Hei alle sammen,
Nytt medlem med ny sportsvogn. Jeg har egentlig vært mest MC mann, men kroppen har etterhvert protestert mer og mer mot MC i den sportslige enden av skalaen. Har endel kompisser som har kjøpt seg hobbybil, så jeg tenkte jeg måtte prøve det igjen (hadde Sierra Cosworth på tidlig 2000 tallet). Jeg er veldig glad i cabriolet og Mercedes, og har tidligere hatt en 500 SL. Denne gangen ville jeg ha noe som kan brukes på bane i ny og ned, og etter å ha kjørt en kamerats' Corvette C5 på Nürburgring og Rudskogen, fant jeg ut at en slik bil dekker mine behov for kombinasjonen av cab-cruising og sportslighet.
Valget falt derfor på en 98 modell C5 cab med 6-trinns manuell kasse. Den blir lettere modifisert disse dager med bl.a. Z06 dempere for trackday egenskaper. Bilen har gått ca 60' km og må kunne sies å være strøken. Tenkte jeg skulle ta en tur på bane godkjenningstreff førstkommende torsdag hvis været ikke er for jæ****.
Ellers er planen å ta en tur på 'Ringen' fra 4 - 8 mai for en liten gjeng. Er det andre som skal samtidig så kunne det vært hyggelig å treffes?
Kjetils Corvette C5
-
- Posts: 6
- Joined: 19 Feb 2016 18:15
Kjetils Corvette C5
- Attachments
-
- C53.jpg (226.24 KiB) Viewed 6817 times
-
- C52.jpg (160.35 KiB) Viewed 6817 times
Last edited by Kjetil Halvorsen on 04 Apr 2016 14:40, edited 1 time in total.
Re: Kjetils Corvette C5
Velkommen som nytt medlem og gratulerer med grom sportsvogn. Nå venter vi spent på noen bilder
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
-
- Posts: 6
- Joined: 19 Feb 2016 18:15
Re: Kjetils Corvette C5
Takker for det. La til et par bilder nå, men har ikke fått tatt så mange enda pga været. Kommer med flereNoBrain wrote:Velkommen som nytt medlem og gratulerer med grom sportsvogn. Nå venter vi spent på noen bilder
Re: Kjetils Corvette C5
Gratulerer! Skal bli spennende å høre hva du synes om bilen etter en tur på Ringen - jeg ser det går mye av dem der nede (og fort også), men det er stort sett litt nyere modeller.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
-
- Posts: 6
- Joined: 19 Feb 2016 18:15
Re: Kjetils Corvette C5
Takk for det. Kjørte en kamerats C5 der nede ifjor. Den har automat og standard dempere, og da blir Ringens svingete og dumpete/kuperte dekke noe "krevende". De er ganske myke i originalt oppsett. På Rudskogen derimot gikk det veldig greit. Du kan ha god kurvehastighet, det er godt grep i disse bilene. De veier tross alt ikke "mer" enn 1400+ kg.webmaster wrote:Gratulerer! Skal bli spennende å høre hva du synes om bilen etter en tur på Ringen - jeg ser det går mye av dem der nede (og fort også), men det er stort sett litt nyere modeller.
På den annen side; jeg har ikke kjøpt Corvette for å vinne på banen, da hadde man funnet noe annet. Er vel egentlig kombinasjonen av utseende, cab-cruising og en viss sportslighet som utløste kjøpet. Og så V8 lyden..... Nettop montert Magnaflow Axleback system. Nydelig
-
- Posts: 6
- Joined: 19 Feb 2016 18:15
Re: Kjetils Corvette C5
Da er årets første tur, og første tur med norske skilter unnagjort. Ble Hurum rundt med taket nede idag. Litt "pose" bilder:
- Attachments
-
- 20160409_144601_rev.jpg (177.31 KiB) Viewed 6744 times
-
- 20160409_144612_rev.jpg (213.9 KiB) Viewed 6744 times
Re: Kjetils Corvette C5
Tøft
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no