Cayman GTS i bestilling

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Cayman GTS i bestilling

Post by TorAtle »

Var ganske sikker på at jeg skulle ende opp med en 991 C4S denne gangen, men i avgjørende øyeblikk fikk jeg mest lyst til å kjøre midtmotor noen år og da ga egentlig svaret seg selv. Cayman GTS er nå i bestilling og ankommer så vidt jeg har fått greie på i uke 45. Fryktelig lenge til!

Sapphire blue metallic, PDK, PTV, bøtteseter. Sort skinn / alcantara. Beholdt PASM istedenfor X73 sportschassis som mange velger siden jeg skal bruke den året rundt. Feiga også ut og gikk for standardbremser.

Ser omtrent slik ut:
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
seight
Posts: 242
Joined: 05 Apr 2004 10:36

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by seight »

Grattis, dette kan bli meget hyggelig 8)
Men jeg trodde egentlig at du venta på en hybridløsning i disse bilene. Ble det litt for fristende å bytte?
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ;)]
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by TorAtle »

seight wrote:Men jeg trodde egentlig at du venta på en hybridløsning i disse bilene. Ble det litt for fristende å bytte?
Ja, hybridene er ikke ventet før neste generasjon Cayman/911 som kommer i ... 2018? Det ble derfor passende å "skvise" inn en bil til før de kommer. Ikke at jeg skriver under på at jeg kommer til å velge hybrid neste gang, men hvis Porsche kunne lage en i8-greie som er mer sportslig så er jeg interessert.
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by webmaster »

Gratulerer så mye - lenge å vente da...:)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by TorAtle »

webmaster wrote:Gratulerer så mye - lenge å vente da...:)
Ikke nok med at det er lenge, jeg har blitt tildelt en Golf diesel som jeg må kjøre med. Hmpf. Legg til at Cayman ikke er med i det gode Lotus-, Alfa- eller 911-broderskap...så kan man lure på hvor smart dette her var :?
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by ElViz »

Gratulerer. jeg mener selvfølgelig du skulle valgt en Alfa 4C, men det er nå meg....
Ventetiden på en bil man har speck'et opp selv er ganske interessant. Kona mente jeg oppførte meg som om jeg var gravid når jeg ventet 5 mnd på Teslaen.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by TorAtle »

ElViz wrote:Gratulerer. jeg mener selvfølgelig du skulle valgt en Alfa 4C, men det er nå meg....
Ventetiden på en bil man har speck'et opp selv er ganske interessant. Kona mente jeg oppførte meg som om jeg var gravid når jeg ventet 5 mnd på Teslaen.
Uten å ha kjørt 4C selv så skal man ikke være bombastisk, men jeg har ikke sett noen sammenligninger der Alfaen har vært foretrukket. Har du? Jeg tror uansett ikke det hadde vært utslagsgivende, har feks bestilt med endel infotainment/convenience options som Alfaen ikke har. Litt komfort må man ha i hverdagen.

Spekket de 2 siste bilene selv også, ventetiden er ikke moro. Denne gangen føler jeg det er enda verre.
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by mazdafun »

Hei

Gratulerer med fin bil.

Forstår at ventetiden blir lang :D
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by Iceman »

Gratulerer så mye.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by NoBrain »

Gratuler med ny sportsvogn :)
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by TorAtle »

Da har den ankommet, 3 uker foran skjema. Her slapper den av ved siden av storebror (bestefar?) Carrera GT. Dette blir en bra helg :)
Attachments
bilde4_5.jpg
bilde4_5.jpg (210.27 KiB) Viewed 10156 times
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by hmhaga »

TorAtle wrote:Da har den ankommet, 3 uker foran skjema.
Den rekker akkurat å komme på veien før saltvesenet våkner... :cry:
Det gjør seg ikke særlig bra med svart tectyl under en Porsche der det meste er blank aluminium, men et lag med linolje eller voks kan jo være en idé. Da slipper du at alt av bolter i hjulopphenget setter seg i korrodert aluminium (og drar med seg gjengene ut).
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by TorAtle »

hmhaga wrote:
TorAtle wrote:Da har den ankommet, 3 uker foran skjema.
Den rekker akkurat å komme på veien før saltvesenet våkner... :cry:
Jeg er ganske avslappet i forhold til vinteren. Hadde du stresset med understellsbehandling hvis det var en Macan eller Cayenne? Eller hvis det var en X1?
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Cayman GTS i bestilling

Post by webmaster »

Gratulerer med nybil! Kul farge!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply