Jeg fikk tauekrokene jeg bestilte fra Eliseparts i går. Jeg bestilte MSA tauekroker og ble litt sjokkert når jeg så hvor store de faktisk var På bildene så ser de jo så små og søte utwebmaster wrote:
Elise S1, 1998
Re: Elise S1, 1998
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Elise S1, 1998
De er ganske heftige, ja - men jeg synes de passet bra!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Enigwebmaster wrote:De er ganske heftige, ja - men jeg synes de passet bra!
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Elise S1, 1998
Er den tauekroken bare festet med en skrue? det så litt lite ut.
Elles så var den jo fin.
Elles så var den jo fin.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Elise S1, 1998
Bare en skrue ja, men en solid sådan. Men noe særlig til røsking tror jeg neppe den tåler.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Da var'n jammen EU-godkjent også! Ny prøvetur i dag, alt virker veldig bra. Så nå setter jeg snart kursen mot dagens utemøte, Hydrolift!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Fikk det for meg at jeg skulle prøve å få på plass noe som kan gi lyd fra seg i kupéen (i tillegg til de vanlige (u)lydene fra bilen) før Ringenturen i mai, så i dag har jeg spadd ut den gamle Sony'en som ikke virket i det hele tatt lenger og de originale Alpine-høyttalerne. Inn har det kommet en diskret Pioneer-spiller (til hele 399,- fra Elkjøp) og et par Pioneer høyttalere med litt mere lyd i enn de gamle. Underveis fant jeg også ut hvorfor det ikke var lyd i hele tatt i den høyre kanalen - en godt klemt ledning og derav kortslutning var løsningen der. Min egen feil fra tidligere eskapader naturligvis...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Sånn ser det ut når man (i hvert fall jeg) installerer stereoanlegg i Elise:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Vært ute og testet ContourHD-kameraet mitt i dag. Dette er plassert på en svært utakknemlig plass...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Regner med at jeg ikke var alene om å feire dagen i går...:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Elise S1, 1998
Hæ? Skjønner ikkeno(tm)webmaster wrote:Regner med at jeg ikke var alene om å feire dagen i går...:
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Elise S1, 1998
Ser du ikke at det mangler noe på bildene?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Ah, merker... Må få se å tatt av min egne også, men har en arbeidsgiver som driver og forlanger at jeg skal jobbe bare fordi de betaler meg lønn(!).webmaster wrote:Ser du ikke at det mangler noe på bildene?
får se hva jeg rekker til helga.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Elise S1, 1998
Savner en rapport på resultatet av portingen.
Ble det mer turtallsvilje og mer hester? Mistet bunndrag? Har du fått kontrollert AFR/blandingsforhold?
Ble det mer turtallsvilje og mer hester? Mistet bunndrag? Har du fått kontrollert AFR/blandingsforhold?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Elise S1, 1998
Bilen drar hele registeret opp til turtallssperra nå, det gjorde den IKKE før. Har også høyere topphastighet på langsiden på Rudskogen, men har jo ikke noe tall på rulle hverken før eller etter. Men noe har skjedd. En annen ting er at motoren nå plutselig minner meg om den jeg har i MR2'en (dvs lyden i MR2'en er BETYDELIG finere), for rundt 3-4000 rpm begynner den å dra merkbart bedre. Bunndraget som sådan virker definitivt ikke dårligere, og i tillegg drar den altså betydelig hardere fra 3-4000 rpm. AFR/blandingsforhold skulle det ikke være nødvendig å gjøre noe med så lenge man brukte standard kammer.
Skal bli morsomt å en dag få satt in andre kammer...
Skal bli morsomt å en dag få satt in andre kammer...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no