HF-MX5's Prosjektråd (NB: Offsite!)
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
det tok hardt på drivverk å kjøre 400whp igjennom orginale mx5 biter sjokk..
torsen diffen fra mazda hadde begynt en selvdestruksjonsprosess, der den gnagde istykker sine egne små drev internt i et desperat forsøk på å fordelen 500nm effektivt ned i bakken.
løsningen :
har og klikka litt og skaffet stor stygg spoiler til banebruk(blir KUN brukt på bane). og en hardtop med lexan rute.. (hardtop ikke lakket enda)
stygg, harry, og veldig effektiv..
må jo gjøre noe for å få bilen raskere..
gjenstår å trimme sjåføren like mye som kjøretøyet.. men det må jeg nesten ta etterhvert..
Blir uansett morro å se hva disse endringene (og endel annet) vil gjøre for rundetider, og tider på autoslalom.
torsen diffen fra mazda hadde begynt en selvdestruksjonsprosess, der den gnagde istykker sine egne små drev internt i et desperat forsøk på å fordelen 500nm effektivt ned i bakken.
løsningen :
har og klikka litt og skaffet stor stygg spoiler til banebruk(blir KUN brukt på bane). og en hardtop med lexan rute.. (hardtop ikke lakket enda)
stygg, harry, og veldig effektiv..
må jo gjøre noe for å få bilen raskere..
gjenstår å trimme sjåføren like mye som kjøretøyet.. men det må jeg nesten ta etterhvert..
Blir uansett morro å se hva disse endringene (og endel annet) vil gjøre for rundetider, og tider på autoslalom.
07' 325d coupe
92' MX5
92' MX5
Den var schtøgg, ja...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
har vært litt busy i det siste.. bygget kabelmatte fra bunn i en 3gen rx7, motorstyring, og det meste ellers på bilen.. ting tar tid
men har fått tid til å montere stereo i mx5en?! må jo ha noe å høre på når man cruiser rundt om sommern..
alpine spiller(uten cd spiller, kun ipod og usb) og focal elementer. veier ikke rare greiene,får heller slanke meg 2kg til
men har fått tid til å montere stereo i mx5en?! må jo ha noe å høre på når man cruiser rundt om sommern..
alpine spiller(uten cd spiller, kun ipod og usb) og focal elementer. veier ikke rare greiene,får heller slanke meg 2kg til
07' 325d coupe
92' MX5
92' MX5
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
takker
når jeg begynte med dette, var mx5 med "litt småfiks" den raskeste bilen, med best kjøreegenskaper jeg klarte å finne. og har forsøkt å gjøre den noe mindre "femi" underveis som jeg samtidig har forsøkt å gjøre den like rask som ca alt annet man kan finne på veien eller banetreff.
Nå har jeg ikke råd til å kjøpe noe som er raskere
har vel egentlig spora litt av, men er hysterisk morsom bil å kjøre. selv om den ikke alltid er så lettkjørt.. krever sin mann å holde den i idealspor uten at det bare blir dorifto kjøring i alle svinger. vurderer faktisk å gå ned igjen litt på effekten på 1-2 gir så får man heller gå opp litt på 4-5-6
når jeg begynte med dette, var mx5 med "litt småfiks" den raskeste bilen, med best kjøreegenskaper jeg klarte å finne. og har forsøkt å gjøre den noe mindre "femi" underveis som jeg samtidig har forsøkt å gjøre den like rask som ca alt annet man kan finne på veien eller banetreff.
Nå har jeg ikke råd til å kjøpe noe som er raskere
har vel egentlig spora litt av, men er hysterisk morsom bil å kjøre. selv om den ikke alltid er så lettkjørt.. krever sin mann å holde den i idealspor uten at det bare blir dorifto kjøring i alle svinger. vurderer faktisk å gå ned igjen litt på effekten på 1-2 gir så får man heller gå opp litt på 4-5-6
07' 325d coupe
92' MX5
92' MX5
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
mens jeg venter på siste rest av deler som er askefast på overtid? så ble det pønsket litt på hvor man kan stive av kaross på denne lille cab'en på en effektiv måte. valgte å sette inn skrå stag, fra hovedbøylen i halvburet, og ned til innsiden av kanalen sveiset inn 3mm plater i gulv, og ekstra på kanal, og laget et solid med lett uttagbart stag forbi stolen.
laget og en oljecatchtank. og verdens minste spylervæsketank(0,5liter holder lett en sommer på en bil som mx5en :p )
Ikke riktige skruer på bildet, testmontert der bare.
så nå står bilen helt ferdig, nyshinet inni(lakket gulv og greier) og venter på 16stk ventiler til toppen, som skal erstatte de gamle som var helt på minimumsmål.. så fort de ventilene er ute av tollens klamme hender blir det et par kvelder med mekking, og bilen er klar for resten av sommern med banekjøring osv (håper jeg)
laget og en oljecatchtank. og verdens minste spylervæsketank(0,5liter holder lett en sommer på en bil som mx5en :p )
Ikke riktige skruer på bildet, testmontert der bare.
så nå står bilen helt ferdig, nyshinet inni(lakket gulv og greier) og venter på 16stk ventiler til toppen, som skal erstatte de gamle som var helt på minimumsmål.. så fort de ventilene er ute av tollens klamme hender blir det et par kvelder med mekking, og bilen er klar for resten av sommern med banekjøring osv (håper jeg)
07' 325d coupe
92' MX5
92' MX5
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
etter litt forskning siste ukene, og litt testing på rudskogen, og senest i dag på SS2 autoslalom runden på gardermoen, så har jeg kommet fram til følgende : OSgiken kan virkelig sakene sine.. byttet til denne lamell racingdiffen fra osgiken.. og den er rett og slett genial. 100% sperre med fullt pådrag, og oppfører seg som en åpen diff/torsen på all vanlig bruk, ingen smelle/klonkelyder som ofte følger harde lamelldiffer. perfekt kjørbarhet på vanlig vei, rundkjøringer, grusplasser, trange svinger rundt bensinpumpa, osv. og en helt annen kontroll på bane. får kreftene i bakken på en måte jeg aldri har opplevd med torsen. mye mindre ukontrollerte sladder. og mer skyv ut av svinger, lettere å følge planlagte sporet uten no drama. i love it
krengningshemmere.. endte opp med å sette den foran, på stiveste setting, og gå ned fra 16mm bak, til orginale 11mm staget. igjen, mer kontroll på baken på vei ut av sving, med ingen negative sider(som jeg kan kjenne)..
dagens beste på ss2 ble 1.02.4 helt klart forbedring fra oppsettet jeg testet med sist. jeg har fortsatt samme dekk, og samme oppsett på alt annet. og ingen mer effekt.
Detta begynner å bli morro Helt sikker på at bilen har 1.01 runder eller bedre i seg, men feilen nå er i hovedsak fører.
krengningshemmere.. endte opp med å sette den foran, på stiveste setting, og gå ned fra 16mm bak, til orginale 11mm staget. igjen, mer kontroll på baken på vei ut av sving, med ingen negative sider(som jeg kan kjenne)..
dagens beste på ss2 ble 1.02.4 helt klart forbedring fra oppsettet jeg testet med sist. jeg har fortsatt samme dekk, og samme oppsett på alt annet. og ingen mer effekt.
Detta begynner å bli morro Helt sikker på at bilen har 1.01 runder eller bedre i seg, men feilen nå er i hovedsak fører.
07' 325d coupe
92' MX5
92' MX5
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
hehe, ja, leker og shower litt siden jeg har med venner i bilen. dessuten er det morro å sladde litt. klarer ikke holde meg
Bilen har lett 1.01 runder i seg.. har rett og slett blitt en jævlig potent maskin etterhvert.. er jeg som er største hindringa for at denna skal gå fort .. kanskje jeg får sette på bredderne som ligger i hylla, smelle på den 275 hoosier slicks og kjøre under minuttet til neste år ? hehe
225 r888 sliter noe med feste per idag ihvertfall.
Bilen har lett 1.01 runder i seg.. har rett og slett blitt en jævlig potent maskin etterhvert.. er jeg som er største hindringa for at denna skal gå fort .. kanskje jeg får sette på bredderne som ligger i hylla, smelle på den 275 hoosier slicks og kjøre under minuttet til neste år ? hehe
225 r888 sliter noe med feste per idag ihvertfall.
07' 325d coupe
92' MX5
92' MX5
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
Morro å se ossen MX,n setter seg og hvor kontrolert den oppfører seg
Gode differ er alfa omega for oss som kjører/trives på Bane, oftes beste investeringen man gjør (sammen med resten av gromme understell biter).
Gode differ er alfa omega for oss som kjører/trives på Bane, oftes beste investeringen man gjør (sammen med resten av gromme understell biter).
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55