HF-MX5's Prosjektråd (NB: Offsite!)
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
Takker Henning, selv om du sikkert er litt partisk mot akurat denne modellen
er rett og slett rått imponert over motor og egentlig hele pakka, nå som jeg har fått kjørt den litt mer. i like it alot
Milsluker, som også stortrives på svingete vei. herlig kombo, spes med tanke på at den nesten er allergisk mot bensinstasjoner i forhold til mx5en
er rett og slett rått imponert over motor og egentlig hele pakka, nå som jeg har fått kjørt den litt mer. i like it alot
Milsluker, som også stortrives på svingete vei. herlig kombo, spes med tanke på at den nesten er allergisk mot bensinstasjoner i forhold til mx5en
07' 325d coupe
92' MX5
92' MX5
Næh. Partisk.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
vadav : hah. det har nok en tendens til å legge demper på greiene for mange ja.
Får nesten legge ut et bilde av bruksbilen slik den ble med sommerhjul montert og ferdig senka da.
kw v3 greiene imponerte i forhold til pris. Fått lekt litt med justeringer nå, er nesten fornøyd med oppsettet for gatebruk nå. Høyden bilen har på bildet er fullt kjørbar, rett over fartsdumper. komfortabel nok. subber aldri. osv. en kjapp 4hjuls kontroll og sjekk av lysjusteringa i morgenetterfulgt av en runde hos tilsynet for godkjenning etterhvert. 19" er i vognkortet orginalt, så det blir ikke no problem
Mx5en er også på veien om dagen, og skal cruises til vårmønstringa i år tenkte jeg, da bruksbilen ikke er sportsbil.
Får nesten legge ut et bilde av bruksbilen slik den ble med sommerhjul montert og ferdig senka da.
kw v3 greiene imponerte i forhold til pris. Fått lekt litt med justeringer nå, er nesten fornøyd med oppsettet for gatebruk nå. Høyden bilen har på bildet er fullt kjørbar, rett over fartsdumper. komfortabel nok. subber aldri. osv. en kjapp 4hjuls kontroll og sjekk av lysjusteringa i morgenetterfulgt av en runde hos tilsynet for godkjenning etterhvert. 19" er i vognkortet orginalt, så det blir ikke no problem
Mx5en er også på veien om dagen, og skal cruises til vårmønstringa i år tenkte jeg, da bruksbilen ikke er sportsbil.
07' 325d coupe
92' MX5
92' MX5
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
Re: HF-MX5's Prosjektråd (NB: Offsite!)
etter en uheldig og amputert 2011 sesong grunnet at den orginale mazda blokka ikke tålte mer enn 5 år banekjøring.. Den sprakk rett og slett innvendig i sylinder 3. Ny blokk på vei sammen, og videre mods gjøres i samme slengen. Ikkeno mer effekt, men oppgradering av bremser må til. aerodynamikk fikses i fronten også, siden resultatet av vinge bak var såpass at den begynte å understyre istedenfor å være overstyrt i 140+
splitter montert i grove braketter rett i ramma på bilen, flat underside osv skal hjelpe noe. Bremsekjøling skal på plass. 300mm skiver og 6pot calipere og.
Legger ved et bilde av bilen slik den ble kjørt i sommer som var. Vingen er utrolig effektiv og det er nært umulig å få ut bakenden på bilen på 3 gir eller høyere selv med nære 400whp. bare setter seg.
Får satse på at alle småting fungerer som det skal i år, og at jeg får mange runder på rudskogen/våler etc med denne istedenfor med dieselbilen...
splitter montert i grove braketter rett i ramma på bilen, flat underside osv skal hjelpe noe. Bremsekjøling skal på plass. 300mm skiver og 6pot calipere og.
Legger ved et bilde av bilen slik den ble kjørt i sommer som var. Vingen er utrolig effektiv og det er nært umulig å få ut bakenden på bilen på 3 gir eller høyere selv med nære 400whp. bare setter seg.
Får satse på at alle småting fungerer som det skal i år, og at jeg får mange runder på rudskogen/våler etc med denne istedenfor med dieselbilen...
07' 325d coupe
92' MX5
92' MX5
Re: HF-MX5's Prosjektråd (NB: Offsite!)
Tålte bare 5 år med banekjøring og blodtrimming, nei og nei... Sier vel litt om japansk kvalitet - ikke dårlig!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: HF-MX5's Prosjektråd (NB: Offsite!)
*liker*
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
Re: HF-MX5's Prosjektråd (NB: Offsite!)
no kill like overkill.. laget en splitter her for en tid tilbake, og fikk endelig fullført fester osv rundt dette. Laget også kjøling til bremsene, og oppgraderte bremsene noen hakk.
300mm todelte skiver, wilwood 6stempels calipere, hawk race klosser, hjemmelagde bremseskjold med 2,5" kjøleslange inn bak. flat underside på front av bilen, kjøleslangene fra bremser ble montert i grillen ved siden av nye "ductinga" til radiator og intercooler.
Får slenge med noen bilder og da.
Bremser, kjøleslanger deler av splitter oljekjøler osv synlig på bildet her.
Kvalitetskontroll av splitter. klatre opp og stå på leppa for å sjekke at den ikke rives av i litt fart. Denne går ikke no sted.
Her synes såvidt ductinga i fronten, og bremseskjolda. all luft som går inn i front av bilen MÅ igjennom enten kjølere eller bremsekjøling. ingenting slipper utenom. Merkbart bedre kjøleeffekt enn å la lufta ta enkleste vei rundt div kjølere sånn som før.
300mm todelte skiver, wilwood 6stempels calipere, hawk race klosser, hjemmelagde bremseskjold med 2,5" kjøleslange inn bak. flat underside på front av bilen, kjøleslangene fra bremser ble montert i grillen ved siden av nye "ductinga" til radiator og intercooler.
Får slenge med noen bilder og da.
Bremser, kjøleslanger deler av splitter oljekjøler osv synlig på bildet her.
Kvalitetskontroll av splitter. klatre opp og stå på leppa for å sjekke at den ikke rives av i litt fart. Denne går ikke no sted.
Her synes såvidt ductinga i fronten, og bremseskjolda. all luft som går inn i front av bilen MÅ igjennom enten kjølere eller bremsekjøling. ingenting slipper utenom. Merkbart bedre kjøleeffekt enn å la lufta ta enkleste vei rundt div kjølere sånn som før.
07' 325d coupe
92' MX5
92' MX5
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
Re: HF-MX5's Prosjektråd (NB: Offsite!)
noen ekstremt våte og glatte runder fra sist banekjøring..
http://www.youtube.com/watch?v=ZiYSuxmmloA
dette var første gang på denne banen i mx5en(tidligere kjørt bmwen der) så tok det meget pent med tanke på føret og uvant bil på denne banen.
hjulspinn til 180-190kmt på raka etterfulgt av litt vannplaning her og der var intressant med fullt kontrollerbart så lenge man vet når man skal gi seg
Hadde banen vært tørr hadde det vært litt mer fart på greiene.
hadde litt uflaks og må bytte turbo etter denne turen da den tydeligvis tok skade av å kjøre med vann/olje mix i fjor
Ny senterdel er bestillt, og det er heldigvis en rask rep, ellers hadde nok bilen vært å se på NSK treffet også(dagen etter dette ble filmet)
mer morro følger så fort bilen er frisk igjen
http://www.youtube.com/watch?v=ZiYSuxmmloA
dette var første gang på denne banen i mx5en(tidligere kjørt bmwen der) så tok det meget pent med tanke på føret og uvant bil på denne banen.
hjulspinn til 180-190kmt på raka etterfulgt av litt vannplaning her og der var intressant med fullt kontrollerbart så lenge man vet når man skal gi seg
Hadde banen vært tørr hadde det vært litt mer fart på greiene.
hadde litt uflaks og må bytte turbo etter denne turen da den tydeligvis tok skade av å kjøre med vann/olje mix i fjor
Ny senterdel er bestillt, og det er heldigvis en rask rep, ellers hadde nok bilen vært å se på NSK treffet også(dagen etter dette ble filmet)
mer morro følger så fort bilen er frisk igjen
07' 325d coupe
92' MX5
92' MX5
Re: HF-MX5's Prosjektråd (NB: Offsite!)
Det så skikkelig vått ut, ja - du skulle ventet til NSK-dagen etterpå, da var det tørt og fint (!!!!)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no