Jøss, hadde hele kassa tatt kvelden?Ketil wrote:Girkasse på vei fra England. Må få inn forsterket 3./4. gear og flytte over OS-Giken diffen.
Ketils Exige Bemani
Re: Ketils Exige Bemani
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Ketils Exige Bemani
Det antas at akslingen for 3-6 gir har sviktet. Kassa skal settes i stand igjen, hvis mulig. Det er åpenbart at man trenger 2 kasser, og de bør være nyoverhalte før hver sesong.
Re: Ketils Exige Bemani
Henter deler fra reservekassa. Neste skritt blir å gjenoppbygge reservekassa med ny "kubbe" og Holinger forsterkede 3. og 4 gir.
Må også få inn OS Giken super LSD i reservekassa. Da har jeg 2 likeverdige kasser for neste sesong.
Re: Ketils Exige Bemani
Jøss, det der så brutalt ut. Er dette originalkasse og -innmat?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Ketils Exige Bemani
Morro, tror jeg snakket såvidt med deg den dagen jeg tok de. Bare si fra om du vill ha full-res, så skal jeg om ikke jeg kan grave de fram.Ketil wrote:Fant noen bilder av min tidligere Lotus 340R. Kjørte mange banetreff med denne. Dere husker kanskje bilen ?
Så ikke bra ut det der med girkassa ... godt at det lar seg ordne får man vel bare si.
Re: Ketils Exige Bemani
Ja, det er originalkassa med Holinger forsterkede gir og stål-synkronisering. OS-giken super LSD også.
"Kubben" blir det svakeste punktet når det andre er forsterket.
Kassa er nå på plass. Div. montering gjenstår.
"Kubben" blir det svakeste punktet når det andre er forsterket.
Kassa er nå på plass. Div. montering gjenstår.
Re: Ketils Exige Bemani
Hei fjuk
Bildet der du panorerer fra siden ute på banen er fint. Kan du maile det i høy oppløsning til: danielssen@fotofocus.no
Ønsker å lage en stor print. På forhånd takk.
Bildet der du panorerer fra siden ute på banen er fint. Kan du maile det i høy oppløsning til: danielssen@fotofocus.no
Ønsker å lage en stor print. På forhånd takk.
Re: Ketils Exige Bemani
Prøvekjørt i dag, girkassa fungerer fint. Moroso bunnpanne gjenstår. hangar111 har snart brukt 2 måneder på å levere den. Å ta seg betalt gikk omgående.
Re: Ketils Exige Bemani
Hvis du blir lei av å vente tar det bare et par dager å få EPs bunnpanne fra Eliseparts.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Ketils Exige Bemani
Moroso er nå på plass. Bilen er klar !
Re: Ketils Exige Bemani
Det tok litt tid, men nå så.Ketil wrote:Hei fjuk
Bildet der du panorerer fra siden ute på banen er fint. Kan du maile det i høy oppløsning til: danielssen@fotofocus.no
Ønsker å lage en stor print. På forhånd takk.
Re: Ketils Exige Bemani
Kjørte på Vålerbanen 19.juni, supert arrangement forresten. Bemanien fungerte strålende, så uanstrengt. Helt jevn kjølevannstemp. uansett.
Bremsene fungerte ypperlig uten å bli overvarme. Har aldri kjørt noen Porsche som har vært så lettkjørt. Ikke engang min tidligere 340R var så lekende lett å kjøre. De antatte rundetidene var ikke supre, men føler at det skyldes "rusten sjåfør". Jeg greide ikke å utnytte bilens potensial, bakdekkene var varmere på midten enn i ytterkant. Burde gått lavere på dekktrykket, og holdt høyere kurvehastigheter. Har en iboende skrekk for overstyring som kan bli dyrt. Må kjøre mer for å finne slippgrensen på denne bilen. Mer ferdighetskjøring må til !
Bremsene fungerte ypperlig uten å bli overvarme. Har aldri kjørt noen Porsche som har vært så lettkjørt. Ikke engang min tidligere 340R var så lekende lett å kjøre. De antatte rundetidene var ikke supre, men føler at det skyldes "rusten sjåfør". Jeg greide ikke å utnytte bilens potensial, bakdekkene var varmere på midten enn i ytterkant. Burde gått lavere på dekktrykket, og holdt høyere kurvehastigheter. Har en iboende skrekk for overstyring som kan bli dyrt. Må kjøre mer for å finne slippgrensen på denne bilen. Mer ferdighetskjøring må til !
Re: Ketils Exige Bemani
Vurderer en større diffuser (DIflow) og en stor bakvinge (APR C 200) for å overvinne min frykt for overstyring. På den annen side mister bilen mye av sitt originale preg.
Re: Ketils Exige Bemani
Det er mye billigere og enklere å justere litt hjulvinkler, dekktrykk og kjøreteknikk. Overstyringen skjer som regel ikke i hastigheter der vingen har noen effekt (bortsett fra å se corny ut).Ketil wrote:Vurderer en større diffuser (DIflow) og en stor bakvinge (APR C 200) for å overvinne min frykt for overstyring. På den annen side mister bilen mye av sitt originale preg.
For egen del synes jeg Elise/Exige karosseriet er veldig snilt å kontrollere, så lenge man er kjapp nok i avtrekkeren. Enkelt å balansere hekken på brems inn i sving og på gass ut av sving. Lite masseforflytning, i motsetning til visse andre bilmerker...
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Ketils Exige Bemani
Tar littt id å bli vant til ny bil på bane, men du bør ikke være redd for å snurre der, det går som regel bra...Ketil wrote:Kjørte på Vålerbanen 19.juni, supert arrangement forresten. Bemanien fungerte strålende, så uanstrengt. Helt jevn kjølevannstemp. uansett.
Bremsene fungerte ypperlig uten å bli overvarme. Har aldri kjørt noen Porsche som har vært så lettkjørt. Ikke engang min tidligere 340R var så lekende lett å kjøre. De antatte rundetidene var ikke supre, men føler at det skyldes "rusten sjåfør". Jeg greide ikke å utnytte bilens potensial, bakdekkene var varmere på midten enn i ytterkant. Burde gått lavere på dekktrykket, og holdt høyere kurvehastigheter. Har en iboende skrekk for overstyring som kan bli dyrt. Må kjøre mer for å finne slippgrensen på denne bilen. Mer ferdighetskjøring må til !
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no