Elise S1, 1998
Re: Elise S1, 1998
Da har jeg hentet 1 reparert og 1 ikke-reparert dynamo. Den originale var regulatoren gåen på, så den er byttet og er i orden. Den dynamoen som er litt over året gammel hadde en vikling og noe annet småtteri røket på, så den tror jeg jeg skal krangle litt med Eliseparts om.
T.o. er visst dynamoen til K-serie samme dynamoen som brukes på en del av A-klassemodellene til Mercedes.
Fikk forresten tips fra Espen i går om at det ikke var helt uvanlig at regulatorer kan ryke hvis de blir liggende på hylla en stund, noe med noen kontakter som setter seg e.l.
T.o. er visst dynamoen til K-serie samme dynamoen som brukes på en del av A-klassemodellene til Mercedes.
Fikk forresten tips fra Espen i går om at det ikke var helt uvanlig at regulatorer kan ryke hvis de blir liggende på hylla en stund, noe med noen kontakter som setter seg e.l.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Da var Elisen friskmeldt, original dynamo montert, alt OK.
For sikkerhets skyld har jeg lagt opp en slange for ekstra lufttilførsel til dynamoen.
For sikkerhets skyld har jeg lagt opp en slange for ekstra lufttilførsel til dynamoen.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Shiftlight montert.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Kult. Drar den så friskt på slutten at det er vanskelig å få med seg når du må gire?
Re: Elise S1, 1998
Njaei, det er vel mer at den nå drar relativt uanstrengt opp til sperra, og jeg bør gire et stykke før det for å få mest ut av motoren. I tillegg klarer jeg ikke å høre på denne motoren hvor høyt turtallet er. På MR2en klarer jeg fint å gire rett før sperra bare på hørsel.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Ganske lik slik min var tidligere da? Dro jo til sperra, men ikke mye vits..
Re: Elise S1, 1998
OI!§ Her har det skjedd ting ser jeg. Nå er vel ikke langsidene på Skogen kjedelige lenger
Hva er det du har gjort?
Hva er det du har gjort?
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Elise S1, 1998
Har begynt fylle 98 oktan.
Skal ikke ødelegge tråden om den gule elisen, men jeg kan vel si at jeg har fått bekreftet noe jeg har mistenkt hele tiden. Mer effekt gjør ikke kjøringen det spor morsommere. Strekkene tar bare kortere tid, det er alt. Dog har mer effekt en enorm forskjell når det er andre folk på banen.. forbikjøringer er enklere nå.
Skal ikke ødelegge tråden om den gule elisen, men jeg kan vel si at jeg har fått bekreftet noe jeg har mistenkt hele tiden. Mer effekt gjør ikke kjøringen det spor morsommere. Strekkene tar bare kortere tid, det er alt. Dog har mer effekt en enorm forskjell når det er andre folk på banen.. forbikjøringer er enklere nå.
Re: Elise S1, 1998
Jeg siterer bare deg fra en tidligere post, jeg...:hagenisse wrote:Har begynt fylle 98 oktan.
Skal ikke ødelegge tråden om den gule elisen, men jeg kan vel si at jeg har fått bekreftet noe jeg har mistenkt hele tiden. Mer effekt gjør ikke kjøringen det spor morsommere. Strekkene tar bare kortere tid, det er alt. Dog har mer effekt en enorm forskjell når det er andre folk på banen.. forbikjøringer er enklere nå.
Men vi vil gjerne vite mer om hva du har gjort, i en annen tråd!hagenisse wrote:Hva? skal alle drive med masse effekt nå eller?
Litt mer kvalitetstid i garasjen - disse har sett bedre dager (fra eliseparts.com, alt for tynne og tåler ikke steinsprut):
Fjernet:
Nye, denne gang fra elise-shop.com montert - disse er laget av et betydelig seigere materiale, håper de tåler et hardt liv:
Som de observante av dere allerede har fått med dere har det også blitt montert side-scoops, antar at disse skyfler bøttevis med luft inn til motoren slik at kompressor ikke er nødvendig , og masse kjøling til dynamoen:
Alltid like moro med bil på bukker bare på ene siden:
Har også tatt av R-hjulene, skal ikke på bane på en stund og nå er det vel 6 år siden sist Hankook-dekkene var i kontakt med asfalt...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Kult med side-scops!
Men ikke på bane på en stund? Hva? Er jo kjøring snart jo
Men ikke på bane på en stund? Hva? Er jo kjøring snart jo
Re: Elise S1, 1998
'Snart' er relativt...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
I dag har jeg lagt ned litt tid i å lade batteriet på Elisen. Nei, ikke ved hjelp av batterilader - men et par timer på snirklete veier i strålende sommersol - ahhhh...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Gratulerer.
jeg har begynt å oppdage at jo flere biler man har, jo mindre får man kjørt
jeg har begynt å oppdage at jo flere biler man har, jo mindre får man kjørt
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: Elise S1, 1998
Joooda, jeg har kjørt både Mini, MR2 og Elise i helga. Gikk så fint atte. Kjører t.o.m. Mini i dag.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Ble tid til litt kvalitetstid i garasjen i kveld - har hatt en ulyd i forstilling en stund nå, og etter litt røsking og riving der framme ble det avdekket at den irriterende klunkelyden kom fra stabstaget.
Etter demontering og rengjøring av foringer og stag ble foringene satt inn med en ny runde fett, og det hele montert tilbake. Siden det ble konsumert litt brun drikke underveis blir prøveturen utsatt til i morgen, men det var i alle fall tyst fra forstillingen når bilen ble senket ned fra jekken igjen.
Etter demontering og rengjøring av foringer og stag ble foringene satt inn med en ny runde fett, og det hele montert tilbake. Siden det ble konsumert litt brun drikke underveis blir prøveturen utsatt til i morgen, men det var i alle fall tyst fra forstillingen når bilen ble senket ned fra jekken igjen.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no