Exige CUP
Posted: 18 Apr 2015 19:21
EDIT: Nye bilder (Takk til hagenissen for fototips)
Tenkte kanskej det var på sinn plass å lage en prosjektråd om min Exige, sånn for å følge strømmen her inne og bidra litt selv også.
Kjøpte egentlig bilen litt ved en tilfeldighet. Satt å surfet på nett en kveld og så denne for salg, men denne gangen til en pris som var oppnåelig. Grunnen til dette var en karosseriskade, men hadde siklet på denne i mange år, og bilen går ikke noe saktere med litt riper/småskader. Driver jo med banekjøring så da er ikke strøken bil noe tema uansett. Fyrte derfor av en epost med spørsmål om innbytte, og til min store overraskelse var han interessert. Det er ikke stor kjøpegruppe for mye ombygde Porsche 944 Turboen, og en så ekstrem bil som min med 410whp osv, så hadde jeg ikke byttet den inn til hvem som helst heller. Heldigvis var han ikke bare interessert med skjønte hva en sånn bil var for noe, så etter litt diskusjon rundt pris, ble det handel.
Planen for denne bilen er å kjøre, ikke modifisere, så dette blir en heller kjedelig prosjektråd. Var på Rudskogen i går (17.04.15) og fikk testet bilen for første gang på bane. Bilen fungere som den skulle og det ble ca 50 runder. Utrolig morsom bil og ekstremt utfordrerne å kjøre. Resultatet var så som så mtp rundetider. Dette var min andre gang på nye Rudskogen og sporvalget ble for å si det pent, ikke bra, og førerfeilene sto i kø. Egentlig ble det vel like mange forskjellige spor som runder, så 1. prioritet nå er å lære seg sporet og få mest mulig tid bak rattet. Endte på 1.43.65 som beste tid med passasjer, så her er det mye forbedringspotensiale hos han bak rattet.
Planen er som tidligere nevnt å holde bilen slik den er, men det er et par småting som blir byttet til bedre deler når det som står på er utslitt. EBC Blue stuff fungerte ikke bra for meg, så race klosser må til, og Toyo R888 dekkene ble veldig fort glatte, men skal teste med litt ulike dekktrykk. Kjørte med 24-26PSI varmt ca, men mulig det ble mer utover dagen, sjekket egentlig bare en gang etter første 5 rundene. Også skal det monteres en IAT sensor og oppgradere SW for å få litt mer sprut i midten av registeret, har sensoren, men SW koster 550euro, så det får bli en gang jeg gidder montere sensoren.
Så til de obligatoriske bildene. Må bare beklage dårlig kvalitet, fotografering er ikke min sterkeste side (heldigvis). Den observante leser vil også legge merke til at jeg er den heldige eier av to grønne reserbiler!!
Tenkte kanskej det var på sinn plass å lage en prosjektråd om min Exige, sånn for å følge strømmen her inne og bidra litt selv også.
Kjøpte egentlig bilen litt ved en tilfeldighet. Satt å surfet på nett en kveld og så denne for salg, men denne gangen til en pris som var oppnåelig. Grunnen til dette var en karosseriskade, men hadde siklet på denne i mange år, og bilen går ikke noe saktere med litt riper/småskader. Driver jo med banekjøring så da er ikke strøken bil noe tema uansett. Fyrte derfor av en epost med spørsmål om innbytte, og til min store overraskelse var han interessert. Det er ikke stor kjøpegruppe for mye ombygde Porsche 944 Turboen, og en så ekstrem bil som min med 410whp osv, så hadde jeg ikke byttet den inn til hvem som helst heller. Heldigvis var han ikke bare interessert med skjønte hva en sånn bil var for noe, så etter litt diskusjon rundt pris, ble det handel.
Planen for denne bilen er å kjøre, ikke modifisere, så dette blir en heller kjedelig prosjektråd. Var på Rudskogen i går (17.04.15) og fikk testet bilen for første gang på bane. Bilen fungere som den skulle og det ble ca 50 runder. Utrolig morsom bil og ekstremt utfordrerne å kjøre. Resultatet var så som så mtp rundetider. Dette var min andre gang på nye Rudskogen og sporvalget ble for å si det pent, ikke bra, og førerfeilene sto i kø. Egentlig ble det vel like mange forskjellige spor som runder, så 1. prioritet nå er å lære seg sporet og få mest mulig tid bak rattet. Endte på 1.43.65 som beste tid med passasjer, så her er det mye forbedringspotensiale hos han bak rattet.
Planen er som tidligere nevnt å holde bilen slik den er, men det er et par småting som blir byttet til bedre deler når det som står på er utslitt. EBC Blue stuff fungerte ikke bra for meg, så race klosser må til, og Toyo R888 dekkene ble veldig fort glatte, men skal teste med litt ulike dekktrykk. Kjørte med 24-26PSI varmt ca, men mulig det ble mer utover dagen, sjekket egentlig bare en gang etter første 5 rundene. Også skal det monteres en IAT sensor og oppgradere SW for å få litt mer sprut i midten av registeret, har sensoren, men SW koster 550euro, så det får bli en gang jeg gidder montere sensoren.
Så til de obligatoriske bildene. Må bare beklage dårlig kvalitet, fotografering er ikke min sterkeste side (heldigvis). Den observante leser vil også legge merke til at jeg er den heldige eier av to grønne reserbiler!!