Elise S1, 1998

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Da har jeg hentet 1 reparert og 1 ikke-reparert dynamo. Den originale var regulatoren gåen på, så den er byttet og er i orden. Den dynamoen som er litt over året gammel hadde en vikling og noe annet småtteri røket på, så den tror jeg jeg skal krangle litt med Eliseparts om.

T.o. er visst dynamoen til K-serie samme dynamoen som brukes på en del av A-klassemodellene til Mercedes.

Fikk forresten tips fra Espen i går om at det ikke var helt uvanlig at regulatorer kan ryke hvis de blir liggende på hylla en stund, noe med noen kontakter som setter seg e.l.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Da var Elisen friskmeldt, original dynamo montert, alt OK. :-)

For sikkerhets skyld har jeg lagt opp en slange for ekstra lufttilførsel til dynamoen.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Shiftlight montert. :-)

Image
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by hagenisse »

Kult. Drar den så friskt på slutten at det er vanskelig å få med seg når du må gire? :mrgreen:
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Njaei, det er vel mer at den nå drar relativt uanstrengt opp til sperra, og jeg bør gire et stykke før det for å få mest ut av motoren. I tillegg klarer jeg ikke å høre på denne motoren hvor høyt turtallet er. På MR2en klarer jeg fint å gire rett før sperra bare på hørsel. :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by hagenisse »

Ganske lik slik min var tidligere da? Dro jo til sperra, men ikke mye vits..

Image
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by ElViz »

OI!§ :shock: Her har det skjedd ting ser jeg. Nå er vel ikke langsidene på Skogen kjedelige lenger 8)
Hva er det du har gjort?
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by hagenisse »

Har begynt fylle 98 oktan. :wink:

Skal ikke ødelegge tråden om den gule elisen, men jeg kan vel si at jeg har fått bekreftet noe jeg har mistenkt hele tiden. Mer effekt gjør ikke kjøringen det spor morsommere. Strekkene tar bare kortere tid, det er alt. Dog har mer effekt en enorm forskjell når det er andre folk på banen.. forbikjøringer er enklere nå.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

hagenisse wrote:Har begynt fylle 98 oktan. :wink:

Skal ikke ødelegge tråden om den gule elisen, men jeg kan vel si at jeg har fått bekreftet noe jeg har mistenkt hele tiden. Mer effekt gjør ikke kjøringen det spor morsommere. Strekkene tar bare kortere tid, det er alt. Dog har mer effekt en enorm forskjell når det er andre folk på banen.. forbikjøringer er enklere nå.
Jeg siterer bare deg fra en tidligere post, jeg...:
hagenisse wrote:Hva? skal alle drive med masse effekt nå eller?
:twisted: Men vi vil gjerne vite mer om hva du har gjort, i en annen tråd! :)

Litt mer kvalitetstid i garasjen - disse har sett bedre dager (fra eliseparts.com, alt for tynne og tåler ikke steinsprut):

Image

Fjernet:

Image

Nye, denne gang fra elise-shop.com montert - disse er laget av et betydelig seigere materiale, håper de tåler et hardt liv:

Image

Som de observante av dere allerede har fått med dere har det også blitt montert side-scoops, antar at disse skyfler bøttevis med luft inn til motoren slik at kompressor ikke er nødvendig :twisted: , og masse kjøling til dynamoen:

Image

Image

Image

Image

Alltid like moro med bil på bukker bare på ene siden:

Image

Har også tatt av R-hjulene, skal ikke på bane på en stund og nå er det vel 6 år siden sist Hankook-dekkene var i kontakt med asfalt...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by hagenisse »

Kult med side-scops!

Men ikke på bane på en stund? Hva? Er jo kjøring snart jo :)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

'Snart' er relativt...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

I dag har jeg lagt ned litt tid i å lade batteriet på Elisen. Nei, ikke ved hjelp av batterilader - men et par timer på snirklete veier i strålende sommersol - ahhhh... :D
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
alfheim
Posts: 636
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Elise S1, 1998

Post by alfheim »

Gratulerer.

jeg har begynt å oppdage at jo flere biler man har, jo mindre får man kjørt :-)
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Joooda, jeg har kjørt både Mini, MR2 og Elise i helga. Gikk så fint atte. Kjører t.o.m. Mini i dag. :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Elise S1, 1998

Post by webmaster »

Ble tid til litt kvalitetstid i garasjen i kveld - har hatt en ulyd i forstilling en stund nå, og etter litt røsking og riving der framme ble det avdekket at den irriterende klunkelyden kom fra stabstaget.

Etter demontering og rengjøring av foringer og stag ble foringene satt inn med en ny runde fett, og det hele montert tilbake. Siden det ble konsumert litt brun drikke underveis blir prøveturen utsatt til i morgen, men det var i alle fall tyst fra forstillingen når bilen ble senket ned fra jekken igjen. :D
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply