Elise S1, 1998
Re: Elise S1, 1998
Jeg får lyst på Elise hver gang jeg er inne og ser på tråden din. Æsj.
Re: Elise S1, 1998
Bare å kjøpe det?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Han har behov for et kjøretøy som er morsomt på banen og svelger 4 R-hjul: Elise med tilhenger? Når man får motorsykler med tilhenger så er det mulig
Av en eller annen merkelig grunn så vil Hagenisse ikke ha en lett bakhjulsdrven bil med bagasjerom som er meget svingvillig: E30. Har visst noe med at den er for gammel: konseptet ble til en stund før Hagenisse ble designet
Av en eller annen merkelig grunn så vil Hagenisse ikke ha en lett bakhjulsdrven bil med bagasjerom som er meget svingvillig: E30. Har visst noe med at den er for gammel: konseptet ble til en stund før Hagenisse ble designet
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Elise S1, 1998
Jeg skal ikke ha bil fra samme ti-år som jeg ble født nei. En sånn ny 136hk Club Racer Elise hadde kanskje vært noe.
Men det er likevel et eller annet med bilen til Jørn. Mye at jeg automatisk blir glad i biler med farge kanskje.
Men det er likevel et eller annet med bilen til Jørn. Mye at jeg automatisk blir glad i biler med farge kanskje.
Elise S1, 1998
It CAN be done....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Elise S1, 1998
Garasjekos er alltids litt morro..
Skal bytte stabsag med tilbehør i vinter jeg, er litt lei av det trinnløse staget som løsner bare det får litt belastning på seg (selvjusterende, hehe)
Skal bytte stabsag med tilbehør i vinter jeg, er litt lei av det trinnløse staget som løsner bare det får litt belastning på seg (selvjusterende, hehe)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Elise S1, 1998
Dynamof**n røyk IGJEN! Urk.
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Urk ja. Beleilig sted også?webmaster wrote:Dynamof**n røyk IGJEN! Urk.
Monterte du samme Bosch-dynamo? Regulatoren i disse får veldig dårlig kjøling. Du får ny regulator på bilrekvisita til rundt 700 kr.
Jeg ble i hvert fall tipset om å kjøpe en Nippon Denso, som jeg handlet hos Elise-Shop.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Elise S1, 1998
Skjedde jo på Rudskogen, så 11 mil hjem. Men med godt følge hjem fra Stein Rune og Jørgen gikk det fint...bortsett fra at det luktet mistenkelig under hele turen hjem. Trodde først at dynamoen hadde låst seg så reima lå og ble svidd, men den gikk fint rundt. Det var først når jeg kom hjem at jeg kjente på batteriet - det var brennhett, og hadde nok kokt godt underveis. Tok det ut, og det lå fuktighet rundt på toppen av batteriet. Noe som kanskje er litt bekymringsfullt siden det er et såkalt forseglet batteri?
Dynamoen som sitter der nå er den originale som Triconor byttet regulatoren på i mai. Har ikke vært på bane siden jeg monterte den, og nå tok det bare noen få runder før rødlyset kom... Skal ta den ut og levere den tilbake til dem for å i det minste få greie på hva som har skjedd. Litt avhengig av svaret blir det i så fall en Denso på meg også.
Dynamoen som sitter der nå er den originale som Triconor byttet regulatoren på i mai. Har ikke vært på bane siden jeg monterte den, og nå tok det bare noen få runder før rødlyset kom... Skal ta den ut og levere den tilbake til dem for å i det minste få greie på hva som har skjedd. Litt avhengig av svaret blir det i så fall en Denso på meg også.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Da er faenskapet ute igjen... Alt ser helt og fint ut, så det er nok elektronikken igjen. Hvis det blir så helsikes varmt der, hvorfor synes ikke noe på plasten utenpå elektronikken?
Er forresten ikke Bosch, det er en Magneti Marelli, så da får jeg begynne å forbanne italienerne og ikke tyskerne. Jaja, de er jo vant til det...
Noen som har synspunkter på batteriet som kokte (se over)? Må/bør/skal ikke byttes?
Er forresten ikke Bosch, det er en Magneti Marelli, så da får jeg begynne å forbanne italienerne og ikke tyskerne. Jaja, de er jo vant til det...
Noen som har synspunkter på batteriet som kokte (se over)? Må/bør/skal ikke byttes?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Når det skjer på nytt etter så kort tid, så burde du kanskje fått sjekket blandingsforholdet, som jeg nevnte tidligere? Kan jo være at eksosmanifolden er rødglødende, og at det er det som dreper dynamoen?
Hvis du åpner opp regulatoren, så ser du hvorfor den dør når den blir for varm. I Bosch-regulatoren var regulatorkrets og ledere plassert i noe som minnet om flytende silikon.
Hvis du åpner opp regulatoren, så ser du hvorfor den dør når den blir for varm. I Bosch-regulatoren var regulatorkrets og ledere plassert i noe som minnet om flytende silikon.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Elise S1, 1998
Najei...den forrige holdt jo over 1 år før den tok kvelden, og det var jo etter topp-jobben, så det høres ikke helt sannsynlig ut det heller.
Har levert den til Triconor nå, og han kom jo med et tips jeg selvfølgelig burde tenkt på - det kan jo være at en celle i batteriet har kortsluttet, og at det ikke er noe galt med dynamoen i det hele tatt... Tajm vill sjåvv!
Har levert den til Triconor nå, og han kom jo med et tips jeg selvfølgelig burde tenkt på - det kan jo være at en celle i batteriet har kortsluttet, og at det ikke er noe galt med dynamoen i det hele tatt... Tajm vill sjåvv!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
-
- Posts: 68
- Joined: 26 Oct 2011 14:16
Re: Elise S1, 1998
Sett inn varmeskjold mellom dynamo og eksos, finnes på EP
When in doubt, flat out!
Elise S1, 1998
Joda... Men se på bildet - både oljefilter og rør til kjølevæske er jo mye nærmere manifold, og skulle virkelig slitt med så mye varme. Skulle man tro..,?
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Hmf. Da har jeg hentet Dynamoen på Triconor etter at de har hatt den i tre uker. Uten å ha sett på den en gang. De bare antar at det er noe uopprettelig/dyrt feil med den, og tilbyr meg en ny til 3900 + mva. Jaja, det minste skulle de ikke ha noe for det tipset. Så da er det vel eliseshop neste.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no