Det er mye grus og greier, så lange turer i mye trafikk er ikke å anbefale endaseight wrote:Høres hyggelig ut det ja!
Men hvordan er det steinsprut om dagen?
The begynner å klø etter å ta den nye bilen min ut på veien , men jeg har ikke lyst å ødelegge lakk og vinduer med det første.
inge wrote:Så bra!
Var foresten ut og luftet min gule i går, med svoger Ola i passasjersetet. Det var morro og store guttene det
Elise S1, 1998
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Kjørte faktisk åpent til Fredrikstad på søndaginge wrote:Så bra!webmaster wrote:Da er ny garasjeplass til Elise'n i orden, og flytting skjer relativt raskt. Ser ut som om det kan bli garasje på egen tomt i løpet av sommeren også.
Var foresten ut og luftet min gule i går, med svoger Ola i passasjersetet. Det var morro og store guttene det
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Nå har kjølevæskelukten tilsynelatende åpenbart sin kilde, og 'heldigvis' ser det ut til å være varmeapparatregisteret. Nytt er innkjøpt, og blir forhåpentlig montert ganske snart, så blir jeg kanskje kvitt tåka på frontruta...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Uff. Håper jobben er greiere enn på de fleste andre biler. Det ligger en how-to på nettet for skifte av diverse varmeapparat-saker på min gamle, røde. Der står det bl.a. følgende:
" ... then, with your third arm ..."
Og alt skal selvfølgelig utføres, som Øystein Sunde sang, med beina opp og huet ned.
Lykke til!
" ... then, with your third arm ..."
Og alt skal selvfølgelig utføres, som Øystein Sunde sang, med beina opp og huet ned.
Lykke til!
Det ble en tid spøkt med at de fleste ansatte på Lotusfabrikken var van-skapte;
Ên relativt normal arm, mens den andre var lang, tynn, og hadde minst 8-10 ledd for å komme til overalt.
Etter å ha gått over et par eldre Lotuser må jeg si meg tilbøyelig til å være enig; normalt bygde mennesker har lite å gjøre i trange krinker og kroker i en gammal Lotus....
Ikke det at det er så veldig mye bedre i Marcos'en, da....
Ên relativt normal arm, mens den andre var lang, tynn, og hadde minst 8-10 ledd for å komme til overalt.
Etter å ha gått over et par eldre Lotuser må jeg si meg tilbøyelig til å være enig; normalt bygde mennesker har lite å gjøre i trange krinker og kroker i en gammal Lotus....
Ikke det at det er så veldig mye bedre i Marcos'en, da....
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Da har Elise'n vært hos dåktorn, og nytt varmeapparat er montert. Det gamle lakk, som dåktorn sa det, som en sil. Samtidig ble ny viftestyring montert, som slår inn kjøleviftene på rundt 87 grader.
Fraværet av kjølevæskeduft på turen hjem i dag var påtagelig.
(Alfheim, skal du ha penger, ell?)
Fraværet av kjølevæskeduft på turen hjem i dag var påtagelig.
(Alfheim, skal du ha penger, ell?)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Shorts har faktisk bare vært på et par ganger hittil i år... ...og før det kommer for mange kommentarer; resten har jeg stort sett hatt bukse på!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
-
- Posts: 141
- Joined: 09 May 2005 21:10
Så brawebmaster wrote:Da har Elise'n vært hos dåktorn, og nytt varmeapparat er montert. Det gamle lakk, som dåktorn sa det, som en sil. Samtidig ble ny viftestyring montert, som slår inn kjøleviftene på rundt 87 grader.
Fraværet av kjølevæskeduft på turen hjem i dag var påtagelig.
(Alfheim, skal du ha penger, ell?)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Ny tetningslist rundt bakvinduet montert (dvs. på bildet er den gamle fjernet og den nye ikke montert enda...):
Elise'n var ganske kul uten bakvindu faktisk:
Elise'n var ganske kul uten bakvindu faktisk:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Etter 4 år med Elise klarte jeg omsider å få av den (&%/&# myntkoppen:
...og se hva jeg fant nede i kanalen på høyre side...:
Yeah!!! :p
Endelig noen ulyder mindre!
...og se hva jeg fant nede i kanalen på høyre side...:
Yeah!!! :p
Endelig noen ulyder mindre!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no