Elise S1, 1998

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by hagenisse »

Jeg får lyst på Elise hver gang jeg er inne og ser på tråden din. Æsj. :mrgreen:
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Bare å kjøpe det? :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Elise S1, 1998

Post by PeR4 »

Han har behov for et kjøretøy som er morsomt på banen og svelger 4 R-hjul: Elise med tilhenger? Når man får motorsykler med tilhenger så er det mulig 8)

Av en eller annen merkelig grunn så vil Hagenisse ikke ha en lett bakhjulsdrven bil med bagasjerom som er meget svingvillig: E30. Har visst noe med at den er for gammel: konseptet ble til en stund før Hagenisse ble designet :D
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by hagenisse »

Jeg skal ikke ha bil fra samme ti-år som jeg ble født nei. En sånn ny 136hk Club Racer Elise hadde kanskje vært noe.

Men det er likevel et eller annet med bilen til Jørn. Mye at jeg automatisk blir glad i biler med farge kanskje. :mrgreen:
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Elise S1, 1998

Post by rayb »

ImageUploadedByTapatalk1374526552.254600.jpg
ImageUploadedByTapatalk1374526552.254600.jpg (119.11 KiB) Viewed 7773 times
It CAN be done....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Re: Elise S1, 1998

Post by Shadow_iX »

Garasjekos er alltids litt morro.. :)

Skal bytte stabsag med tilbehør i vinter jeg, er litt lei av det trinnløse staget som løsner bare det får litt belastning på seg (selvjusterende, hehe)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Dynamof**n røyk IGJEN! Urk.


Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Elise S1, 1998

Post by hmhaga »

webmaster wrote:Dynamof**n røyk IGJEN! Urk.
Urk ja. Beleilig sted også?
Monterte du samme Bosch-dynamo? Regulatoren i disse får veldig dårlig kjøling. Du får ny regulator på bilrekvisita til rundt 700 kr.
Jeg ble i hvert fall tipset om å kjøpe en Nippon Denso, som jeg handlet hos Elise-Shop.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Skjedde jo på Rudskogen, så 11 mil hjem. Men med godt følge hjem fra Stein Rune og Jørgen gikk det fint...bortsett fra at det luktet mistenkelig under hele turen hjem. Trodde først at dynamoen hadde låst seg så reima lå og ble svidd, men den gikk fint rundt. Det var først når jeg kom hjem at jeg kjente på batteriet - det var brennhett, og hadde nok kokt godt underveis. Tok det ut, og det lå fuktighet rundt på toppen av batteriet. Noe som kanskje er litt bekymringsfullt siden det er et såkalt forseglet batteri?

Dynamoen som sitter der nå er den originale som Triconor byttet regulatoren på i mai. Har ikke vært på bane siden jeg monterte den, og nå tok det bare noen få runder før rødlyset kom... Skal ta den ut og levere den tilbake til dem for å i det minste få greie på hva som har skjedd. Litt avhengig av svaret blir det i så fall en Denso på meg også.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Da er faenskapet ute igjen... Alt ser helt og fint ut, så det er nok elektronikken igjen. Hvis det blir så helsikes varmt der, hvorfor synes ikke noe på plasten utenpå elektronikken?

Er forresten ikke Bosch, det er en Magneti Marelli, så da får jeg begynne å forbanne italienerne og ikke tyskerne. Jaja, de er jo vant til det...:)

Noen som har synspunkter på batteriet som kokte (se over)? Må/bør/skal ikke byttes?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Elise S1, 1998

Post by hmhaga »

Når det skjer på nytt etter så kort tid, så burde du kanskje fått sjekket blandingsforholdet, som jeg nevnte tidligere? Kan jo være at eksosmanifolden er rødglødende, og at det er det som dreper dynamoen?
Hvis du åpner opp regulatoren, så ser du hvorfor den dør når den blir for varm. I Bosch-regulatoren var regulatorkrets og ledere plassert i noe som minnet om flytende silikon.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Najei...den forrige holdt jo over 1 år før den tok kvelden, og det var jo etter topp-jobben, så det høres ikke helt sannsynlig ut det heller.

Har levert den til Triconor nå, og han kom jo med et tips jeg selvfølgelig burde tenkt på - det kan jo være at en celle i batteriet har kortsluttet, og at det ikke er noe galt med dynamoen i det hele tatt... Tajm vill sjåvv!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Elise_type_79
Posts: 68
Joined: 26 Oct 2011 14:16

Re: Elise S1, 1998

Post by Elise_type_79 »

Sett inn varmeskjold mellom dynamo og eksos, finnes på EP
When in doubt, flat out!
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Joda... Men se på bildet - både oljefilter og rør til kjølevæske er jo mye nærmere manifold, og skulle virkelig slitt med så mye varme. Skulle man tro..,?
ImageUploadedByTapatalk1375211628.004614.jpg
ImageUploadedByTapatalk1375211628.004614.jpg (71.01 KiB) Viewed 7601 times

Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Hmf. Da har jeg hentet Dynamoen på Triconor etter at de har hatt den i tre uker. Uten å ha sett på den en gang. De bare antar at det er noe uopprettelig/dyrt feil med den, og tilbyr meg en ny til 3900 + mva. Jaja, det minste skulle de ikke ha noe for det tipset. Så da er det vel eliseshop neste.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply