MR2, 1987
Re: MR2, 1987
Det skal du ikke se bort fra. Tro hva den sier når jeg tar ut bøttesetet og setter tilbake det originale førersetet?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: MR2, 1987
Så du har offisielt bestemt at den skal få en verdig, lat pensjonisttilværelse?webmaster wrote:Tro hva den sier når jeg tar ut bøttesetet og setter tilbake det originale førersetet?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: MR2, 1987
Nja... Ikke helt, men den brukes jo ikke så veeeldig mye på bane lenger.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: MR2, 1987
Har blitt litt lite tid i garasjen i det siste, men fikk litt kvalitetstid med bilene i dag.
Har fått fylt opp 9 liter kjølevæske, da mangler det bare 3.4 liter før det er fullt...her er lufteslangene foran:
...og tett ser det også ut til å være:
Vasken har gitt resultater, og kamreimdekslene er klare til montering:
2 av 3 deksler montert, sammen med hjul til vannpumpe, veivakselhjul i alu og dynamo med ny reim:
Har fått tak i litt annet også, via ebay fikk jeg tak i ny omramming til stereo, kostet meg et snaut pund, pluss 6 pund i frakt.
På besøket til Ski Motorverksted sist medlemsmøte fikk jeg lov av Tom til å leke meg med glassblåserutstyret han har der - da fikk det andre settet med kamdeksler gjennomgå:
Ellers går tiden med til 'waiting for parts'. Ironisk at selv med japansk bil går man og venter på deler fra England...
Har fått fylt opp 9 liter kjølevæske, da mangler det bare 3.4 liter før det er fullt...her er lufteslangene foran:
...og tett ser det også ut til å være:
Vasken har gitt resultater, og kamreimdekslene er klare til montering:
2 av 3 deksler montert, sammen med hjul til vannpumpe, veivakselhjul i alu og dynamo med ny reim:
Har fått tak i litt annet også, via ebay fikk jeg tak i ny omramming til stereo, kostet meg et snaut pund, pluss 6 pund i frakt.
På besøket til Ski Motorverksted sist medlemsmøte fikk jeg lov av Tom til å leke meg med glassblåserutstyret han har der - da fikk det andre settet med kamdeksler gjennomgå:
Ellers går tiden med til 'waiting for parts'. Ironisk at selv med japansk bil går man og venter på deler fra England...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: MR2, 1987
Det gjør man om man har enkelte italienske merker også, uansett hvor i verden eieren bor. Merkelig fenomenwebmaster wrote:Ellers går tiden med til 'waiting for parts'. Ironisk at selv med japansk bil går man og venter på deler fra England...
Godt jobba forresten! Dette med glassblåsing så jo spennende ut, og pent ble det.
Re: MR2, 1987
Har fått på plass øvre kamdeksel, resten av vannrør og ekspansjonstank. Mangler å få dratt til veivhjulet med riktig moment.
Fikler med kjørelys foran, vil ha det tilbake til slik det var originalt. Har tatt vare på de som satt der for maaange år siden:
Demonterte festene på dem, samt festene som sitter under fangeren. Etter litt bakepulverblåsing så de slik ut:
Tok samtidig batterifestet en runde:
Klar i lakkboksen
Og ferdig lakket:
Ved nærmere inspeksjon trengte også vindusviskerarmene en runde med lakk:
Leter fremdeles etter noen nye lykter, nærmeste jeg har funnet så langt er disse (på BilXtra), men jeg skulle gjerne hatt dem litt mindre:
Fikler med kjørelys foran, vil ha det tilbake til slik det var originalt. Har tatt vare på de som satt der for maaange år siden:
Demonterte festene på dem, samt festene som sitter under fangeren. Etter litt bakepulverblåsing så de slik ut:
Tok samtidig batterifestet en runde:
Klar i lakkboksen
Og ferdig lakket:
Ved nærmere inspeksjon trengte også vindusviskerarmene en runde med lakk:
Leter fremdeles etter noen nye lykter, nærmeste jeg har funnet så langt er disse (på BilXtra), men jeg skulle gjerne hatt dem litt mindre:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
-
- Posts: 14
- Joined: 27 Oct 2009 12:19
Re: MR2, 1987
Måtte du lakkere vidusviskerarmene? Jeg mener vi gjorde det når vi lakkerte bilen, og det er da ikke så lenge siden
Re: MR2, 1987
Nei, det er utrolig hvordan 18 år flyr av gårde...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: MR2, 1987
tell me about it....webmaster wrote:Nei, det er utrolig hvordan 18 år flyr av gårde...
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: MR2, 1987
...eller 50, men det er nå en annen sak.
Skal vi sjå, det har blitt gjort litt mer siden sist oppdatering. Her er de originale ekstralysene montert (de gule i bakgrunnen skal altså bort):
Ganske digre og dominerende greier. Men, jeg fant faktisk noen mindre på Torshov som jeg kjøpte, en ny til venstre, original til høyre:
Men hva er det de tenkte når de konstruerte dette, det er jo umulig å få plass til noe som helst for å skru dem fast!
Ah...nå skjønner jeg:
Jaja, vi som har engelske biler i garasjen fra før vet jo at man må kunne finne ut av alternativer til engelskmennenes viderverdigheter, så løsningen ble innvendige sekskantskruer:
Nye lykter montert:
Så var det å fjerne de latterlige hornene Toyota spanderte på disse bilene og montere disse:
Nylakkerte vindusviskerarmer med nye viskerblader er også på plass:
Jeg gjorde også alvor av tidligere nevnte trussel om å fjerne stol og sette tilbake den originale:
Synes det ble fint, jeg
Så fikk jeg montert litt bling som jeg har hatt liggende på hylla i mange år (!) - kjøpte de fra UK en gang i tiden:
...og her er det som står på planen for i morgen:
Dvs noen interiørdetaljer, gjenoppbygget fordeler med ny rotor og fordelerlokk, og nye lagre (bearings) til gearoverføring fra SBits - sistnevnte også noe jeg har hatt liggende på hylla i årevis men som jeg aldri har fått montert.
Nå ser det ut til at jeg kanskje får noen flere deler fra UK snart, så kanskje jeg kan få startet bilen igjen om ikke lenge.
Skal vi sjå, det har blitt gjort litt mer siden sist oppdatering. Her er de originale ekstralysene montert (de gule i bakgrunnen skal altså bort):
Ganske digre og dominerende greier. Men, jeg fant faktisk noen mindre på Torshov som jeg kjøpte, en ny til venstre, original til høyre:
Men hva er det de tenkte når de konstruerte dette, det er jo umulig å få plass til noe som helst for å skru dem fast!
Ah...nå skjønner jeg:
Jaja, vi som har engelske biler i garasjen fra før vet jo at man må kunne finne ut av alternativer til engelskmennenes viderverdigheter, så løsningen ble innvendige sekskantskruer:
Nye lykter montert:
Så var det å fjerne de latterlige hornene Toyota spanderte på disse bilene og montere disse:
Nylakkerte vindusviskerarmer med nye viskerblader er også på plass:
Jeg gjorde også alvor av tidligere nevnte trussel om å fjerne stol og sette tilbake den originale:
Synes det ble fint, jeg
Så fikk jeg montert litt bling som jeg har hatt liggende på hylla i mange år (!) - kjøpte de fra UK en gang i tiden:
...og her er det som står på planen for i morgen:
Dvs noen interiørdetaljer, gjenoppbygget fordeler med ny rotor og fordelerlokk, og nye lagre (bearings) til gearoverføring fra SBits - sistnevnte også noe jeg har hatt liggende på hylla i årevis men som jeg aldri har fått montert.
Nå ser det ut til at jeg kanskje får noen flere deler fra UK snart, så kanskje jeg kan få startet bilen igjen om ikke lenge.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: MR2, 1987
Back to basic blur ikke feel
Morro å ha et skikkelig sted å mekke skjønner jeg
Morro å ha et skikkelig sted å mekke skjønner jeg
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: MR2, 1987
Absolutt.
Kom litt sent i gang i går, så fikk ikke gjort alt, men noe ble da gjort.
Nye biter til giroverføring montert - her er gamle:
Ny til venstre, gammel til høyre:
Ferdig montert på begge kabler:
Skrudd på fordeler, rotor, lokk og satt på pluggledninger igjen:
Har aldri timet en motor før, så det skal bli interessant...
Kom litt sent i gang i går, så fikk ikke gjort alt, men noe ble da gjort.
Nye biter til giroverføring montert - her er gamle:
Ny til venstre, gammel til høyre:
Ferdig montert på begge kabler:
Skrudd på fordeler, rotor, lokk og satt på pluggledninger igjen:
Har aldri timet en motor før, så det skal bli interessant...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: MR2, 1987
Da har jeg fått manifold og litt annet stash fra England, så nå blir det snart montering igjen.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: MR2, 1987
Ting tar tid...denne gangen p.g.a. dette.
Men mandag kveld fikk jeg montert manifold (med heat-wrap), byttet oljefilter og helt på ny olje, så da nærmer det seg oppstart og timing. Men først skal jeg på Ringen en tur.
Men mandag kveld fikk jeg montert manifold (med heat-wrap), byttet oljefilter og helt på ny olje, så da nærmer det seg oppstart og timing. Men først skal jeg på Ringen en tur.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: MR2, 1987
Det var en nervøs stemning da jeg vred om nøkkelen i går kveld... Hadde byttet kjølevæske så pri 1 var å få luftet den og toppet opp, men for å få til det måtte jeg jo få motoren varm. Og med en demontert/remontert fordeler og ikke justert tenning kunne jo det bli en utfordring. Men den startet opp fint som bare det, gikk litt urent, men ikke så galt. Kjølevæskenivået var fint, og timing av tenning var slett ikke vanskelig - så nå går den fint! Kanskje det blir bil til Vårmønstringen likevel?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no