Exige S, 2007

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Exige S, 2007

Post by webmaster »

Var bare å fjerne ballasten og koble rett på - tidligere eier har ikke 'ødelagt' noe av det originale ledningsnettet heldigvis.

Merket på frontruta var egentlig bare deilig å få bort, som du sier er det nokså begrenset med utsikt fra cockpit som det er. :) Dessverre ble da kablingen til ryggekameraet nå særdeles synlig, så der må noe gjøres.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Exige S, 2007

Post by rayb »

webmaster wrote:Dessverre ble da kablingen til ryggekameraet nå særdeles synlig, så der må noe gjøres.
Hva med å gjemme den oppunder taktrekket? Det funker for vbox-kablingen min i alle fall. Det enkeste er ofte det beste.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Exige S, 2007

Post by webmaster »

Taktrekket? Følger ikke det med hardtopen når man tar av den? For det gjør man jo...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Exige S, 2007

Post by rayb »

webmaster wrote:Taktrekket? Følger ikke det med hardtopen når man tar av den? For det gjør man jo...
Ja, det vile det gjøre... Hvis man vil kjøre rundt i noe som ser sånn passe latterlig ut that is.
Jeg vet at enkelte gjør sånt, men det er en grunn til at jeg har en bil med AC. Og så synes jeg at Exigen ser litt.... amputert ut uten taket sitt.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Exige S, 2007

Post by webmaster »

Haha, jeg kommer fra en Elise og må jo kunne ta av taket selvfølgelig. Synes bilen ser fin ut uten også. Og jeg fikk med softtop. :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Exige S, 2007

Post by rayb »

webmaster wrote: Synes bilen ser fin ut uten også. Og jeg fikk med softtop. :)
Elisen ser bra ut med taket av, ingen tvil om det. Exigen not so much. Jeg synes det ødelegger linjene i bilen fullstendig, men jeg tror fint vi kan leve med uenigheten :D

Jeg skal kal heller ikke legge skjul på at jeg synes det er litt i overkant å betale nesten ti tusen spenn for en ny soft top også. Jeg vet at man kan få disse brukt så klart, men jeg har aldri giddet å se etter noen.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Exige S, 2007

Post by T.Lund »

seight wrote:Har ingen erfaring med denne, men ut i fra det jeg kan lese etter noen kjappe søk så er de veldig effektive.(les f.eks denne tråden http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=717491)
Men man må være obs på den ikke kan skrues av som en vanlig brannslukker, du "tenner" den og så bruker du den opp på en gang, så det kan kanskje være greit med mer enn en i bilen.
Forøvrig fant jeg at den ikke produseres av sparco men av disse gutta http://www.mangiafuoco.it/en/home.asp, hvor så sparco setter på egen merkelapp og legger på 50% på prisen (eller noe sånt).
Ble faktisk veldig interessert ,så finner jeg "noname" utgaven til salgs til en vettu pris, tror jeg at jeg kjøper noen sånne selv.
webmaster wrote:Trenger en brannslukker samt brakett. Ser (igjen) på denne Fire Eater -saken fra Sparco:

http://www.elise-shop.com/sparco-fireat ... p-344.html

Noen som har noen ide om hvordan denne er kontra en 2kg med skum?

Det er en her lokalt, som kan levere disse til meg for 599.- (+frakt til de som ikke kan hente på Jæren)

Image
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Exige S, 2007

Post by webmaster »

Så bra! Må ha en slik - kanskje seight er interessert også, så kan vi dele på frakten?

PS: Er det noen brakett av noe slag til dem?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Exige S, 2007

Post by T.Lund »

Så vidt jeg vet, så er det bare slokkeren, du får sjekke hvem andre som vil ha, så kan vi ta resten på PM
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Exige S, 2007

Post by ElViz »

Sjekk dette først: http://ec.europa.eu/consumers/safety/ra ... ort_id=191

Litt ned på siden...

"According to the tests performed by the competent national authorities, the products did no extinguish a solvent fire, a small burning wood pile, a burning coffee-maker or a burning paper waste-basket. Some of the extinguishers were even found to accelerate burning. The products give a false sense of safety, and it is not possible to ensure the efficiency of the products before use."

Tror noen bør prøve et par av dem.....
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Exige S, 2007

Post by NoBrain »

Til info så er de tilgjengelig på eBay i en 4-pack til ca. 300 NOK stk (inkludert frakt + moms). Se http://www.ebay.com/itm/201134389601?ss ... 1497.l2649

Bestilte en pakke til seight og meg. Jørn har såpass mange biler at han sikkert trenger en 4-pack alene :) Jeg er klar over advarselen som ElViz postet og skal ha dette i tillegg til skumslukkeren jeg har i Elisen. Uansett, "fire eater" saken ser nå ganske effektiv ut på videoen under i alle fall

Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Exige S, 2007

Post by rayb »

Jeg, som har hatt brann i bilen, holder en knapp på skum.....

Skum har også en kjølende effekt slik at brannen ikek blusser opp igjen når apparatet er tomt.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Exige S, 2007

Post by webmaster »

Hm. Da blir man jo litt skeptisk...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Exige S, 2007

Post by rayb »

webmaster wrote:Hm. Da blir man jo litt skeptisk...
Jepp, og så er det jo litt med "business" over et skumapparat montert foran passasjersetet(?)

Image
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
seight
Posts: 242
Joined: 05 Apr 2004 10:36

Re: Exige S, 2007

Post by seight »

Merk at alle slukkeløsninger kan feile på ett eller annet vis. Forhåpentligvis veldig skjeldent.
Som i den ene linken jeg postet tidligere hvor en ikke hadde klart å slukke med en 3 liters skumapparet, men klarte det med en "fire eater".
Mange tilfeldigheter ute å går, kanskje det var kombinasjonen som gjorde susen i caset over.
rayb wrote:
webmaster wrote:Hm. Da blir man jo litt skeptisk...
Jepp, og så er det jo litt med "business" over et skumapparat montert foran passasjersetet(?)

Image
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ;)]
Post Reply