hmhaga sin Impreza GT, 1998

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

hmhaga sin Impreza GT, 1998

Post by hmhaga »

Image

Image

Image

Image

Image
  • Drivverk
  • STI JDM tettsteget 6-trinns girkasse med AP Suretrac frontdiff og elektronisk justerbar senterdiff (35/65 kraftfordeling med 0-100% låsing)
  • STI Type R R180 bakdiff med clutchsperre, kraftigere drivakslinger, 290 mm 2-stemplet bakbremser.
  • STI Gr.N motor- og girkassefester
  • STI 230 mm clutch, svinghjul og trykkplate
  • Motoren er original...

    Understell
  • Brembo Big Brake Kit, 308x28 mm m/alunav
  • Single stage bremsekraftforsterker og ingen ABS (fra bestemor edition)
  • AST Sportline coilover, 60/50 N/mm.
  • AST justerbare camber- og casterplater foran og bak
  • STI carbon tårnstag foran
  • Whiteline tårnstag bak
  • Whiteline camberbolter foran og bak
  • Whiteline tannstangforinger
  • Whiteline 22 mm justerbar krengningshemmer bak
  • Whiteline 22 mm justerbar krengningshemmer foran
  • Whiteline droplinks og fester til krengningshemmer foran og bak
  • Whiteline camber-/caster kit til bærearmer foran
  • Whiteline lower strut brace (stiver av innfesting til bærearmene)
  • Whiteline roll center correction kit
  • Whiteline rear differential lock kit
  • Powerflex-foringer i hele hjulopphenget
  • Hjulvinkler: -1,6 grader camber foran, -1.3 grader bak. 0 mm spissing foran og bak
  • Sommerhjul: SSR 17x7,5"
  • Banehjul: WRX 17x7" m/Federal 595 RS-R, 225/45-17
  • Vinterhjul: GT 16x7" m/Nokian Hakkapeliitta 4, 205/50-16
  • Ishjul: Compomotive 16x5.5" m/Michelin ispigg

    Annet
  • STI baklykter
  • OMP 330 mm ratt
  • Sparco Corsa sete
  • Corbeau Forza sport passasjersete
Last edited by hmhaga on 06 Oct 2011 11:31, edited 8 times in total.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Digger denna stasjonsvogna :) Ordentlig helårsbil hehe
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Synd med bilen, Hans-Martin, men nå er det bare å se fremover og finne på noe nytt å rase rundt med! ;-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

Ja, den overlevde jo tross alt hele 5 år med banekjøring. Må jo bruke opp flaksen til slutt. Spørs om det ikke fortsatt blir Impreza, da jeg har sansen for det brede bruksområdet.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Hva har skjedd ?
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Trond-Willy Larsen
Posts: 66
Joined: 03 Mar 2003 23:46
Location: Hokksund
Contact:

Post by Trond-Willy Larsen »

Alt materiellt kan erstattes.
Så lenge det går bra med folkene så.
Hørte rykter om at du hadde kjørt ut på ACR
Arne fra Vestfossen med hvit MR2 mk1 (eller mk 1,5 som han sier forøvrig Torkel Lodebergs gammelbil)
orienterte meg.

Har du noe annet på gang :?
Trond-Willy Larsen mr2mk1 88-mod.
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Det var leit å høre (lese).
Håper det gikk bra med dere i bilen, og at du kommer ut av dette nogenlunde greit økonomisk.
Lykke til evt. nytt prosjekt.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
torlodbe
Posts: 434
Joined: 11 Aug 2003 12:18

Post by torlodbe »

Huff og huff :( Kondolerer. Godt at det kun ble materielle skader. Skadene så jo ikke altfor ille ut på bilder, det koster vel ikke mye å få tatt en takst - så vet du om du bør reparere eller bytte karosseri...
<-TL-> 
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Håper Imprezaèn oppstår sterkere og bedre enn før.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

Det første jeg kommer til å savne uten Impreza, er nok miljøet som er rundt denne bilen. Makan til entusiastisk bilklubb skal man lete lenge etter - så jeg tror nok ikke jeg har noe annet valg enn å få en Impreza på veien igjen.

Jeg har grunnet fælt på hvordan jeg fikk til denne blunderen, men det var nok en sammenheng med overmot i forbindelse med forbikjøring av en annen bil på langsiden. Det resulterte i helt feil spor og alt for høy hastighet inn i svingen etter langsiden. Jeg er jo fullt klar over at regel #1 er å holde hodet kaldt og ikke slippe opp farten eller bremse, men jeg TROR allikevel at det skjedde....sukk. Høyre og venstre hjernehalvdel fikk motstridende interesser (leve/dø), men urinnstinkter fungerer ikke til bilkjøring. Da jeg var ferdig å krangle med meg selv, var jeg allerede forvist fra rollen som sjåfør av ekvipasjen - som nå tok sikte på rekkverket. Jeg liker å tro at det var jeg som klarte å rette den opp igjen, slik at vi ikke gikk med fronten inn i rekkverket - men i hvert fall så endret vinkelen seg og bilen traff istedet sideslengs. Ganske likt dette:

http://videos.streetfire.net/video/42e8 ... 6f657e.htm

Jeg var nok like vettskremt som denne fyren like før det smalt, men jeg ble istedet stum av skrekk. Jeg visste det kom til å bli en ENORM smell pga den høye hastigheten.

Det er flere som mener at bilen kan berges, men jeg liker ikke helt tanken. Må isåfall settes bort til noen som er ordentlig nøyaktige, det nytter liksom ikke å stresse med 0.5 mm toe inn her og 1 mm camber der hvis rammen er 5 mm her og 15 mm der :wink:

Lærer så lenge man lever. Har hørt at lobotomi skal roe ned konfliktene oppi skallen, så jeg kan fortsette å kjøre inn i svingene med dødsforakt :mrgreen:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

Image

De synlige skadene er (bortsett fra det helt selvfølgelige) skjev rammevagn foran, skjev bærebru, knekt bærearm, skjev kanal, bulkete gulv under bilen, krøllete B-stolpe - og noen pussige vinkler her og der.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
torlodbe
Posts: 434
Joined: 11 Aug 2003 12:18

Post by torlodbe »

Sålenge det benyttes en skikkelig rettejigg så tror jeg ikke du behøver å bekymre deg for rare vinkler og avstander. Mener å ha lest at presisjonen med en jigg er 0.5 mm eller bedre. Kom tilfeldigvis over følgende tekst på denne siden:

http://www.team-snellingen.no/

"Bilen var skakk. Truls berger [Berger Bil] har rettet opp bilen med sin Celette jigg og byttet hele den ene siden på bilen. Bilen viste seg å være slått over to cm i fronten."

Så det meste lar seg reparere.

Uansett: lykke til, håper det ordner seg til en levelig pris.
<-TL-> 
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
User avatar
torlodbe
Posts: 434
Joined: 11 Aug 2003 12:18

Post by torlodbe »

Sendte over bildet og den info'en jeg fikk ang. skader til en oppretter, og dette var svaret jeg fikk:

"Når det gjelder impreza'n så er den mulig å rette, bare kjøp nye dører og skjerm, sett bilen opp i jigg og mål nøye med målestav. Så lenge du kryssmåler og trekker på riktige plasser så er det ikke noe problem å rette en bil. Er store karosserideler som rammevanger osv skadet så kan det lønne seg å bytte de. Det blir foresten aldri like bra som nytt, men mer enn bra nok for hvem som helst. Presisjonen på en rettejigg er vel egentlig ikke fastsatt, kommer an på den personen som bruker utstyret..."
<-TL-> 
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

torlodbe wrote:Sendte over bildet og den info'en jeg fikk ang. skader til en oppretter, og dette var svaret jeg fikk:

"Når det gjelder impreza'n så er den mulig å rette, bare kjøp nye dører og skjerm, sett bilen opp i jigg og mål nøye med målestav. Så lenge du kryssmåler og trekker på riktige plasser så er det ikke noe problem å rette en bil. Er store karosserideler som rammevanger osv skadet så kan det lønne seg å bytte de. Det blir foresten aldri like bra som nytt, men mer enn bra nok for hvem som helst. Presisjonen på en rettejigg er vel egentlig ikke fastsatt, kommer an på den personen som bruker utstyret..."
Jøss! Takk skal du ha! :D
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Post Reply