Ketils 930 (911 turbo)

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Ketils 930 (911 turbo)

Post by Ketil »

BS19096-1.jpg
BS19096-1.jpg (235.63 KiB) Viewed 7843 times
Må vel vise den eneste Porschen jeg har beholdt. En urestaurert 1981 modell euro spec.930, solgt ny i Sveits. Denne importerte jeg tidlig 2009.
Har nå fått ny eksospotte fra Dansk, som skal monteres i løpet av april. Den originale potta har vart i 35 år. Til og med lakk og frontrute er intakte etter alle disse år. Måtte overhale motoren (inkl.turbo) forrige vinter grunnet 2 defekte strekkbolter.
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by Ketil »

BS19096-3.jpg
BS19096-3.jpg (246.82 KiB) Viewed 7839 times
BS19096-2.jpg
BS19096-2.jpg (234.2 KiB) Viewed 7839 times
Hadde flere bilder
pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by pIMp »

Flott bil. Disse er snart verdt sin vekt i gull også.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by webmaster »

Nydelig bil, og ja, 911 har jo tatt av noe helt vannvittig i pris.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by Ketil »

Det prismessige er på en måte synd, fordi man kan ikke bruke bilen som den burde bli brukt.
pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by pIMp »

Porsche klubben har gått fra å være en bilklubb til en investeringsklubb for Porsche.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by Ketil »

Helt enig.
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by rayb »

Flott bil, ekstra kuult at den er original.

Jeg er ikke noen spesielt stor Porsche-fan, men jeg har allikevel sansen for de originale Turbo-utgavene :)
Det er noe helt eget ved den brutale breddingen av baksjermene som sier "business" liksom.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by Ketil »

Bilen er et ikon !
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by rayb »

Ketil wrote:Bilen er et ikon !
Sa jeg noe galt?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by Ketil »

Intet galt.
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by Ketil »

Må kjøre denne til vårmønstringa i dag, siden Exigen er ut av drift grunnet defekt gearkasse.
User avatar
cpr
Posts: 168
Joined: 21 Nov 2005 11:09
Location: Sarpsborg

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by cpr »

Felgene og ekstralysene gjør seg bare helt vanvittig på denne bilen. Nydelig!!!

Hadde en tilsvarende original 1986 modell for noen år tilbake. Hadde man bare hatt den i dag... :)
Men det er som du sier.., luftavkjølte har dessverre har blitt mer et samleobjekt enn et bruksobjekt.
Currently: Aston Martin Vantage, Mini John Cooper Works Countryman, 2011 Fiat 500 Abarth.
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by Ketil »

Takk for hyggelig kommentar.
Trenger å bytte frontruta grunnet steinsprut nå. Men det sitter langt inne, fordi originale ruta har vært med i mer enn 35 år.
Baklysglassene har blitt matte, kan de poleres opp, må de byttes ? Gulvmattene har også blitt slufsne etter 35 år.
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils 930 (911 turbo)

Post by Ketil »

Står nå hos Dr.mek. Roar (Nesodden) for ventiljustering.
Post Reply