Elise S1, 1998

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Elise S1, 1998

Post by NoBrain »

webmaster wrote:Image
Jeg fikk tauekrokene jeg bestilte fra Eliseparts i går. Jeg bestilte MSA tauekroker og ble litt sjokkert når jeg så hvor store de faktisk var :shock: På bildene så ser de jo så små og søte ut :lol:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

De er ganske heftige, ja - men jeg synes de passet bra! ;-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Elise S1, 1998

Post by inge »

webmaster wrote:De er ganske heftige, ja - men jeg synes de passet bra! ;-)
Enig :-)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Elise S1, 1998

Post by Iceman »

Er den tauekroken bare festet med en skrue? det så litt lite ut.
Elles så var den jo fin.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Bare en skrue ja, men en solid sådan. Men noe særlig til røsking tror jeg neppe den tåler.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Da var'n jammen EU-godkjent også! Ny prøvetur i dag, alt virker veldig bra. :-) Så nå setter jeg snart kursen mot dagens utemøte, Hydrolift!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Fikk det for meg at jeg skulle prøve å få på plass noe som kan gi lyd fra seg i kupéen (i tillegg til de vanlige (u)lydene fra bilen) før Ringenturen i mai, så i dag har jeg spadd ut den gamle Sony'en som ikke virket i det hele tatt lenger og de originale Alpine-høyttalerne. Inn har det kommet en diskret Pioneer-spiller (til hele 399,- fra Elkjøp) og et par Pioneer høyttalere med litt mere lyd i enn de gamle. Underveis fant jeg også ut hvorfor det ikke var lyd i hele tatt i den høyre kanalen - en godt klemt ledning og derav kortslutning var løsningen der. :-) Min egen feil fra tidligere eskapader naturligvis...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Sånn ser det ut når man (i hvert fall jeg) installerer stereoanlegg i Elise:

Image
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Vært ute og testet ContourHD-kameraet mitt i dag. Dette er plassert på en svært utakknemlig plass...:-)

Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Regner med at jeg ikke var alene om å feire dagen i går...:

Image

Image
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Elise S1, 1998

Post by rayb »

webmaster wrote:Regner med at jeg ikke var alene om å feire dagen i går...:
Hæ? Skjønner ikkeno(tm)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Ser du ikke at det mangler noe på bildene? :twisted:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Elise S1, 1998

Post by rayb »

webmaster wrote:Ser du ikke at det mangler noe på bildene? :twisted:
Ah, merker... Må få se å tatt av min egne også, men har en arbeidsgiver som driver og forlanger at jeg skal jobbe bare fordi de betaler meg lønn(!).
får se hva jeg rekker til helga.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Elise S1, 1998

Post by hmhaga »

Savner en rapport på resultatet av portingen. :D
Ble det mer turtallsvilje og mer hester? Mistet bunndrag? Har du fått kontrollert AFR/blandingsforhold?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Bilen drar hele registeret opp til turtallssperra nå, det gjorde den IKKE før. :) Har også høyere topphastighet på langsiden på Rudskogen, men har jo ikke noe tall på rulle hverken før eller etter. Men noe har skjedd. :-) En annen ting er at motoren nå plutselig minner meg om den jeg har i MR2'en (dvs lyden i MR2'en er BETYDELIG finere), for rundt 3-4000 rpm begynner den å dra merkbart bedre. Bunndraget som sådan virker definitivt ikke dårligere, og i tillegg drar den altså betydelig hardere fra 3-4000 rpm. AFR/blandingsforhold skulle det ikke være nødvendig å gjøre noe med så lenge man brukte standard kammer.

Skal bli morsomt å en dag få satt in andre kammer...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply