Ketils 930 (911 turbo)
Ketils 930 (911 turbo)
Har nå fått ny eksospotte fra Dansk, som skal monteres i løpet av april. Den originale potta har vart i 35 år. Til og med lakk og frontrute er intakte etter alle disse år. Måtte overhale motoren (inkl.turbo) forrige vinter grunnet 2 defekte strekkbolter.
Re: Ketils 930 (911 turbo)
Flott bil. Disse er snart verdt sin vekt i gull også.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Re: Ketils 930 (911 turbo)
Nydelig bil, og ja, 911 har jo tatt av noe helt vannvittig i pris.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Ketils 930 (911 turbo)
Det prismessige er på en måte synd, fordi man kan ikke bruke bilen som den burde bli brukt.
Re: Ketils 930 (911 turbo)
Porsche klubben har gått fra å være en bilklubb til en investeringsklubb for Porsche.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Re: Ketils 930 (911 turbo)
Flott bil, ekstra kuult at den er original.
Jeg er ikke noen spesielt stor Porsche-fan, men jeg har allikevel sansen for de originale Turbo-utgavene
Det er noe helt eget ved den brutale breddingen av baksjermene som sier "business" liksom.
Jeg er ikke noen spesielt stor Porsche-fan, men jeg har allikevel sansen for de originale Turbo-utgavene
Det er noe helt eget ved den brutale breddingen av baksjermene som sier "business" liksom.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Ketils 930 (911 turbo)
Sa jeg noe galt?Ketil wrote:Bilen er et ikon !
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Ketils 930 (911 turbo)
Må kjøre denne til vårmønstringa i dag, siden Exigen er ut av drift grunnet defekt gearkasse.
Re: Ketils 930 (911 turbo)
Felgene og ekstralysene gjør seg bare helt vanvittig på denne bilen. Nydelig!!!
Hadde en tilsvarende original 1986 modell for noen år tilbake. Hadde man bare hatt den i dag...
Men det er som du sier.., luftavkjølte har dessverre har blitt mer et samleobjekt enn et bruksobjekt.
Hadde en tilsvarende original 1986 modell for noen år tilbake. Hadde man bare hatt den i dag...
Men det er som du sier.., luftavkjølte har dessverre har blitt mer et samleobjekt enn et bruksobjekt.
Currently: Aston Martin Vantage, Mini John Cooper Works Countryman, 2011 Fiat 500 Abarth.
Re: Ketils 930 (911 turbo)
Takk for hyggelig kommentar.
Trenger å bytte frontruta grunnet steinsprut nå. Men det sitter langt inne, fordi originale ruta har vært med i mer enn 35 år.
Baklysglassene har blitt matte, kan de poleres opp, må de byttes ? Gulvmattene har også blitt slufsne etter 35 år.
Trenger å bytte frontruta grunnet steinsprut nå. Men det sitter langt inne, fordi originale ruta har vært med i mer enn 35 år.
Baklysglassene har blitt matte, kan de poleres opp, må de byttes ? Gulvmattene har også blitt slufsne etter 35 år.
Re: Ketils 930 (911 turbo)
Står nå hos Dr.mek. Roar (Nesodden) for ventiljustering.