- Drivverk
- STI JDM tettsteget 6-trinns girkasse med AP Suretrac frontdiff og elektronisk justerbar senterdiff (35/65 kraftfordeling med 0-100% låsing)
- STI Type R R180 bakdiff med clutchsperre, kraftigere drivakslinger, 290 mm 2-stemplet bakbremser.
- STI Gr.N motor- og girkassefester
- STI 230 mm clutch, svinghjul og trykkplate
- Motoren er original...
Understell - Brembo Big Brake Kit, 308x28 mm m/alunav
- Single stage bremsekraftforsterker og ingen ABS (fra bestemor edition)
- AST Sportline coilover, 60/50 N/mm.
- AST justerbare camber- og casterplater foran og bak
- STI carbon tårnstag foran
- Whiteline tårnstag bak
- Whiteline camberbolter foran og bak
- Whiteline tannstangforinger
- Whiteline 22 mm justerbar krengningshemmer bak
- Whiteline 22 mm justerbar krengningshemmer foran
- Whiteline droplinks og fester til krengningshemmer foran og bak
- Whiteline camber-/caster kit til bærearmer foran
- Whiteline lower strut brace (stiver av innfesting til bærearmene)
- Whiteline roll center correction kit
- Whiteline rear differential lock kit
- Powerflex-foringer i hele hjulopphenget
- Hjulvinkler: -1,6 grader camber foran, -1.3 grader bak. 0 mm spissing foran og bak
- Sommerhjul: SSR 17x7,5"
- Banehjul: WRX 17x7" m/Federal 595 RS-R, 225/45-17
- Vinterhjul: GT 16x7" m/Nokian Hakkapeliitta 4, 205/50-16
- Ishjul: Compomotive 16x5.5" m/Michelin ispigg
Annet - STI baklykter
- OMP 330 mm ratt
- Sparco Corsa sete
- Corbeau Forza sport passasjersete
hmhaga sin Impreza GT, 1998
hmhaga sin Impreza GT, 1998
Last edited by hmhaga on 06 Oct 2011 11:31, edited 8 times in total.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Synd med bilen, Hans-Martin, men nå er det bare å se fremover og finne på noe nytt å rase rundt med!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Ja, den overlevde jo tross alt hele 5 år med banekjøring. Må jo bruke opp flaksen til slutt. Spørs om det ikke fortsatt blir Impreza, da jeg har sansen for det brede bruksområdet.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Trond-Willy Larsen
- Posts: 66
- Joined: 03 Mar 2003 23:46
- Location: Hokksund
- Contact:
Det første jeg kommer til å savne uten Impreza, er nok miljøet som er rundt denne bilen. Makan til entusiastisk bilklubb skal man lete lenge etter - så jeg tror nok ikke jeg har noe annet valg enn å få en Impreza på veien igjen.
Jeg har grunnet fælt på hvordan jeg fikk til denne blunderen, men det var nok en sammenheng med overmot i forbindelse med forbikjøring av en annen bil på langsiden. Det resulterte i helt feil spor og alt for høy hastighet inn i svingen etter langsiden. Jeg er jo fullt klar over at regel #1 er å holde hodet kaldt og ikke slippe opp farten eller bremse, men jeg TROR allikevel at det skjedde....sukk. Høyre og venstre hjernehalvdel fikk motstridende interesser (leve/dø), men urinnstinkter fungerer ikke til bilkjøring. Da jeg var ferdig å krangle med meg selv, var jeg allerede forvist fra rollen som sjåfør av ekvipasjen - som nå tok sikte på rekkverket. Jeg liker å tro at det var jeg som klarte å rette den opp igjen, slik at vi ikke gikk med fronten inn i rekkverket - men i hvert fall så endret vinkelen seg og bilen traff istedet sideslengs. Ganske likt dette:
http://videos.streetfire.net/video/42e8 ... 6f657e.htm
Jeg var nok like vettskremt som denne fyren like før det smalt, men jeg ble istedet stum av skrekk. Jeg visste det kom til å bli en ENORM smell pga den høye hastigheten.
Det er flere som mener at bilen kan berges, men jeg liker ikke helt tanken. Må isåfall settes bort til noen som er ordentlig nøyaktige, det nytter liksom ikke å stresse med 0.5 mm toe inn her og 1 mm camber der hvis rammen er 5 mm her og 15 mm der
Lærer så lenge man lever. Har hørt at lobotomi skal roe ned konfliktene oppi skallen, så jeg kan fortsette å kjøre inn i svingene med dødsforakt
Jeg har grunnet fælt på hvordan jeg fikk til denne blunderen, men det var nok en sammenheng med overmot i forbindelse med forbikjøring av en annen bil på langsiden. Det resulterte i helt feil spor og alt for høy hastighet inn i svingen etter langsiden. Jeg er jo fullt klar over at regel #1 er å holde hodet kaldt og ikke slippe opp farten eller bremse, men jeg TROR allikevel at det skjedde....sukk. Høyre og venstre hjernehalvdel fikk motstridende interesser (leve/dø), men urinnstinkter fungerer ikke til bilkjøring. Da jeg var ferdig å krangle med meg selv, var jeg allerede forvist fra rollen som sjåfør av ekvipasjen - som nå tok sikte på rekkverket. Jeg liker å tro at det var jeg som klarte å rette den opp igjen, slik at vi ikke gikk med fronten inn i rekkverket - men i hvert fall så endret vinkelen seg og bilen traff istedet sideslengs. Ganske likt dette:
http://videos.streetfire.net/video/42e8 ... 6f657e.htm
Jeg var nok like vettskremt som denne fyren like før det smalt, men jeg ble istedet stum av skrekk. Jeg visste det kom til å bli en ENORM smell pga den høye hastigheten.
Det er flere som mener at bilen kan berges, men jeg liker ikke helt tanken. Må isåfall settes bort til noen som er ordentlig nøyaktige, det nytter liksom ikke å stresse med 0.5 mm toe inn her og 1 mm camber der hvis rammen er 5 mm her og 15 mm der
Lærer så lenge man lever. Har hørt at lobotomi skal roe ned konfliktene oppi skallen, så jeg kan fortsette å kjøre inn i svingene med dødsforakt
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
De synlige skadene er (bortsett fra det helt selvfølgelige) skjev rammevagn foran, skjev bærebru, knekt bærearm, skjev kanal, bulkete gulv under bilen, krøllete B-stolpe - og noen pussige vinkler her og der.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Sålenge det benyttes en skikkelig rettejigg så tror jeg ikke du behøver å bekymre deg for rare vinkler og avstander. Mener å ha lest at presisjonen med en jigg er 0.5 mm eller bedre. Kom tilfeldigvis over følgende tekst på denne siden:
http://www.team-snellingen.no/
"Bilen var skakk. Truls berger [Berger Bil] har rettet opp bilen med sin Celette jigg og byttet hele den ene siden på bilen. Bilen viste seg å være slått over to cm i fronten."
Så det meste lar seg reparere.
Uansett: lykke til, håper det ordner seg til en levelig pris.
http://www.team-snellingen.no/
"Bilen var skakk. Truls berger [Berger Bil] har rettet opp bilen med sin Celette jigg og byttet hele den ene siden på bilen. Bilen viste seg å være slått over to cm i fronten."
Så det meste lar seg reparere.
Uansett: lykke til, håper det ordner seg til en levelig pris.
<-TL->
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
Sendte over bildet og den info'en jeg fikk ang. skader til en oppretter, og dette var svaret jeg fikk:
"Når det gjelder impreza'n så er den mulig å rette, bare kjøp nye dører og skjerm, sett bilen opp i jigg og mål nøye med målestav. Så lenge du kryssmåler og trekker på riktige plasser så er det ikke noe problem å rette en bil. Er store karosserideler som rammevanger osv skadet så kan det lønne seg å bytte de. Det blir foresten aldri like bra som nytt, men mer enn bra nok for hvem som helst. Presisjonen på en rettejigg er vel egentlig ikke fastsatt, kommer an på den personen som bruker utstyret..."
"Når det gjelder impreza'n så er den mulig å rette, bare kjøp nye dører og skjerm, sett bilen opp i jigg og mål nøye med målestav. Så lenge du kryssmåler og trekker på riktige plasser så er det ikke noe problem å rette en bil. Er store karosserideler som rammevanger osv skadet så kan det lønne seg å bytte de. Det blir foresten aldri like bra som nytt, men mer enn bra nok for hvem som helst. Presisjonen på en rettejigg er vel egentlig ikke fastsatt, kommer an på den personen som bruker utstyret..."
<-TL->
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
Jøss! Takk skal du ha!torlodbe wrote:Sendte over bildet og den info'en jeg fikk ang. skader til en oppretter, og dette var svaret jeg fikk:
"Når det gjelder impreza'n så er den mulig å rette, bare kjøp nye dører og skjerm, sett bilen opp i jigg og mål nøye med målestav. Så lenge du kryssmåler og trekker på riktige plasser så er det ikke noe problem å rette en bil. Er store karosserideler som rammevanger osv skadet så kan det lønne seg å bytte de. Det blir foresten aldri like bra som nytt, men mer enn bra nok for hvem som helst. Presisjonen på en rettejigg er vel egentlig ikke fastsatt, kommer an på den personen som bruker utstyret..."
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3