på bane. I trafikken, så blir denne litt "hissig" så jeg tror jeg skal prøve med 3.6. (eller var det omvendt?) Alternativt får man prøve med 15" felger på gate og 13" på bane.
Edit: Har byttet utveksling på bakaksel og det hjalp på "problemet". Nå er utvekslingen mer egnet for "langtur"
Truls Moholdt
Overhalt bakaksel
Nye støtdempere og fjører bak
Ny veltebøyle (høyere og kraftigere)
Spacet ratt (187 cm får plass i short cockpit! )
Nytt batteri
Nytt batterifeste (orginalbatteri var i følge Redline ett racingbatteri som ikke lenger er i produksjon)
Overhalt motor med ny olje, renset luftfilter, ny toppdekselpakning, justert tenning og forgassere.
Nye dekk (Yoko 048)
Byttet lange skjermer i korte
Nye blinklys m/holdere
Hellakkering
Nye foringer (komplett)
Polert eksosmanifoil
Ny dynamo
Ny startmotor
Ny clutchvire
Bygget om lys bak til moderne konfigurasjon
Byttet bremseveske (Castrol racing)
Overhalt bremser rund baut (Nye bremser + bremsepumper bak)
Bytte bremseslanger i stålomspunnede
Har i tilegg kjøpt enda en bakaksel. Har utveklsing 4.1 i dag, noe som skulle være perfekt på bane. I trafikken, så blir denne litt "hissig" så jeg tror jeg skal prøve med 3.6. (eller var det omvendt?) Alternativt får man prøve med 15" felger på gate og 13" på bane.
Edit: Har byttet utveksling på bakaksel og det hjalp på "problemet". Nå er utvekslingen mer egnet for "langtur"
Truls Moholdt
Last edited by super7 on 13 Jul 2006 12:21, edited 2 times in total.
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
Banekjøring
Fikk endelig prøvd bilen på Rudskogen på tirsdag. Gjengen fra Sandefjord hadde leid banen hele dagen. Hadde helt glemt hvor moro dette var...
Sjefen sjøl Asgeir ankom banen i helicopter! Han fikk sitte på en runde mens han laget noe for radio.. Hyggelig kar, med ekstrem bilinteresse..
Truls Moholdt
Sjefen sjøl Asgeir ankom banen i helicopter! Han fikk sitte på en runde mens han laget noe for radio.. Hyggelig kar, med ekstrem bilinteresse..
Truls Moholdt
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
Re: Banekjøring
Husker Asgeir fra ungdomsskolen, men han har unektelig vokst noe siden.super7 wrote:Sjefen sjøl Asgeir ankom banen i helicopter! Han fikk sitte på en runde mens han laget noe for radio.. Hyggelig kar, med ekstrem bilinteresse..
Truls Moholdt
Fikk han virkelig plass i 7'ern din?
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Det var trangt i bilen da ja.. Han er er en kraftig kar, men det gikk bra. (Faktisk bedre å kjøre bilen på Rudskogen med skikkelig sidestøtte
)
Jeg tilbød han å prøve bilen selv under forutsetning at om han ødela den så hadde han kjøpt den. Samme dealen hadde han hatt på Svalbard i vinter på en snøscooter, som etter ett alt for langt hopp, nå sto i hans garasje.
Han hadde dårlig tid siden helicopter sto å venta så det ble ikke noe av.
Asgeir var på jakt etter nytt leketøy, så kanskje han ender opp i en 7'er?
En ting jeg har lagt merke til: det er veldig mange av OSS som eier en 7'er som egentlig er litt for store for dem. Hvorfor er en av de aller minste bilene man kan kjøpe en slik magnet for oss store gutter?
)
Jeg tilbød han å prøve bilen selv under forutsetning at om han ødela den så hadde han kjøpt den. Samme dealen hadde han hatt på Svalbard i vinter på en snøscooter, som etter ett alt for langt hopp, nå sto i hans garasje.
Han hadde dårlig tid siden helicopter sto å venta så det ble ikke noe av.
Asgeir var på jakt etter nytt leketøy, så kanskje han ender opp i en 7'er?
En ting jeg har lagt merke til: det er veldig mange av OSS som eier en 7'er som egentlig er litt for store for dem. Hvorfor er en av de aller minste bilene man kan kjøpe en slik magnet for oss store gutter?
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
Man kan jo trekke mange parralleller her, uten at jeg skal gjøre det...super7 wrote: En ting jeg har lagt merke til: det er veldig mange av OSS som eier en 7'er som egentlig er litt for store for dem. Hvorfor er en av de aller minste bilene man kan kjøpe en slik magnet for oss store gutter?
Men; det er vel noe med det at du føler å ha full kontroll over et bittelite kjøretøy, og så føles det at farten er mye høyere enn den egentlig er.
Øysten Sunde sa engang om Morgan;
"I denne bilen kan du ha det morro til og med i lovlig hastighet." Det er vel akkurat det samme med Seven...
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Var en gang på generalforsamling i Norsk Mini Cooper klubb, og maken til ansamling av storvokste menn på ett sted skal du lete lenge etter...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Jeg må være unntaket som bekrefter regelen dasuper7 wrote: En ting jeg har lagt merke til: det er veldig mange av OSS som eier en 7'er som egentlig er litt for store for dem. Hvorfor er en av de aller minste bilene man kan kjøpe en slik magnet for oss store gutter?
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Det er enda ikke for sent, småttenhenning wrote: Jeg må være unntaket som bekrefter regelen da
Mye vafler og pannekake så øker matchvekten fort
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
b-havers wrote:Du får ta med et par saftige biffer til Lotus-treffet 10 augusthenning wrote: Jobber med saken
Er det greit med pølser ?
Pølser sammen med min CATERHAM
ENDELIG !!!
Kjøpt bil i ettermiddag, og får den trolig inn i garasjen min meg før helgen. Og jeg får plass. Faren er vel nå at det blir mye bilkjøring og lite trening med tråsykkelen. Men får se det fra den lyse siden: Da vil jeg sitte enda bedre fast i setet !!!
Are
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG