HF-MX5's Prosjektråd (NB: Offsite!)

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

HF-MX5's Prosjektråd (NB: Offsite!)

Post by Shadow_iX »

http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... pic&t=1875

Her er iallefall tråden til Harald.

Harald, om det er "galt" av meg å legge ut link her, så si ifra så fjerner jeg den.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

hehe..


jeg som prøver å skjule litt for nsk folket hva jeg holder på med også :P
eller, egentlig ikke..

joa. prosjektet er gøyalt det. er ikke noen værsting enda. men stadig raskere. men viktigst av alt. det er en skikkelig morsom bil å kjøre med litt pulver og forbedrede kjøreegenskaper..

her vist i sitt rette element
Image
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Så den bilen på Japsetreffet. Den var virkelig fin.

Og jeg må få sagt det, det er nesten ingenting som er så porno som å pakke ut splitter nye trimdeler :D
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

anders. på japsetreffet sleit jeg litt med bremser, og motorn er knapt nok justert på i heletatt. når jeg får mer tid på meg så regner jeg med trykket kryper oppover fra ca 0.8 til 1.5 bar.. :twisted:

spent på hvordan mx5en reagerer på såpass mye pustehjelp. målte noen høyst uoffisielle rundetider på japsetreffet. og de lå i området rundt 1.09, men for å ha noe å skylde på så må jeg klage på bremsene mine, jo.. og førern.. han er ikke helt i topptrim for banebruk enda.. ute av trening
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Alt kommer seg til slutt. Får da håpe den tåler overgangen da. Er vel like greit å starte rolig for å kjøre inn systemet (og føreren :wink: ), før man tester det for full musikk.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

1:09 er jo ikke akkurat noe å være skamfull over, da...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Det er faktisk en meget respektabel tid med tanke på hvor dårlig grep det har blitt på banen.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 896
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen »

- dårlig grep....?????? Tuller du ......?????? :shock:
DH ( Dunlop Racing antikvarisk diagonaldekk 4,5 tommer brett men tidsriktig.......)
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Dag-Henning Nielsen wrote:- dårlig grep....?????? Tuller du ......?????? :shock:
DH ( Dunlop Racing antikvarisk diagonaldekk 4,5 tommer brett men tidsriktig.......)
Kan jeg friste med et sett Yokohama A048 tyggegummi-dekk ? :lol:
Er vel på tide at du tar igjen Trond Wikant ?
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

dårlig grep eller ikke. er happy jeg, for husker jeg kjørte før og synes 1.10 hørtes uoppnåelig ut(når jeg hadde gti golf 2 og kjørte 1.16 runder..) så noe fremgang har det jo blitt etterhvert. ..

henning: og ja tyggegummidekk er vanedannende. har faktisk aldri hatt annet enn tyggis til mx5en..
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

hurra hurra.. etter å ha brukt så mye tid på bilen så sitter jeg nå med enten blåst toppakning(4sjikt stålpakning klemt mot blokka med arp studs = solid), eller sprekk type ekkel i den dyre porta toppen..

bilen sikler grønt kjølevann ut enderrøret og ryker som satan..
får håpe at det er no "billig".. for om detta koster no spess blir bilen avskilta tidlig i år da ny leilighet osv har gravd et allerede digert høl i økonomien..
håper bare at det i værstefall kun er toppen/pakningen.. kommer ikke til å få råd å bygge oppigjen en tilsvarende motor(40k i deler)
:(

kommer på nsk treff til helga i volvo 360 eller hyundai..
07' 325d coupe
92' MX5
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Nei, ikke si sånt'a... Uff... Jeg hadde håpet det ikke hadde tatt no annen skade enn en busta vannslange.

Vel, bare si ifra om du trenger hjelp i vinter, i værste fall må du hente meg bare. (er billøs store deler om vintern)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Uffda... Da har du i hvert fall noe å gjøre i vinter! ;-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 896
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen »

henning wrote:
Dag-Henning Nielsen wrote:- dårlig grep....?????? Tuller du ......?????? :shock:
DH ( Dunlop Racing antikvarisk diagonaldekk 4,5 tommer brett men tidsriktig.......)
Kan jeg friste med et sett Yokohama A048 tyggegummi-dekk ? :lol:
Er vel på tide at du tar igjen Trond Wikant ?
Nei, - egentlig ikke.... :wink: Morgan på Bennet fortalte om siste løpet på Ringen, der han var mekaniker for Thomas Henrysson/Tommy Brorsson team i Elan på 3-timers racet. De hadde ( av en eller annen grunn ) lov å kjøre på Yoko 048 for anledningen. På Nordschleife er bilen i lufta med alle hjula to ganger på runden , og etter noen runder knakk alle hjulbolter i landinga........Der Dunlop Racing sklir og sladder, blir tyggegummieffekten i Yoko rett og slett for tøft for 3/8" boltene.........Det som er sikkert er at i 1964 fantes ikke Yokohama..... :wink:

"Sliding" - DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 896
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen »

- og hvordan endte denne diskusjonen under en tråd om MX5...... :shock: :lol:
DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
Post Reply