Styrepårsjen!
Posted: 26 Jan 2016 16:22
Rett før fjorårets Vinterweekend fant noen lure herrer i NSK-styret ut at man skulle bosse (look it up!) på en bil som kunne brukes til jordekjøring/isbane. Enkelte medlemmer av styret var fornuftige nok til å avstå fra å ta del i gleden det utvilsomt er å ha (nok) en eldgammel, rusten skraphaug på tunet, og takket høflig (hånlig) nei til å være med på å spleise. Igjen, dette var altså et spleiselag, ingen NSK-midler har blitt skadet i denne historien!
Men igjen stod altså noen optimister, og de to største av dem fant et akkurat passe gammelt (vrak) eksemplar av arten - beklagligvis ikke en trofast japse man kunne regne med faktisk gikk for egen maskin, men snarere en heller sliten Pårsje (Porsje? Påsssje?) 944. Tror jeg det var, kan ikke Porsche egentlig. Visstnok 163 gamper i 2.5 liters motor, med luftehull både her og der og en motor som gikk akkurat 2 runder på Gol. På parkeringsplassen, altså. Vi fikk i det minste med 6 ishjul på kjøpet, og hele 4 av dem var med felg, så man kan egentlig ikke klage (så veldig). Vel, vel.
I høst fant man (ingen skal utpekes som spesielt skyldig (evt. uskyldig)) en annen gammel Påssche, som etter sigende skulle ha en motor som visstnok gikk (!). Tusenlapper flagret, og kun timer senere stod motoren i bilen, eller nei, på en pall ved bilen.
I vinter kom man (igjen...) plutselig på at man kanskje skulle prøve å få satt inn nyinnkjøpet i bilen, for det nærmet seg veldig jorde- og isbanesesong! Og vips (-ish) var gammel motor ute, og ny satt inn, og for en suksess!
Stor var forundringen over at ingenting tok hverken fyr eller smalt høyt (det skjedde litt tidligere under monteringen, men det trenger vi ikke rippe opp i her), og faenskapet faktisk startet! Sekunder senere stoppet den (bensinpumpa gikk ikke noe særlig), men skam den som gir seg! I Enebakks dype skoger fikk et anonymisert styremedlem liv i både bensinpumpe og motor, og nå gjenstår det bare å slakke på litt reimer og få den ned på hjulene for å se om den faktisk fremdeles kan bevege seg. Og så blir det debut på jordet til Nils-Edvin neste helg (håper vi).
Behold the beauty!
Så var man altså Påsje-(del-)eier!
Men igjen stod altså noen optimister, og de to største av dem fant et akkurat passe gammelt (vrak) eksemplar av arten - beklagligvis ikke en trofast japse man kunne regne med faktisk gikk for egen maskin, men snarere en heller sliten Pårsje (Porsje? Påsssje?) 944. Tror jeg det var, kan ikke Porsche egentlig. Visstnok 163 gamper i 2.5 liters motor, med luftehull både her og der og en motor som gikk akkurat 2 runder på Gol. På parkeringsplassen, altså. Vi fikk i det minste med 6 ishjul på kjøpet, og hele 4 av dem var med felg, så man kan egentlig ikke klage (så veldig). Vel, vel.
I høst fant man (ingen skal utpekes som spesielt skyldig (evt. uskyldig)) en annen gammel Påssche, som etter sigende skulle ha en motor som visstnok gikk (!). Tusenlapper flagret, og kun timer senere stod motoren i bilen, eller nei, på en pall ved bilen.
I vinter kom man (igjen...) plutselig på at man kanskje skulle prøve å få satt inn nyinnkjøpet i bilen, for det nærmet seg veldig jorde- og isbanesesong! Og vips (-ish) var gammel motor ute, og ny satt inn, og for en suksess!
Stor var forundringen over at ingenting tok hverken fyr eller smalt høyt (det skjedde litt tidligere under monteringen, men det trenger vi ikke rippe opp i her), og faenskapet faktisk startet! Sekunder senere stoppet den (bensinpumpa gikk ikke noe særlig), men skam den som gir seg! I Enebakks dype skoger fikk et anonymisert styremedlem liv i både bensinpumpe og motor, og nå gjenstår det bare å slakke på litt reimer og få den ned på hjulene for å se om den faktisk fremdeles kan bevege seg. Og så blir det debut på jordet til Nils-Edvin neste helg (håper vi).
Behold the beauty!
Så var man altså Påsje-(del-)eier!