Ketils Exige Bemani
Re: Ketils Exige Bemani
Tanken er at økt kurvehastighet grunnet mer downforce kan gi "oil starvation".
At motoren er kun kjørt med Motul 300V comp. med ESTER-core kan forklare dens holdbarhet. Den har også hatt flere oljeskift pr. sesong.
Francis (Cartech) har virkelig servet denne bilen 100%.
I tidligere tider var jeg raskere enn forrige eier, men det er lenge siden nå.
At motoren er kun kjørt med Motul 300V comp. med ESTER-core kan forklare dens holdbarhet. Den har også hatt flere oljeskift pr. sesong.
Francis (Cartech) har virkelig servet denne bilen 100%.
I tidligere tider var jeg raskere enn forrige eier, men det er lenge siden nå.
Re: Ketils Exige Bemani
For all del, det skader ikke å være på den sikre siden. Min påstand er bare at denne bilen har vært kjørt så fort og så lenge at denne, om noen, ville merket problemet.Ketil wrote:Tanken er at økt kurvehastighet grunnet mer downforce kan gi "oil starvation".
At motoren er kun kjørt med Motul 300V comp. med ESTER-core kan forklare dens holdbarhet. Den har også hatt flere oljeskift pr. sesong.
Francis (Cartech) har virkelig servet denne bilen 100%.
I tidligere tider var jeg raskere enn forrige eier, men det er lenge siden nå.
Men jeg tror også at en "baffled oil pan" vill være en billigere, enklere og lettere måte å fikse problemet på. OG de er jo ikke ruinerende dyre heller
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Ketils Exige Bemani
Bedre bunnpanne er billigere enn motorras. Men å røre en motor som fungerer så bra, kan være feil. Det går an å mekke på seg problemer også.
Vannkjølte 911er uten tørrsump, må jo kjøres med max. oljenivå for å unngå mangel på olje i svingene.
Fyller dere olje til max-merket på pinnen før banetreff ?
Vannkjølte 911er uten tørrsump, må jo kjøres med max. oljenivå for å unngå mangel på olje i svingene.
Fyller dere olje til max-merket på pinnen før banetreff ?
Re: Ketils Exige Bemani
Fant noen bilder av min tidligere Lotus 340R. Kjørte mange banetreff med denne. Dere husker kanskje bilen ?
Re: Ketils Exige Bemani
I følge Hangar 111 sin hjemmeside kan Moroso bunnpanne monteres uten modifikasjoner. Må motor løftes på noen måte ?
Re: Ketils Exige Bemani
Passer alltid på at min har mer eller mindre maks oljenivå. Exige min har accusump fra fabrikken, så det er mulig det hjelper også. Eller så har jeg brukt Millers 10-60 NT olje, denne er på høyde eller bedre en Motul 3000 (I følge de som har greie på slikt...)Ketil wrote:Bedre bunnpanne er billigere enn motorras. Men å røre en motor som fungerer så bra, kan være feil. Det går an å mekke på seg problemer også.
Vannkjølte 911er uten tørrsump, må jo kjøres med max. oljenivå for å unngå mangel på olje i svingene.
Fyller dere olje til max-merket på pinnen før banetreff ?
Bunnpanne er definitivt mye rimeligere enn motorras
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Re: Ketils Exige Bemani
Jepp. Minns jeg hang på den rundt Vålerbanen med en Impreza GT stasjonsvognKetil wrote:Fant noen bilder av min tidligere Lotus 340R. Kjørte mange banetreff med denne. Dere husker kanskje bilen ?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Ketils Exige Bemani
Jeg bruker EP sin bunnpanne - fin sak (men jeg var uheldig med den første, den hadde et mini-hull i sveisen, så jeg måtte bytte den).
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Ketils Exige Bemani
Moroso panna bestilt fra Hangar111.
Re: Ketils Exige Bemani
Rudskogen i går.
Bilen hadde forbausende godt grep både på turn in og aks. ut av svingene. Mistet 3-6. gir etter noen runder.
Skal visst være kabel elle sjalteplate bak ved kassa som er problemet, i følge kjennere. Kjørte hjem til Lillestrøm på 2.gir og 5000 rpm..
Jeg trenger flere runder for å bli kjent med nye Rudskogen, finne idealsporet og bremsepunktene.
Kommer sterkere tilbake neste gang.
Bilen hadde forbausende godt grep både på turn in og aks. ut av svingene. Mistet 3-6. gir etter noen runder.
Skal visst være kabel elle sjalteplate bak ved kassa som er problemet, i følge kjennere. Kjørte hjem til Lillestrøm på 2.gir og 5000 rpm..
Jeg trenger flere runder for å bli kjent med nye Rudskogen, finne idealsporet og bremsepunktene.
Kommer sterkere tilbake neste gang.
Re: Ketils Exige Bemani
Alltid trist når nye leker viser litt....... personlighet(?) på årets første tur, men dette er sikkert bare en bagatell når du får tatt det fra hverande og sett etter.
Rudskogen - Lillestrøm i 2. gir høres ut som en tur man sent vil glemme.
Rudskogen - Lillestrøm i 2. gir høres ut som en tur man sent vil glemme.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Ketils Exige Bemani
Godt å høre det (antageligvis) ikke er værre, men jeg misunner deg ikke den hjemturen
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Ketils Exige Bemani
Haha, jeg har kjørt den bilen fra Rudskogen til Oslo med alle gir intakt, og det bråkte likevel noe så inni komplett apekatt. Misunner deg ikke den turen..Ketil wrote:Kjørte hjem til Lillestrøm på 2.gir og 5000 rpm..
Re: Ketils Exige Bemani
De "stumme" motorfestene og buret skaper mye resonanse-lyder, spesielt i lave hastigheter. Det gjelder å kjøre "fullt".
Å frakte bilen i henger til og fra banene er det idelle. Dette er mer en trackday-/løpsbil enn en gatebil.
Å frakte bilen i henger til og fra banene er det idelle. Dette er mer en trackday-/løpsbil enn en gatebil.
Re: Ketils Exige Bemani
Girkasse på vei fra England. Må få inn forsterket 3./4. gear og flytte over OS-Giken diffen.