hum... og tallene bak regnestykket er?henning wrote:Bare 8 år igjen til veteranwebmaster wrote:Nei, go'bilen blir nok ikke solgt.
MR2, 1987
Henning har aldri vært god i matte...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Trond-Willy Larsen
- Posts: 66
- Joined: 03 Mar 2003 23:46
- Location: Hokksund
- Contact:
Det er vel 30 år som er grensen for veteran
Min 88 står på Minnesund der den skal få gjennomført rustreparasjoner.
Drømmen er en dag å få den opplakkert svart (bokstavelig talt).
Så lenge jeg klarer å få tatt rusten etterhvert samt får den igjennom
EU kontroll annenhvert år så blir det vel ei råd både med
opplakkering og andre teknologiske forbedringer
Dere får ha godt nyttår alle sammen så ses vi vel på en klubbkveld
etterhvert
Min 88 står på Minnesund der den skal få gjennomført rustreparasjoner.
Drømmen er en dag å få den opplakkert svart (bokstavelig talt).
Så lenge jeg klarer å få tatt rusten etterhvert samt får den igjennom
EU kontroll annenhvert år så blir det vel ei råd både med
opplakkering og andre teknologiske forbedringer
Dere får ha godt nyttår alle sammen så ses vi vel på en klubbkveld
etterhvert
Trond-Willy Larsen mr2mk1 88-mod.
Da var'e den 20. sesongen for MR2'en, luftet den i kveld:
Herrrrlig....
Men skvatt litt når jeg startet den for første gang i år nå i kveld, hele motorrommet var plutselig fullt med røyk! Etter lettere panikk og avkobling av batteri og slikt tror jeg jeg har funnet ut at det omsider er sprekken i manifolden som har blitt stor nok til å bli ekkel å ha med å gjøre. Det, sammen med at jeg ikke har startet bilen noen ganger i løpet av vinteren som jeg har gjort tidligere, har sikker gjort at noe olje har blitt liggende og blitt fyrt opp, og funnet veien ut gjennom sprekken i manifolden. Når det blir vamt nok tettes sprekken virker det som, men en ny manifold er nok på sin plass.
Herrrrlig....
Men skvatt litt når jeg startet den for første gang i år nå i kveld, hele motorrommet var plutselig fullt med røyk! Etter lettere panikk og avkobling av batteri og slikt tror jeg jeg har funnet ut at det omsider er sprekken i manifolden som har blitt stor nok til å bli ekkel å ha med å gjøre. Det, sammen med at jeg ikke har startet bilen noen ganger i løpet av vinteren som jeg har gjort tidligere, har sikker gjort at noe olje har blitt liggende og blitt fyrt opp, og funnet veien ut gjennom sprekken i manifolden. Når det blir vamt nok tettes sprekken virker det som, men en ny manifold er nok på sin plass.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Trond-Willy Larsen wrote:Det er vel 30 år som er grensen for veterane
Ikke for å være prikete, men biler i denne aldersgruppen vil aldri bli veteran.
Iflg FIVA (det internasjonale bilforbundet) er en veteran et kjøretøy som er produsert før 1.1.1920.
Et kjøretøy eldre enn 30 år blir i Norge feilaktig kalt for veteran.
I praksis er disse kjøretøyene (relativt) avgiftsfrie, og kan gi gunstig forsikring via klubben og LMK.
Men veteran? Aldri.
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Hehe, ikke bare meg som har tenkt ut Kjeller flyplass med Starfighter'n som en perfekt fotoomgivelse
Blir en tur dit i løpet av våren
Blir en tur dit i løpet av våren
Livet er for kort for kjedelige biler!
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
Da var den EU-godkjent nok en gang, eneste anmerkning var en pære som ikke virket (som de ikke gadd å notere på skjemaet) samt denne uttalelsen da de tittet under bilen - "ja, her var det meste som nytt, ja..."
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Gratulererwebmaster wrote:Da var den EU-godkjent nok en gang, eneste anmerkning var en pære som ikke virket (som de ikke gadd å notere på skjemaet) samt denne uttalelsen da de tittet under bilen - "ja, her var det meste som nytt, ja..."
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Ikke værst....Jeg kom igjennom med min smertefritt i fjor også. Eneste de noterte var varseltrekanten de ikke fant. Så de sjekka ikke bagaasjerommet med andre ord
Livet er for kort for kjedelige biler!
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Takk, takk - er klar som et egg til søndag!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
1996:
2008 - samme bil, samme sted, samme eier:
1996:
2008 - samme bil, samme sted, samme eier:
;-D
(Eivind Andersen tok bildene fra 1996!)
...og etter at fotoshoot'en var over i kveld måtte hr. Innset ha hjelp fra to lattermilde politibetjenter med å få låst opp porten...:
2008 - samme bil, samme sted, samme eier:
1996:
2008 - samme bil, samme sted, samme eier:
;-D
(Eivind Andersen tok bildene fra 1996!)
...og etter at fotoshoot'en var over i kveld måtte hr. Innset ha hjelp fra to lattermilde politibetjenter med å få låst opp porten...:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no