Ketils Exige Bemani

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Ketils Exige Bemani

Post by rayb »

Ketil wrote:Girkasse på vei fra England. Må få inn forsterket 3./4. gear og flytte over OS-Giken diffen.
Jøss, hadde hele kassa tatt kvelden?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils Exige Bemani

Post by Ketil »

Det antas at akslingen for 3-6 gir har sviktet. Kassa skal settes i stand igjen, hvis mulig. Det er åpenbart at man trenger 2 kasser, og de bør være nyoverhalte før hver sesong.
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils Exige Bemani

Post by Ketil »

DP33314-1.jpg
DP33314-1.jpg (247.8 KiB) Viewed 7834 times
DP33314-2.jpg
DP33314-2.jpg (220.13 KiB) Viewed 7834 times
Kassa åpnet i dag. "Kubben" er revet tvert av mellom 2. og 3.gir. I morgen er kassa reparert, hvis alt går på skinner.
Henter deler fra reservekassa. Neste skritt blir å gjenoppbygge reservekassa med ny "kubbe" og Holinger forsterkede 3. og 4 gir.
Må også få inn OS Giken super LSD i reservekassa. Da har jeg 2 likeverdige kasser for neste sesong.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Ketils Exige Bemani

Post by webmaster »

Jøss, det der så brutalt ut. Er dette originalkasse og -innmat?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
fcuk
Posts: 54
Joined: 30 Jul 2006 14:11

Re: Ketils Exige Bemani

Post by fcuk »

Ketil wrote:
340r-3.jpg
340r-2.jpg
340r-1.jpg
340r-2.jpg
340r-1.jpg
Fant noen bilder av min tidligere Lotus 340R. Kjørte mange banetreff med denne. Dere husker kanskje bilen ?
Morro, tror jeg snakket såvidt med deg den dagen jeg tok de. Bare si fra om du vill ha full-res, så skal jeg om ikke jeg kan grave de fram.

Så ikke bra ut det der med girkassa ... godt at det lar seg ordne får man vel bare si.
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils Exige Bemani

Post by Ketil »

Ja, det er originalkassa med Holinger forsterkede gir og stål-synkronisering. OS-giken super LSD også.
"Kubben" blir det svakeste punktet når det andre er forsterket.
Kassa er nå på plass. Div. montering gjenstår.
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils Exige Bemani

Post by Ketil »

Hei fjuk
Bildet der du panorerer fra siden ute på banen er fint. Kan du maile det i høy oppløsning til: danielssen@fotofocus.no
Ønsker å lage en stor print. På forhånd takk.
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils Exige Bemani

Post by Ketil »

Prøvekjørt i dag, girkassa fungerer fint. Moroso bunnpanne gjenstår. hangar111 har snart brukt 2 måneder på å levere den. Å ta seg betalt gikk omgående.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Ketils Exige Bemani

Post by webmaster »

Hvis du blir lei av å vente tar det bare et par dager å få EPs bunnpanne fra Eliseparts.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils Exige Bemani

Post by Ketil »

Moroso er nå på plass. Bilen er klar !
fcuk
Posts: 54
Joined: 30 Jul 2006 14:11

Re: Ketils Exige Bemani

Post by fcuk »

Ketil wrote:Hei fjuk
Bildet der du panorerer fra siden ute på banen er fint. Kan du maile det i høy oppløsning til: danielssen@fotofocus.no
Ønsker å lage en stor print. På forhånd takk.
Det tok litt tid, men nå så.
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils Exige Bemani

Post by Ketil »

Kjørte på Vålerbanen 19.juni, supert arrangement forresten. Bemanien fungerte strålende, så uanstrengt. Helt jevn kjølevannstemp. uansett.
Bremsene fungerte ypperlig uten å bli overvarme. Har aldri kjørt noen Porsche som har vært så lettkjørt. Ikke engang min tidligere 340R var så lekende lett å kjøre. De antatte rundetidene var ikke supre, men føler at det skyldes "rusten sjåfør". Jeg greide ikke å utnytte bilens potensial, bakdekkene var varmere på midten enn i ytterkant. Burde gått lavere på dekktrykket, og holdt høyere kurvehastigheter. Har en iboende skrekk for overstyring som kan bli dyrt. Må kjøre mer for å finne slippgrensen på denne bilen. Mer ferdighetskjøring må til !
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Ketils Exige Bemani

Post by Ketil »

Vurderer en større diffuser (DIflow) og en stor bakvinge (APR C 200) for å overvinne min frykt for overstyring. På den annen side mister bilen mye av sitt originale preg.
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Ketils Exige Bemani

Post by hmhaga »

Ketil wrote:Vurderer en større diffuser (DIflow) og en stor bakvinge (APR C 200) for å overvinne min frykt for overstyring. På den annen side mister bilen mye av sitt originale preg.
Det er mye billigere og enklere å justere litt hjulvinkler, dekktrykk og kjøreteknikk. Overstyringen skjer som regel ikke i hastigheter der vingen har noen effekt (bortsett fra å se corny ut).
For egen del synes jeg Elise/Exige karosseriet er veldig snilt å kontrollere, så lenge man er kjapp nok i avtrekkeren. Enkelt å balansere hekken på brems inn i sving og på gass ut av sving. Lite masseforflytning, i motsetning til visse andre bilmerker...
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Ketils Exige Bemani

Post by webmaster »

Ketil wrote:Kjørte på Vålerbanen 19.juni, supert arrangement forresten. Bemanien fungerte strålende, så uanstrengt. Helt jevn kjølevannstemp. uansett.
Bremsene fungerte ypperlig uten å bli overvarme. Har aldri kjørt noen Porsche som har vært så lettkjørt. Ikke engang min tidligere 340R var så lekende lett å kjøre. De antatte rundetidene var ikke supre, men føler at det skyldes "rusten sjåfør". Jeg greide ikke å utnytte bilens potensial, bakdekkene var varmere på midten enn i ytterkant. Burde gått lavere på dekktrykket, og holdt høyere kurvehastigheter. Har en iboende skrekk for overstyring som kan bli dyrt. Må kjøre mer for å finne slippgrensen på denne bilen. Mer ferdighetskjøring må til !
Tar littt id å bli vant til ny bil på bane, men du bør ikke være redd for å snurre der, det går som regel bra...:)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply