Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Hei, jeg er veldig ny her i dette miljøet, men har jobbet hos blant annet Gatebil siden 2007 i pitlane.
Bilen.
Porsche 944 Turbo ( 951 )
1986 model.
Bildet i fra fjor høst:
Bilen har hatt et gammelt piggyback sprut ( Vitesseracing SMT6 )
349 hk på nav siden 2007.
Jeg har holdt på litt i vinter og her er vinterens mod liste.
Wiechers halvbur
Fjerning av baksete
Stilo WRC intercom ( for lange turer, til Nurburgring osv )
EMU Ecu master ( datasprut med nytt ledningsnett til motor )
8,5 og 10x17" felger som er pusset opp, de er montert med 235/45-17 og 255/40-17 Toyo R888
Modding av setebraketter ( må komme litt lengre ned )
Div lakk av deler.
Større oljekjøler + Aquasump
Pinout oversikt gammelt el-nett mot nytt.
Felger fra lakk og på bil. ( jobben er utført av Østfold felgteknikk)
Montering av bur.
Baksete jobb, dette skal trekkes og brukes til oppbevaring.
Det har også blitt lagt inn noe Vibromatter for å dempe resonans støy.
Planen for 2017 er å få kjørt masse og testet bilen før 2 uker i Alpene rundt og avslutning på Nurburgring og Oldtimer Grand prix.
Erik
Bilen.
Porsche 944 Turbo ( 951 )
1986 model.
Bildet i fra fjor høst:
Bilen har hatt et gammelt piggyback sprut ( Vitesseracing SMT6 )
349 hk på nav siden 2007.
Jeg har holdt på litt i vinter og her er vinterens mod liste.
Wiechers halvbur
Fjerning av baksete
Stilo WRC intercom ( for lange turer, til Nurburgring osv )
EMU Ecu master ( datasprut med nytt ledningsnett til motor )
8,5 og 10x17" felger som er pusset opp, de er montert med 235/45-17 og 255/40-17 Toyo R888
Modding av setebraketter ( må komme litt lengre ned )
Div lakk av deler.
Større oljekjøler + Aquasump
Pinout oversikt gammelt el-nett mot nytt.
Felger fra lakk og på bil. ( jobben er utført av Østfold felgteknikk)
Montering av bur.
Baksete jobb, dette skal trekkes og brukes til oppbevaring.
Det har også blitt lagt inn noe Vibromatter for å dempe resonans støy.
Planen for 2017 er å få kjørt masse og testet bilen før 2 uker i Alpene rundt og avslutning på Nurburgring og Oldtimer Grand prix.
Erik
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Velkommen !
Ses på Rudskogen
Ses på Rudskogen
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Velkommen
Drøyt 3 måneder til sesonstart, så det er ingen gunn til å somle
Drøyt 3 måneder til sesonstart, så det er ingen gunn til å somle
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
-
- Posts: 46
- Joined: 17 Nov 2016 21:08
- Location: Hønefoss
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Kule biler det der
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Det er helt sant tiden går fort.rayb wrote:Velkommen
Drøyt 3 måneder til sesonstart, så det er ingen gunn til å somle
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Etter litt vurdering opp og ned, så har jeg tatt av toppen for overhaling og porting.
Oljeforbruket i fjor var "litt" høyt, og det er greit å få orden på sånt
Oljeforbruket i fjor var "litt" høyt, og det er greit å få orden på sånt
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Da er toppen sendt til Race Lab for litt porting og overhaling
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Blir spennende, noe mer du skal gjøre mens ting er i biter?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Aqusump og større oljekjøler.
Og bytte girkasse, til en som er litt mer langbeint.
Og bytte girkasse, til en som er litt mer langbeint.
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Da er baksetet inne, neste steg er å trekke resten av interiøret bak.
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Et par oppdateringer:
Topp er tilbake og montert, noen deler er lakkert og shinet.
Camber juster fram ( -2,5)
Interiøret er ferdig bak.
Intercom er montert
BT kobling i fra Sprutet til Pad.
Topp er tilbake og montert, noen deler er lakkert og shinet.
Camber juster fram ( -2,5)
Interiøret er ferdig bak.
Intercom er montert
BT kobling i fra Sprutet til Pad.
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Snasen sveising der...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Oi, lenge siden uppdate, kjapp liste.
Fikk ferdig sprut, ledningsnett og bilen var kjørbar.
Oljeventilen + termostaten kilte seg, slik at råde 2 ikke fikk olje.... 300 meter... det var 2017..
Ny plan:
Blokk - er hos Cylmo for å få foringer
veiv - gamle ble lagt på hylla, ny er kjøpt inn.
Råder - h-profil er bestilt
stempler - blir bestilt når blokka er på plass i desember.
Turbo - gammel solgt til canada og en ny GTX3576r Gen 2 er bestilt.
Ellers er alle lagre, olje og vannpumpe kjøpt inn nytt.
Ny sachs Performance clutch
CCW 18" felger på vei fra usa ( blir 245/35-18 og 285/30-18 R-dekk )
Mål : 450-500 hk på nav.
neste vinters prosjekt ( viktig å ha planene klare )
BMW MK60 Teves ABS
Porsche 997 bremser 350x34 og 330x28 mm skiver
KW3
Splitter og justerbar vinge.
Fikk ferdig sprut, ledningsnett og bilen var kjørbar.
Oljeventilen + termostaten kilte seg, slik at råde 2 ikke fikk olje.... 300 meter... det var 2017..
Ny plan:
Blokk - er hos Cylmo for å få foringer
veiv - gamle ble lagt på hylla, ny er kjøpt inn.
Råder - h-profil er bestilt
stempler - blir bestilt når blokka er på plass i desember.
Turbo - gammel solgt til canada og en ny GTX3576r Gen 2 er bestilt.
Ellers er alle lagre, olje og vannpumpe kjøpt inn nytt.
Ny sachs Performance clutch
CCW 18" felger på vei fra usa ( blir 245/35-18 og 285/30-18 R-dekk )
Mål : 450-500 hk på nav.
neste vinters prosjekt ( viktig å ha planene klare )
BMW MK60 Teves ABS
Porsche 997 bremser 350x34 og 330x28 mm skiver
KW3
Splitter og justerbar vinge.
Re: Erik (ealoken) sin Porsche 944 Turbo
Det hørtes heftig ut!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no