Runet sin Elise S1

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Runet sin Elise S1

Post by webmaster »

Interessant at du spør, for jeg stiller meg det samme spørsmålet. I vår har jeg ikke sett en eneste S1 på finn - det er dog et par Exiger som har vært innom og p.t. ligger det i hvert fall en der. Og en S2 Elise.

Også har (hadde?) Cartech sin Exige til salgs, vet ikke om den er solgt eller ikke.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
runet
Posts: 86
Joined: 07 Mar 2015 10:32

Re: Runet sin Elise S1

Post by runet »

Lenge siden jeg har vært innpå her nå.
Ikke mye har skjedd heller, og Elise er fortsatt i mitt eie. Vært en utrolig drittsommer, men deler av september var deilig så da blei den flittig brukt.
EU-kontroll i dag, og da blei det 2-er på nedre bærekule venstre bak.
I historikken ser jeg at det var begynnende slark allerede i 2015, men jeg glemte hele greia. Så nå er det i alle fall på tide.
Tror jeg har deler. Er det samme kula på alle 4 hjul?
99 Elise S1 i farge B36 Mustard, 18 Alfa Giulia og en 2020 Volvo XC60T8
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Runet sin Elise S1

Post by webmaster »

Ja, er det ikke det da?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
runet
Posts: 86
Joined: 07 Mar 2015 10:32

Re: Runet sin Elise S1

Post by runet »

Må vel forberede oppstart her...
Skifte bærekule står på planen.
Fikk litt pes på dekkvalget mitt her inne (har fungert meget greit til våte vestlandsveier da..), og nå sysler jeg med planer om trackday på Ringen i mai.
Tenkte rive i lommeboka og kjøpe nye dekk. Hvilke?
Er det Yokohama eller annet som gjelder nå?
Og hvor bør jeg kjøpe? Jeg er fanatisk tilhenger av å handle lokalt og gjør alt for å unngå netthandel der det er mulig, men når de sier de ikke kan skaffe så er det vel vanskelig..
De kan skaffe Toyo Proxes og da tror jeg det er r888r og r888. Jeg frykter at det bare er ok i finvær?
Hva anbefaler dere? Elise er ikke akkurat tung og det er ikke jeg heller....
Glemte si at det er 195/50-15 foran og 225/45-16 bak. Rota felger.
99 Elise S1 i farge B36 Mustard, 18 Alfa Giulia og en 2020 Volvo XC60T8
runet
Posts: 86
Joined: 07 Mar 2015 10:32

Re: Runet sin Elise S1

Post by runet »

OK...
I mangel av respons så tolker jeg det slik at Yokohama fra Eliseparts blir løsningen.
Lokal dekkpusher kunne ikke skaffe noe brukbart, men jeg hater handle på nett. Vi trenger jo lokale sjapper...
99 Elise S1 i farge B36 Mustard, 18 Alfa Giulia og en 2020 Volvo XC60T8
runet
Posts: 86
Joined: 07 Mar 2015 10:32

Re: Runet sin Elise S1

Post by runet »

Da er Elise på veien igjen! Påskegul og lekker!
Ny bremsevæske og byttet en bærekule som ikke var helt frisk.
Yokohama dekk på vei.
Kan man laste opp bilder fra egen pc eller? Orker ikke photobucket osv....
99 Elise S1 i farge B36 Mustard, 18 Alfa Giulia og en 2020 Volvo XC60T8
runet
Posts: 86
Joined: 07 Mar 2015 10:32

Re: Runet sin Elise S1

Post by runet »

Men alvorlig talt!
Har vi avgått med døden alle mann her inne?????
Er vel et par postinger i 2018 og dette kalles et entusiastforum for sportsvogner!!
Er faktisk mer liv på gamlehjemmet i bygda. De snakker i alle fall om PV og amazoner.
Forventer ikke at det skjer noe i min tråd, men her det dønn dødt over alt.
Blir faktisk irritert....
Fant heller ingen plass der jeg syns det var ok å blåse litt frust, så da blei det her...
Ta å bidra litt eller meld dere ut.
Rune
99 Elise S1 i farge B36 Mustard, 18 Alfa Giulia og en 2020 Volvo XC60T8
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Runet sin Elise S1

Post by rayb »

Dette var jo ikke verdens mest aktive forum sånn i utgangspunktet, men Facebook har tatt over her som alle andre steder....
Jeg liker det ikke jeg heller :(
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Runet sin Elise S1

Post by alfheim »

Og jeg nekter å snakke på Facebook, så blir gjerne med å prøve å lage litt liv her.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
runet
Posts: 86
Joined: 07 Mar 2015 10:32

Re: Runet sin Elise S1

Post by runet »

Ikke på FB jeg heller. Litt prinsipp for meg det.
Dessuten er forum mye bedre mtp søk og struktur. Men ser jo nå at jeg sliter med å dele bilder her..
På Alfaforumet er dette ganske rett frem med å laste opp bilder fra egen PC.
Uansett: Kryper til korset og monterer DAB i Elise. Yokohamadekk er omsider frigjort fra tollvesenet, sa da blir det vel montering rett over påske.
99 Elise S1 i farge B36 Mustard, 18 Alfa Giulia og en 2020 Volvo XC60T8
frafoss
Posts: 5
Joined: 09 Feb 2008 21:50
Location: Trondheim

Re: Runet sin Elise S1

Post by frafoss »

DAB? Er det mulig å høre musikk i Elisen?

Forøvrig helt enig om at det er svært lite aktivitet her. Kuttet medlemskapet i Porshce klubben nå fordi der er det helt dødt, verre enn her. Eneste sted det er litt liv igjen er Alfa forumet. FB er uaktuelt, da sender jeg heller røyksignal :D
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Runet sin Elise S1

Post by hmhaga »

FB har drept alt som er av bilforum og byttet det ut med ubrukelig babbel :cry:

Første våren med "ny" Elise tok jeg den ut i april, og jeg kunne nesten gråte da jeg oppdaget hva som hadde skjedd - bilen var pepret av steinsprut, spesielt langs sidene. Årene etter ventet jeg til det var kommet noen ordentlige regnskyller og mesteparten av sand og grus var borte fra asfalten.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
runet
Posts: 86
Joined: 07 Mar 2015 10:32

Re: Runet sin Elise S1

Post by runet »

På alfaforumet er det fremdeles litt aktivitet ja, men det minker der også. Men trivelig sted.
Haga: Er nok steinsprut på min også, men det er ikke til å unngå hvis den skal ut av garasjen. Jeg velger å drite i det og bruke den, og lar også ungene låne den. Har mer glede av den sånn.

Ellers kom det litt godsaker i dag:
Image
99 Elise S1 i farge B36 Mustard, 18 Alfa Giulia og en 2020 Volvo XC60T8
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Runet sin Elise S1

Post by PeR4 »

runet wrote: 06 Apr 2018 21:46 Ellers kom det litt godsaker i dag:
Image
Det er bra dekk til lett bil, har brukt de på Atomen to sesonger. Mest på vei og litt på bane. De kommer ikke til å bli utslitt, men byttet ut pga alder.. Er et «problem» at så få dekk er tilgjengelige i kurante dimensjoner, og at de som er tilgjengelige er tilpasset «tyngre» kjøretøy.
I ettertid angret jeg meg. Basert på erfaringen hittil med få kjørte km, og at «vei» dekk er såpass stive for en lett bil, dvs vanskelige å få temperatur i her oppe i nord,: så ville jeg bestilt et sett med Khumo R-dekk skåret tilsvarende regndekk og brukt de til veikjøring, oog et sett m samme men høvlet ned 2-3 mm for tørr bane. Soft foran og medium bak.
Det hadde passet kjøremønsteret bedre, og siden jeg aldri :mrgreen: stoppes i kontroller så ville slicks lookalike utseendet fungert over tid.
NB, dette er ikke en kritikk av ditt dekkvalg, tenker at når feks Ariel monterer disse som standarddekk på nye Atomer så har de noe for seg på lette biler. Hadde det vært mulig å velge gummiblanding..
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
runet
Posts: 86
Joined: 07 Mar 2015 10:32

Re: Runet sin Elise S1

Post by runet »

Hei PeR4,
Jeg er helt novise på dette med dekk og banekjøring, men learning by doing er for meg en grei måte. Tabber gjøres og livet blir bedre etterpå. Som oftest da...
Hva regnes egentlig som varme dekk? Hvilken temperatur snakker vi om? Er det varmt nok hvis ikke man holde hånda rolig dekkbanen eller må det mer til eller er det bare en lunk som skal til? Skjønner at dragrace temp er nummeret før det tar fyr, men hvilken temp bør for eksempel dekka jeg har kjøpt ha for å gi optimalt veigrep?
99 Elise S1 i farge B36 Mustard, 18 Alfa Giulia og en 2020 Volvo XC60T8
Post Reply