2002 Lotus Elise S2
Lavt og hardt, just the way we like it...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Fikk kosepakke på døren i dag..
Denne logoen så jo kjent ut... Så denna måtte bare åpnes...
Jaggu fant jeg ikke et par bakdempere til Elisen der...
... De gamle denperne ligger vedsiden av som referanse.
Etter jeg fikk rotet litt til i kosepakken så fant jeg mere deler, jaggu fant jeg et par framdempre og..
Her og la jeg de gamle gule som referanse ved siden av...
Måtte jo prøve å så de på, ikke noen stor jobb for meg akkurat som satt der å kåle litt for meg selv...
FIkk bakdemprene på plass, og den var ikke for lang gitt...
Så bilen er nå kjørbar selv om den står på bukk nå, det har ikke bilen vært siden 2004..
Jeg ble fornøud med mine nye skreddersydde dempere ifra den lille øya midt i den store dammen, sånn circka..
Så kom hjulene på foran mens iblen stod på bukk, og det var jammen med passelig med klarering ifra dekket til skjermkanten og gitt
Får inn pekefinger og langefingern, det er passelig tror jeg.. Blir spenndne å slippe den ned på bakken i morgen, må bare skifte litt olje og slikt først så er den klar for en 4hjulskontroll og bil-sessongen 2010.
Ha en hyggelig aften vidre dere.
Denne logoen så jo kjent ut... Så denna måtte bare åpnes...
Jaggu fant jeg ikke et par bakdempere til Elisen der...
... De gamle denperne ligger vedsiden av som referanse.
Etter jeg fikk rotet litt til i kosepakken så fant jeg mere deler, jaggu fant jeg et par framdempre og..
Her og la jeg de gamle gule som referanse ved siden av...
Måtte jo prøve å så de på, ikke noen stor jobb for meg akkurat som satt der å kåle litt for meg selv...
FIkk bakdemprene på plass, og den var ikke for lang gitt...
Så bilen er nå kjørbar selv om den står på bukk nå, det har ikke bilen vært siden 2004..
Jeg ble fornøud med mine nye skreddersydde dempere ifra den lille øya midt i den store dammen, sånn circka..
Så kom hjulene på foran mens iblen stod på bukk, og det var jammen med passelig med klarering ifra dekket til skjermkanten og gitt
Får inn pekefinger og langefingern, det er passelig tror jeg.. Blir spenndne å slippe den ned på bakken i morgen, må bare skifte litt olje og slikt først så er den klar for en 4hjulskontroll og bil-sessongen 2010.
Ha en hyggelig aften vidre dere.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
nå ble den så lav at toyoene tar litt borti innerskjermen.. hihi... Skal prøve å ta noen bra bilder senere idag.. så jeg hevern nesten 10mm senere i dag, etter jeg har fått tatt noen sikkelige bilder, dog har ikke fotokamera, blir bare mobilkamera (gamle casioen ifra 2003 døde helt for meg etter sist jul, tror det ble for lite bilbilder og for mye familiebilder for det...)
Men dæven den ser beintøff ut nå som man fikk mer "normal" høyde på den.
Men dæven den ser beintøff ut nå som man fikk mer "normal" høyde på den.
Merket at r-dekk ikke har noe på snø å gjøre.. sliter med feste, det fines ikke.. heheOM noen vil kjøpe nyoverhalte øhlins til s1 elise så kan de si ifra.
Jeg har ikke behov for de demperne mer, da der er for lange for min bil, men de passer stock elise s2 ganske bra med eliseparts top mounts noe osm medfølger om noen vil ha de.
Raske fakta:
de ble overhalt sist i høst, med 200mm fjærer framfor 240mm, 57nm/mm (ca 325lbs/inch) foran og 85nm/mm (ca 480lbs/inch).
Lengden på demperne er tilnærmet demperns orginal lengde, bakdemperne kan ha noe avvik pga andre "festeøyer" men de orginale medfølger.
Andre fjærer medfølger også.
Stock Øhlins:
Foran Øhlins (lengde 365mm / slag 108mm) 200lbs/inch (35nm/mm 240mm fjør)
Bak Øhlins (lengde 384mm / slag 106mm) 343lbs/inch (60nm/mm 240mm fjør)
Demperne har rullet ca 25k km, men totalt nyoverhalt i fjor høst.
Grunnen til at de ikke passer min bil mer er pga drivakslenen som tok borti ett av de extra motorfestene en må ha på den motoren jeg har.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Må ærlig talt si nå ser'n grym ut...
Men skal heve fronten ca 10mm foran og la den være som den er bak målte bakkeklareringa bak til 125mm. Vil påstå at dette er mye bedre enn 170mm foran og 155mm bak som jeg hadde før.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Lotus som sleiker asfalten på denne måten ser helt riktig ut, spørsmålet er hvor anvendelig det er?
Det er jo på de svingete småveiene det er morsomt å kjøre Elise, men der er uheldigvis veistandarden ofte så dårlig at man sliter selv med originalt oppsett.
En del veistrekninger jeg har brukt som "SS1-etapper" med Impreza er helt ukjørbare med Elise
Det er jo på de svingete småveiene det er morsomt å kjøre Elise, men der er uheldigvis veistandarden ofte så dårlig at man sliter selv med originalt oppsett.
En del veistrekninger jeg har brukt som "SS1-etapper" med Impreza er helt ukjørbare med Elise
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Ser veldig snadder ut, men jeg ville vært forsiktig med å kjøre så lavt, ja. Men hvis du bare skal bruke den på bane er det jo bare transportetappene som kan være en utfordring.
Grattis!
Grattis!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
11.5kg orginaltank tom
35.1kg orginaltank+32l fuel (full tank)
7.0kg ny tank tom
42.4kg ny tank 48l+fuel (full tank) [+7,3kg]
46.8kg ny tank 52l+fuel (full tank) [+11.7kg]
I værste fall så blir ny vekt på bil 858-863kg.
Hva skal en handle først da tru...
eller
Koster ca det samme, men har råd til en ting nå etter 4hjulskontrollen og en ting til sent på sommeren.
Litt tyngre blir den og, har stor halonslukker som skal ligge baki..
Blir bare mer utfording å få ned vekta på den senere da.. (ty til drastiske tak, hehe)
35.1kg orginaltank+32l fuel (full tank)
7.0kg ny tank tom
42.4kg ny tank 48l+fuel (full tank) [+7,3kg]
46.8kg ny tank 52l+fuel (full tank) [+11.7kg]
I værste fall så blir ny vekt på bil 858-863kg.
Hva skal en handle først da tru...
eller
Koster ca det samme, men har råd til en ting nå etter 4hjulskontrollen og en ting til sent på sommeren.
Litt tyngre blir den og, har stor halonslukker som skal ligge baki..
Blir bare mer utfording å få ned vekta på den senere da.. (ty til drastiske tak, hehe)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Slik da er bilen kjørbar på norske veier .. ca 105mm bakkeklaring.
Slik det var så subbet dekkene borti baksiden av kjørelysa, ikke helt bra, hehe
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Tælahiv er gøyale saker, den dumpa så litt svær ut, så jeg hadde knapt 4kmt da jeg kjørte bort til den... men måtte snu å kjøre hjemmat, bilen ble besiret av en tælahiv-dump i går.. hehe
Skadene er ikke kritisk, litt svart gaffatape der gjør nytta si intill jeg får frontspitteren, da skal jeg sette på den, og lage en form av nedre del av fronten på nytt slik at den kan støpes opp på nytt, og så får man jo intrigert frontspitteren sikkelig og..
2 fluer i en smekk høres bra ut i huet mitt iallefall
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Bilde sier mer enn 1000 ord, bra digg vær ute i dag,, og Jeg er storflornøyd med nitron oppsettet, de takler dumper bedre enn de gamle demperne, og fikk attpå til litt mer grep foran i samme slengen.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
- Lotus Type-72
- Posts: 205
- Joined: 03 Mar 2003 14:46
- Location: Follo
Det ble kanskje litt lite bakkeklaring ?Shadow_iX wrote: Slik da er bilen kjørbar på norske veier .. ca 105mm bakkeklaring.
Det fine med et forum er at man kan lære av andres feil
Espen Alm
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS