Det var jo på en måte godt å høre at mindre camber ikke ga deg noe ekstra.
pIMp wrote:For å kjøre fort med Exigen må en gå tidlig på gassen å få bilen til å sette seg skikkelig bak. Veldig skummelt kjøreteknikk, for når det slipper så kan det blir litt vel spennende.
Du tenker på ut av svinger? Og du har problemer med understyring når du går tidlig på gassen?
Jeg husker at i MR2en, når den slipper bak i sving, er det bare å gi mer gass så setter den seg og tar tak igjen. Sånn har jeg ikke klart å få Exigen til å oppføre seg.
webmaster wrote:Jeg husker at i MR2en, når den slipper bak i sving, er det bare å gi mer gass så setter den seg og tar tak igjen. Sånn har jeg ikke klart å få Exigen til å oppføre seg.
Det kommer vel helt ann på hvorfor den slipper bak? Slipper den bak pga for mye gass, så er det en dårlig taktikk å gi mer. Dvs, det er jo moro, men gir svartflagg på nsk-treff. Slipper den bak fordi du går av gassen, så er jo mer gass riktig måte å løse det på. Jeg pleier derimot bruke en egenutviklet løsning - fullstendig panikk, clutch og brems!
Her er nok vår kjære husnisse inne på noe.. Går tidlig på gassen for å flytte vekt bak og da er det om å gjøre å balansere gassen sånn at det ikke slipper bak. Tror ikke mer gass vil løse problemet, heller forsterke det mulig det er bedre måter å kjøre fort på? Exigen er ganske tung i rompa så å kjøre som en fr bil har ikke fungert for meg.
Noen som har tips til å få av gummirester på den beskyttelseplasten? Fikk av det meste annet med polering. Har testet baby wipes og wd 40. Ingen av delene virket. Ellers så ble jeg fornøyd med resultatet. Blank bil med lite innsats passer meg perfekt.
webmaster wrote:1. Riv av plast, kjøp ny, montér. Repeat etter neste treff.
2. Lakk bilen sort
Kom til samme konklusjon. Det blir montert nye, men ikke før neste sesong tror jeg. Et annet alternativ til nr 2 er å lakke bilen i sort steinsprut look
Ellers så blir de ny frontrute. Min er veldig slitt. Sliter dere andre med dette? litt synd pga vin nr som står i ruta.
Det er jo din bil, men jeg for min del ville vært lang mindre bekymret over gummirester og beskyttelsesfilm enn glassfiberen som stikker fram fra deler av rear clamen din.....
Den skal få seg en omgang lakk en gang, men det blir en liten stund til. Er så stress med strøken bil, nå er det ikke så farlig med litt steinsprut og slitasje på lakke. Den blir ikke akkurat penere av at jeg stort sett bare bruker bilen på bane
Fikk endelig en tur på Vålerbanen. Det må være 4-5år siden sist gang. Litt rusten og mye trafikk så ble ikke allverdens med tider. Fikk inn en runde på 1.03.7, men når det endelig var lite folk på banen så hadde selvfølgelig den ene bremseklossen takker for seg. Derfor ikke noe film denne gang dessverre. Det positive var at bilen nå fungerer veldig bra, etter å ha brukt mye tid å rote med ulike camber innstillinger så ser det ut som -2,5 og -3,5 er det som passer best for meg. (Takk til rayb for tips)
Da mangler 3. Giret mitt noen tenner. Noen som har tips til hva som virker av fikser? Regner med den blir sendt til cartech hvis ikke noen har noen bedre ideer?