03 Lotus Elise 111S Race Tech

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Tee_K
Posts: 3
Joined: 07 May 2018 07:13
Location: Skien

03 Lotus Elise 111S Race Tech

Post by Tee_K »

Hei,

Tenkte å starte en liten tråd på den nye bilen, så jeg har litt oversikt selv.

Denne bilen er tidligere eid av en kjenning her inne: silverwrx. Men er blitt noe oppgradert/forandret siden den gang.

Litt om bilen: Bilen er en 03 Lotus Elise 111S Race Tech med 1.8L 160hk Rover motor. Custom diffuser bak med Custom singel eksos fra "Arrow Performance". Justerbar motorsport vinge i Carbon, side vents i carbon og dashbord i carbon. Shortshift kit fra Eliseparts. Bygget om fra RHD til LHD. Removable steering wheel kit. Alpine anlegg (denne gang uten sub, heldigvis) med 4 høyttalere. Softtop er erstattet med Hardtop. Samt en liten "leppe" foran.

Bilen ble solgt ifbm dødsbo og jeg var innstilt på å kjøpe bilen uavhengig av tilstand. Dro selv rett fra sykehuset og til Jessheim for å hente bilen 8) .
Image

Ettersom bilen nesten ikke har blitt kjørt siden 2015, siden forrige eier ble alvorlig syk - har bilen stått mye og det bærer bilen litt preg av.
Girspaken satt jeg med i hånda etter et lite uskyldig pådrag på vei hjem fra kjøpet i Jessheim. Det var kun lyd i 2 høyttalere. Pedalene er løse og mye av interiøret er generelt løst og ikke skrudd fast. Samt at en ikke aner når siste oljeskifte ble utført da forrige eier antageligvis foretok service selv. En av reimene bør byttes grunnet ulyd når motor er kald. Lambda bør byttes da den går ujavnt på tomgang.

Noen av tingene har jeg allerede rettet på: Kjøp av ny Pioneer DEH-X7800DAB+, koblet om ledninger til høyttalere så det er lyd i alle 4. Nytt komplett shortshift kit fra Elise-Parts. Nytt Sparco L777 ratt.

Men leverer bilen til Francis i Cartech (Oslo) for en gjennomgang og stor service nå førstkommende søndag. Skal på Guttetur til Vestlandet med bilen om 2 uker, så kjekt at alt er på stell.

Bilder fra Annonse:

Image
Image
Image
Image
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: 03 Lotus Elise 111S Race Tech

Post by webmaster »

Grattis med ny bil :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: 03 Lotus Elise 111S Race Tech

Post by hmhaga »

Angrer på at jeg ikke kjøpte VVC da jeg kjøpte Elise. Beste årgangen Elise som er lage, høy effekt og lav vekt :D
Du har ikke vurdert å fjærne den vingen?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
Tee_K
Posts: 3
Joined: 07 May 2018 07:13
Location: Skien

Re: 03 Lotus Elise 111S Race Tech

Post by Tee_K »

webmaster wrote: 02 Jun 2018 21:23 Grattis med ny bil :)
Takk! :D
User avatar
Tee_K
Posts: 3
Joined: 07 May 2018 07:13
Location: Skien

Re: 03 Lotus Elise 111S Race Tech

Post by Tee_K »

hmhaga wrote: 03 Jun 2018 20:57 Angrer på at jeg ikke kjøpte VVC da jeg kjøpte Elise. Beste årgangen Elise som er lage, høy effekt og lav vekt :D
Du har ikke vurdert å fjærne den vingen?
Ja, god bil! Desidert den morsomste bilen jeg noen gang har hatt! Gleder meg til å prøve den på bane.

Fjerne vingen? :shock:

Aldri! Den skal være på til evig tid! Den vingen kombinert med hardtop gjør at denne bilen skiller seg litt ut, i mine øyne. :twisted:
Post Reply